/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Platty unger
Fra : svennes
Vist : 500 gange
40 point
Dato : 29-04-02 12:19

Jeg har lige fået platty unger som jeg har flyttet over i en lille akv. 12l. med iltsten lys og hvad der høre til . Vandet har jeg tager fra den akv. som de er blevet født i.
Men efter 3 dage var de alle dø !!
Hvad har jeg gjort galt ??????

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 29-04-02 12:25

12 liter er meget lidt, så der skal ikke meget til at rykke balancen og gøre vilkårene svære for de nyfødte.
Var det helt nyanlagt? Var der varme, pumpe, planter? Fortæl lidt mere detaljeret.

Rikke

Kommentar
Fra : svennes

Dato : 29-04-02 19:08

Nej vandet var fra en akv. som har kørt i ca 1år. Ja der var både varme pumpe og javamos i

Accepteret svar
Fra : zakis

Modtaget 40 point
Dato : 29-04-02 19:59

hejsa, det er ikke så meget det at de er blevet flyttet, men foderet det kommer an på. du skal give dine unger artemia, det er mikroskopisk foder som dine unger kan optage, ellers dør de af sult.

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 29-04-02 22:44

Det er da altid en dårlig ide at flytte ungerne................istedet skal man flytte forælderfisken kort før fødslen og så flytte hende tilbage lige efter

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 29-04-02 22:44

Det er da altid en dårlig ide at flytte ungerne................istedet skal man flytte forælderfisken kort før fødslen og så flytte hende tilbage lige efter

Kommentar
Fra : redtop

Dato : 30-04-02 04:35

jeg vil nok mene at det er svamp, jeg har selv prøvet det. jeg er begyndt at putte et par dråber imod svamp i vandet det hjælper, du kan som regel se det på deres haler de bliver helt spidse.

redtop