/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Alger !!!!
Fra : tempraslamse
Vist : 824 gange
20 point
Dato : 11-03-04 08:58

Hejsa....

Vi har en taresse, hvor vi har høvlet trykinpreneret træ gulv
.... nu her i vinteren, er der kommet alger på.... hvad fjerner vi det med udover algefjerner ??????

Mvh Tempraslamse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-04 09:02

Højtryksrenser.

Stiv børste/vand og sæbe.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-04 09:03

Du kan købe færdig algedræber men ogsså bare bruge klorin at skrubbe med Mvh Sune

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 09:08

3773 ...... hvilken sæbe, brunsæbe eller alm. rengøringsmiddel ???

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 09:10

vil også lige sige, vi har fibertex under, så en højtryksrenser er næppe en go ide.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-03-04 09:15

Hvis du bruger højtryksrenser (hvilket er MEGET effektivt) så vær forsigtig med for højt tryk..de fleste moderne højtryksrensere har forskellige arbejdstryk. Træet kan godt tage skade...især hvis det er af ældre dato

Knofedt, børste, sæbe og vand er nummer et.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 30 point
Dato : 11-03-04 09:17

Jeg er nu ikke sikker på at fibertexen ikke er ligeglad med lidt vand. Hvis du bruger flad stråle på højtrykkeren burde det kunne lade sig gøre.

Sæbe, tjaa - grundrens, klorin hvis man vil, men pas på det bleger. Brun sæbe er temmelig basisk så det var nok heller ingen dårlig løsning. Gammeldags sæbespåner.

Forsøg lige med et hjørne først så du ikke ødelægger hele gulvet.

Jeg tror jeg ville smutte i en malerforretning eller en trælast og kigge lidt der. Alt andet lige burde i efterbehandle terrassen, idet den ellers går til med tiden, selvom det er trykimprægneret.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-04 09:20

Brug bare klorin skrub godt og grundigt og når det såe er ordentligt tørt skal det have noget olie massere af olie og så gør det jo ikke noget det er blevet bleget lidt for olien gør det jo mørkt igen
Sune

Godkendelse af svar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 09:33

Tak for svaret 3773.

Det er ik så gammelt endnu, så vi vil jo gerne have det i mange år...

Jeg vil da bestemt bruge dine råd...

mvh lamse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-04 09:53

Yes lamse, men husk nu at trykimprægngeret træ også skal efterbehandles, ellers nedbrydes dette også af solens lys/vind og vejr mv. Det tager bare lidt længere tid.

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 09:57

Ja, det ved jeg godt.... det er Tempra, der skal ordne det *LOOL*....... så jeg skal nok diagere ham på rette vej..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-04 10:01

Okay manden køre tempra og du er lamse!!

Very funny - bare hold ham til spanden og børsten!

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 10:05

Jep.... nemmerlig..*GGG*

arhh, kommer jo nok til at hjælpe alligevel... *SS*

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-04 10:07

Jahh sådan er det jo!

PS Har haft en Croma engang (en stor storebroder til Tempra'en) - Fed vogn!

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 10:10

aner intet om biler...*GGGG*... bare de kan køre, så er jeg tilfreds

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-03-04 14:26

hej
her et andet råd bruger det selv
32% eddikesyre købes bla. ved matas
vejledning blandings forhold 1dl eddikesyre 10 l vand jeg bruger lidt stærkere forhold
sprøjt det på vent 2 til 3 uger pludslig er algerne væk

mvh ole