/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Skattepenge retur
Fra : Hexia
Vist : 2975 gange
10 point
Dato : 11-03-04 06:53

De penge jeg betalte for meget i skat sidste år...hvornår får jeg dem retur?
Jeg venter med længsel på at checken dumper ind af døren!!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-03-04 06:57
Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 11-03-04 07:54

Har været inde og kigge, men tidspunktet for tilbagebetaling kan jeg ikke finde

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-03-04 08:35

Hvis du hedder Andersen kommer de hurtigere end hvis du hedder Årslev...sådan var det ihvertfald i Århus (alfabetisk!).
Min mands kommer her sidst i marts (sagde skattemanden...kan du ikke ringe til din lokale skattemand og spørge?)

mvh Christina (der skylder )

Accepteret svar
Fra : jesper6

Modtaget 10 point
Dato : 11-03-04 08:55

Din opgørelse kommer altid inden den 1. maj. Hvordan kommunerne sender opgørelsen ud er meget forskellige. Nogle sender dem alfabetisk, nogle efter fødselsdato osv.

Her er Told & Skats svar på dit spørgsmål:

ToldSkats besvarelse:

Selvangivelsen for et indkomstår bliver sendt ud til alle borgere i perioden fra medio marts til medio april det efterfølgende år.

Derefter kan du indtil den 1. maj indgive eventuelle rettelser og tilføjelser til selvangivelsen.

Har du en udvidet selvangivelse eller en selvangivelse for udenlandsk indkomst, er fristen 1. juli.

Du kan vælge at benytte TastSelv på internettet eller telefonen eller sende den rettede selvangivelse med post. Se mere under "TastSelv" i Spørgsmål/Svar.

Du kan få hjælp til selvangivelsen i ToldSkats selvangivelsesvejledning. Den kan ses her eller fås i trykt form hos kommunen og på biblioteket.

Godkendelse af svar
Fra : Hexia

Dato : 11-03-04 09:21

Tak for svaret jesper6.