/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
lydterapi
Fra : GunhildW
Vist : 2917 gange
20 point
Dato : 10-03-04 21:22

Jeg er interesseret i at høre om der findes lydterapi behandlere på Fyn, og om der er nogen der har erfaring med denne form for behandlig til ordblinde børn?

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 10-03-04 21:25

hejsa...

prøv at se på www.netdokter.dk

eller www.google.dk

mvh Tempraslamse

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 10-03-04 21:26

Jeg kunne ikke finde nogen på Fyn men i Koldig kik på http://home1.stofanet.dk/lydterapi/

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 10-03-04 21:29

Hej gunhildw - her er der en mulighed
Elene Simon, "Solstråle " Hundstrupsvej 35, Krarup, 5750 Ringe
Tlf: 65 93 85 95
Tilbyder: Afspænding, Aura-arbejde, Billedterapi, Clairvoyance, Clairvoyance-healing, Drømmetydning, Healing, Healing/Chakrabalancering, Kriseterapi, Kunstterapi, Lydterapi, Lydhealing, Voicehealing, Selv-healing

Elene kan helt sikkert fortælle dig om hun kan hjælpe jer
held & lykke
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-04 21:34

Noget andet end lydterapi er kinesiologi som har opnået gode
resultater med ordblinde børn.
http://www.kinesiologi.org/

Accepteret svar
Fra : mollymor

Modtaget 20 point
Dato : 14-03-04 15:45

Jeg kender Ingrid Larsen, som praktiserer i Ulfborg (gammel bekendt til min mor og far). Hun var en af de første (den første?) i Danmark med denne behandling og har haft klienter nu i vel omkring 25-30 år (havde tidligere klinik i Hvide Sande). Min søster var en af dem, der afprøvede lydterapien tilbage i 70érne hos Ingrid og det hjalp i hvert fald hende.
Har senere hørt meget godt om det, men jeg tror nok du skal kigge dig for når du vælger behandler.
Ingrid har oplært sin svigerdatter, som nu også arbejder indenfor området. Hun er så vist desværre lige flyttet til Århus fra Odense (på hjemmesiden står der dog stadig Odense, så måske er hun ikke flyttet alligevel??), men måske skulle du alligevel overveje at tage turen til Ulfborg eller Århus. Dengang i 70érne kom klienterne til Ingrid langvejs fra og de fik så lydbånd med hjem, som de skulle lytte til hver dag, så måske er afstanden til klinikken ikke så stort et problem alligevel. Du kan da prøve at ringe til en af dem og høre hvor tit du skal komme.

Prøv at kigge på hjemmesiden http://www.lydbehandling.dk/ . Der sker da heller ikke noget ved at prøve at ringe og høre nærmere.

Venlig hilsen Lisbeth

Godkendelse af svar
Fra : GunhildW

Dato : 14-03-04 20:08

Tak for svaret mollymor. Jeg har fået 2 muligheder på Fyn, som jeg nu vil kontakte, ellers så prøver jeg Jylland. Tak for din interesse.
Gunhild