/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTVDM har fundet en ugyldig instruktion
Fra : bigdane_dk
Vist : 893 gange
200 point
Dato : 10-03-04 14:09

Hej med jer,

Jeg har følgende problem:

Generelt er det Xp og 2k maskiner det går ud over.

Jeg har en 16 bit applikation der fejler med følgende:

NTVDM CPU'en har fundet en ugyldig instruktion.
CS:xxxx IP:xxxx OP:xx xx xx xx xx Vælg "luk" for at afslutte programmet

Grunden til xx'erne er at det ikke er de samme værdier der kommer frem hver gang. Værdierne ændres fra maskine til maskine.

Eksempler kan cut/pastes.

Det er ikke på alle maskiner det sker.

Har I nogle ideer?
Kan det være spyware, adware eller virus?
Hvad med 16 bit kald til grafik-drivere?

ALLE ideer og spørgsmål er velkomne...

pft.
Bent

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 14:12

http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83 her er alt du skal bruge til at finde ud af det Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 14:13
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 14:22

Har du prøvet at køre programmet i win95 eller 98 kompatibilitetstilstand? højreklig på exe filen og gå ind under egenskaber.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 14:30

Hvilken applikation er der tale om?

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-03-04 14:34

tedd>> det kan man ikke i 2k... desværre må indrømme at jeg ikke har prøvet i XP, men når det ikke dutter i 2k.. såehhhhhh...

Sune>> jeg vil da prøve at se.. samtidig tror jeg at jeg vil benytte lejligheden til at registrere på spywarefri..
Vil en hijackthis.log forresten ikke vise spyware?´

mvh
Bent

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-03-04 14:35

refi>> det er et overvågningsprogram til gartnerier

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 14:51

Hmmm
Du skal ikke sammenligne 2000 med XP. De er langtfra ens. Kompatibilitetstilstand kan du køre i XP.
Så det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-03-04 15:24

Jeg sætter et forsøg igang med at køre i kompatibilitetsmode på XP'ere, men det ændrer ikke ved at jeg har problemet på nogle 2k'ere også.. hvis det havde været alle, så kunne jeg da forstå det, men det er kun nogle... ??
Bent

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 10-03-04 15:32

Tja
Driveropdatering kunne løse en del.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 17:02

32 bit styresystemer bryder sig ikke særligt meget om 16 bit applicationer

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 19-04-04 12:28

lidt opdatering til dem der stadig er vågne i dette spørgsmål...

Det lader til at det "kun" er i de danske udgaver af XP og 2k at der er problemer ????

Jeg har en 2k dk her ved min side, og det lader til at problemet forsvinder hvis jeg defragmenterer disken???

Nogle clues?

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 30-05-04 10:51

hmm emnet synes dødt...

Jeg lukker og slukker, men har ikke fået noget svar jeg synes er korrekt... den mest ihærdige får point..

Godkendelse af svar
Fra : bigdane_dk

Dato : 30-05-04 10:53

Tak for svaret refi.
Ikke løsningen... óg det var svært at finde en vinder... terningen måtte i brug..

Kommentar
Fra : pho2graph

Dato : 14-08-04 13:09

Fik du nogensinde løst problemet "NTVDM CPU'en har fundet en ugyldig instruktion" ?
Jeg sidder med præcis det samme, og kan ikke finde hjælp nogen steder....

Pho2graph

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 15-08-04 13:37

Hej Pho2graph,

Nej jeg fik ikke løst problemet, men har da opdaget at en fragmenteret disk kan give disse problemer..
Som der bliver nævnt, så er det også en god ide at have sine drivere opdaterede.

Windows-update er også smart at huske på.. så man har de sidste nye patches mv.

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : pho2graph

Dato : 15-08-04 19:04

Hej Bent. Tak for responsen
Der kan du være inde på noget. Det kan godt være opstået efter diskfragmentring. Det har jeg nemlig gjort lige før den startede med at poppe disse beskeder frem hvert 2 minut.
Jeg har prøvet at, ja faktisk geninstallere win xp (opdatering) igen, men intet hjalp. Jeg har også prøvet(bare for at ændre på noget jeg har rørt ved fornylig ) at genopdatere min bios på mit asus bundkort, det kan jeg ikke få lov til, den skriver inkompatibel hardware, og når jeg prøver at liveopdatere bios´en får jeg et microsoft fejl rude og at programmet blir lukket... jeg er virkelig kørt fast...alt imens denne besked med et dos vindue popper op i en uendelighed.
Sjovt at alle de såkaldte experter verden over som jeg har søgt på de sidste par dage må gi fortabt overfor dette problem. Ingen kan eller vil gi et bud på en løsning. Suk !
Gad vide om det er microsoft som har klokket i det, i en af deres updatepakker....?

P