/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
hvad laver man i Oslo med børn ?
Fra : hellobal1
Vist : 2007 gange
40 point
Dato : 10-03-04 14:01

Vi skal i weekenden med Oslobåden til Oslo, 2 voksne og 2 børn, men spårgsmålet er, er der nogle der har nogle gode erfarringer med turen, og evt en god ide til hvad man kan lave når man når til Oslo, så tiden ikke bliver for lang. På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-04 14:06

Tja - Det nemmeste er nok shopping i byen.
Jeg går ud fra I skal hjem med samme skib - og så er der såmænd ikke så lang tid til rådighed.
PS der er et stykke at gå op i byen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 14:10

Oslo er jo en stor by så der er massere at se på så i skal nok nå at blive trætte af at gå rundt
Mvh sune

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-04 15:00

Ackerbrygge (eller hvordan det nu staves) er et kig værd. Holmekollen er lidt ude for rækkevidde på gå-ben.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-04 15:10

Nu skriver du ikke alderen på børnene, men du kan måske finde inspiration ved at klikke lidt rundt på denne side
http://www.visitoslo.com/

mvh ans

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 10-03-04 15:51

Hej

Jeg vil da stærkt anbefale et "oslo kort" http://www.visitoslo.com/Oslo-Pass-link-til-online-salg/ .

En tur til Holmenkollen, Tyran, et besøg på Bøtø (kontiki), Universitet, Sporvogne, Vigelandsparken, shoppe. You name it.!!

Men husk nu tiden, så en god ide som førstegangs besøgende, er at starte længst ude, for så at arbejde sig indmod centrum. Når man ikke færgen har man et problem.

http://detskjerioslo.no/

2243 // claus

god tur, jeg er kun lidt misundelig, har dog været på 17 af disse "svipture", alle 4 årstider.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-03-04 17:11

1) Køb en endagsbillet til de offentlige transportmidler (bus, undergrundsbane, sporvogn og vandbus)
2) Besøge HolmeKollen - det er mest udsigten der er interessant - og så har de nogle rigtig gode vafler i cafeteriet
3) Besøg Vikingeskibsmuseet (man skal selvfølgelig være interesseret i den slags, men de har en meget flot samling af både og effekter)
4) Besøg KonTiki museet - det er rigtig godt og spændende.
5) Brag 6-700 NKR af på frokost på et mindre spisested

- det var vores tur i Oslo med børn i alderen 5-10 år...

mvh Berpox

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 17:12

Det er alt for dyrt at gå på restaurant i Oslo

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-03-04 19:14

refi ... det var jo nok også lige det jeg prøvede at sige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-04 19:22

Sorry - en øl er heller ikke til at få - medmindre man spiser.

Kommentar
Fra : Lohmann

Dato : 07-04-06 22:39

På den tid, båten ligger i Oslo, kan Holmenkollen (ca. 1times transport) IKKE anbefales! - men Kon-ti-ki på Bygdøy (bus 30 - eller med båd fra Rådhuset), Akerhus slott, byrundtur med bl.a. Aker Brygge og Karl Johans gate er goe muligheter. Ved Kon-ti-ki finnes også Roald Amundsens pol-skib "Fram" som er et besøk værd. Som Oslo-boer, kan jeg ikke umiddelbart komme på noen børnevennlige museer, men Munk-museet åpner snart igen, for de som kan lide hans kunst....
Skal man rejse med den offentlige transport, kan det betales seg at skaffe et dagskort, som gælder for alle de offentlige transportmidler (60kr voksen,30kr Barn), om i vil købe enkeltbilletter købes de i en 7-11 eller Narvesenkiosk da dette er billigere (20kr. mod 30kr på bus/sporvogn(trikk)/T-bane). En tidl. komentar anbefaler også "tyran" - hvilket jeg opfatter som værende "Tryvann" - veldig fint sted, men det er litt langt, hvis du kun er i Oslo 5-6timer da ½delen af tiden så vil gå med dette....
"Bøtø" - må være Bygdøy, som jeg nevner heroppe, her finner man også et veldig fint vikingeskibsmuseum, og "norsk folkemuseum" - et frilandsmuseum a.la. "den gamle by " i Århus.... God fornøyelse!!

vh.
BJ

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-06 02:06

Mon ikke spørgeren har fundet ud af det. Det er 2 år siden spørgsmålet blev stillet

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 29-05-06 16:34

Tak for svaret refi.