/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
finder ikke mit WLAN AP
Fra : mariusn
Vist : 590 gange
60 point
Dato : 10-03-04 13:36

Har er Trådløst AP (linksys wap11)
Den funker for det meste fint, men jeg har prøvd og sett den op til at få dynamisk ip (muligens ikke så smart.)
Problemet er nå at jeg ikke kan komme mig ind på routeren for jeg kender ikke dens IP.

Jeg har PT. en muligheter men leter efter en anen
- Jeg kan resette min router`(men syntes det er en lidt lam løsning)

Det er med et configurereings verktøj med routeren (WAP 11 Utility) men den har aldri fundet AP.

Er der nogen som kender til et verktøj som kan hjælpe meg med at finde mitt ap?

(Min Routers default ip var 192.168.1.251 men pga jeg har satt den til selv at mota Ip, så er den ikke det lenger... )

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 10-03-04 13:50

Prøv med 192.168.1.1

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 10-03-04 13:55

Nope

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-04 14:13

Gå ud i et DOS vindue og skriv "ipconfig" så får du sikkert svaret.
Prøv også at se de muligheder der er, ved at skrive "ipconfig ?"

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 10-03-04 14:31

severino

Hej ved ikke helt hvordan det kan hjælpe mig med at finde mit AP.
du må gerne uddype det litt.

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 10-03-04 14:31

severino

Hej ved ikke helt hvordan det kan hjælpe mig med at finde mit AP.
du må gerne uddype det litt.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-04 16:35

Hejsa

ifg. din manual
ftp://ftp.linksys.com/pdf/wap11ug.pdf

kan du kun bruge det værktøj (Utility) som ligger på den medfølgende cd....
i første omgang skal du sætte den til default (se side 33) restore default.
og lav så dine ændringer.

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 10-03-04 17:01

#dk

Citat
Jeg har PT. en muligheter men leter efter en anen
- Jeg kan resette min router`(men syntes det er en lidt lam løsning)

Det er med et configurereings verktøj med routeren (WAP 11 Utility) men den har aldri fundet AP.

Dvs. Ved godt at jeg kan resete mit AP (sette det til default settings). men pga noen loger og andre små ting er jeg intereset i og finde mitt AP
Det med følgene (jeg har downloadet det i fra D-links hjemme side pga. købt brugt uden CD) Fungere ikke og har aldri fungert.
Men ellers Tak

Godkendelse af svar
Fra : mariusn

Dato : 27-04-04 17:09

Tak for svaret dk.