/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Freeze in all viewports
Fra : anders_bak
Vist : 567 gange
45 point
Dato : 10-03-04 11:16

Er der nogen der kender en måde hvorpå man kan oprette et lag der er frosset i alle viewports pånær det man opretter i ?, fusker ligenu med solprof, men det er sgu lidt besværligt. Jeg forestiller mig at man på en eller anden måde fryser laget, og derefter bruger en eller anden komando der siger thaw in current viewport.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 10-03-04 13:32

Hej Anders !

Lige for at få mig helt med. Du har tegning noget i model-space, lavet et layout. Nu skal du have lavet nyt layouts, men du vi gerne have frosset et eller flere lag i modellen ??

Vælg det layout du har oprettet. Klik på lag-"knappen". De lag som skal fryses i nye layouts markeres i "New VP Freeze".

Når du så opretter et nyt lag er "New VP Freeze" og "Active VP Freeze" markeret/afkrydset. Det fungerer i LT2000

/meiland

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 10-03-04 14:19

Jeg har nok ikke forklaret mig godt nok. Problemet er at jeg allerede har en tegning med 12 layouts, og 4-5 viewports i hver. Nu skal jeg have lavet nogle detalier i enkelte viewports, i deres eget lag. Når jeg så opretter det nye lag er det jo åbent i alle de allerede eksisterende viewports, og jeg er nød til at gå ind og vælge frys i current viewport i alle viewports pånær det jeg ønsker laget synligt i. Det jeg egentlig ønsker er derfor en funktion der kan noget a'la freeze in all viewports but current.
Funktionen freeze in new VP kan derfor ikke bruges,da der er tale om allerede eksisterende VP

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 10-03-04 15:20

Kan se problemet, men har ikke lige nogen nem løsning

Skal en enkelt detalje kun optræde i et viewport i et layout ?

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 11-03-04 08:53

Jep, der er tale om speciel målsætning af et emne der skal kunne slås fra. og målene skal jo hænge sammen med viewet sååååå.

Bruger lige nu løsningen med at køre solprof, så bliver der jo oprettet et lag der kun er synligt i det ønskede vp, sletter derefter de fremkomne streger, og omdøber det fremkomne lag. Det virker, men det burde jo kunne gøres lidt nemmere.