/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Bad sector??
Fra : 020557
Vist : 675 gange
200 point
Dato : 28-04-02 14:34

Hej!

Jeg har haft nogle irriterende fejlmeddelelser, så undersøgte jeg min Harddisk (IBM 75GXP)
og fandt der var bad sectors på den. :(

Hvad kan jeg gøre ved det?

Venlig hilsen
Ric

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 28-04-02 14:38

Hej Igen

Der var jeg nok for hurtig!

Hvis der er fejl på harddisken, vil programmet fortælle dig om dette.

Hvis der stadigvæk er garanti på harddisken, så få den byttet omgående.

NB. IBM giver jo 3 års garanti :)

Ps.
Ring til IBM Danmark tlf. 45 23 31 78
Hvis "Drive Fitness Test" gav dig en fejlkode, så kan du oplys den til IBM.

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 28-04-02 14:54

hej ric

Hvis harddisken er under et år, skal forhandleren klare ombytningen.
Men ring til IBM og hør hvad de siger til det.
Hvis de mener den skal ombyttes, men HUSK at få navnet på den supporter du snakker med.

MVH
Croaks

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-02 14:58

Hvis harddisken over 1 år skal du gå her til http://www-1.ibm.com/servers/support/machine_warranties/sbp_storage.html

MVH
Croaks

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-04-02 01:19

IBM har nogle meget ustabile harddiske på markedet. Jeg har selv oplevet at hele to ud af fire 40GB harddiske gik i stykker i løbet af 1 1/2 år. Det startede begge gange med at der 1 - 2 måneder forinden opstod nogle få bad sectors. Så Ishoey's rå om omgående at lave backup er en rigtig god ide.

MVH
Søren

Godkendelse af svar
Fra : 020557

Dato : 30-04-02 17:25

Tak for svaret croaks.