/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Påskefrokost
Fra : ockendon
Vist : 1830 gange
100 point
Dato : 10-03-04 07:51

Hejsa, har nogen et godt forslag til en "rigtig" dansk påskefrokost? Vi bliver 6 voksne og 3 børn.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 09:03

>ockendon

Bare lige et par forslag.

Hj.lavede Carrysild - Hj.lavet Carrysalat - Skidne æg - Røget lammekølle m. røræg og purløg

Hvis du vil ha opskrifter på sild og Carrysalaten, så sig til.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-03-04 09:10

Bare et par spørgsmål fra en Nordmann: hvad er skidne æg, og ja tak, vil gerne have opskriften på sild. Er det ikke mer der hører til?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 09:23

>ockendon

Skidne æg er en meget gammel dansk frokostret, og er kort fortalt kogte æg i sennepssauce. Du kan se en opskrift her: http://www.dr.dk/mad/opskrift.asp?inpOpskriftid=592

Carrysild:

Ingredienser:
Gode fede hvide sild fra glas med lage
Mayonaise
Løg
Hvidvin
Margarine
Capers

Hak et løg meget fint. Svits det i margarine i en gryde. Løget må ikke blive brunt, men kun klart og gennemsigtigt. Tilsæt ca. 1 dl. hvidvin og 1 dl. af sildelagen fra de sild du skal bruge og 5-6 hele sorte peberkorn. Lad dette koge igennem, så løget er blevet "mørt" - Lad det køle helt af - evt i køleskabet

Rør en god mayonaise med carry. Brug så meget Carry, som du selv synes er passende. Rør den afkølede lage i mayonaisen, til du synes "dressingen" har en passende konsistens. Skær sildefileterne på tværs i passende stykker... ca. 3 cm. og vend disse forsigtigt rundt i carrydressingen. Anret sildene og pynt med capers. Kan du ikke li capers, så pynt med klippet purløg eller toppe af forårsløg - Gult og grønt .....Det er Påskefarver

PS. Husk lige en "Linje" til silden

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 09:38

>ockendon

Hov... jeg glemte at svare dig på dit sp. om der ikke hører mere til - Jo det gør der da, og det kan sagtens være, at andre brugere komme på flere"påsketing". Men du skal vel osse ha mere alm. ting på bordet.

Ram

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-04 09:40
Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-03-04 09:43

Hej Ram,

dette skulle være en dansk frokost (bortset fra Linjen,da). Dine forslag høres gode ud, men det gør Sunowich også - kan man give begge jer points for svar?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 09:44

>Sunowich

For sat... Sunemand disse links virker ikke

Farverig sild
Påske-lammepostej
Sennepsæg
Sildesalat

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 09:46

>ockendon

Nej du kan ikke dele point på Kandu, men giv dem bare til Sunowich - Han trænger så frygtelig til lidt anerkendelse

Du skulle nu lade den stå åben lidt endnu. Der kan komme mange gode forslag, efterhånden som brugerne kommer fra arbejde mv.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 09:55

Du kan skam osse lige få en sang fra de varme lande til maden
http://rykker.nu/paaskefrokosten/pf2001.html
Ka du få den frem ram

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-03-04 09:58

Jeg kunne..

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 10:00

>Sunowich

Om jeg kan få den frem???? Øhhh jeg formoder det er det link du angiver du mener. Ja Sunowich det kan jeg.

Kan du få de link med opskrifter du lagde ind frem?? Hvis du kan, så må det jp være mit system der fejler og så skylder jeg jo Alletiderkogebog en undskyldning

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 10:01

Jamen kan I åbne disse underlinks på Alletiderskogebog

Farverig sild
Påske-lammepostej
Sennepsæg
Sildesalat

Ram

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 10-03-04 10:05

Jeg elsker skidne æg.
Har meget fornøjelse ud af at forklare mine udenlandske venner, hvad det betyder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 10:12

Nej Ram den åbner dem heller ikke her kun hvis du skriver det i søgefeldtet
frida hvad forklarer du så alle dine venner det hedder på udenlandsk ????

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 10-03-04 10:15

Det kommer an på, hvilken nationalitet, de er! men jeg er ret god til at "bande" på adskellige sprog.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 10:16

>Sunowich

Nu må du altså tage dig sammen... Frida og Frieda er ikke den samme bruger - Der er lysår i mellem dem

Ram

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 10-03-04 10:28

Jep

frieda

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 10:31

Jeg er klar over at det ikke er DEN frida Men frieda glemte sku bare en tastning i kampens hede

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 10:32

>Sunowich

Knapspasser

Ram

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 10:35

Fandt lie et par links mere
http://www.detsker.nu/paaske/mad.htm
http://www.fi.dk/faq/faq181/
http://www.paaskesiden.dk/
Bon appetit Med Rød Ålborg til Skååååål

Godkendelse af svar
Fra : ockendon

Dato : 10-03-04 10:36

Tak for svaret Sunowich.

Dette blev en lang historie, men siden jeg ikke kan dele poeng, gik de iflg. RAM til Sunowich. Men hvorfor behøver han opmuntring???

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 10:46

>ockendon.

Alle er på nakken af den stakkels Sunemand, så lidt point kunne måske opmuntre ham lidt - Og jeg interesserer mig ikke så meget for point - Jeg er faktisk nødt til at forære nogle væk ind i mellem, for selv at kunne være her

Jeg håber du får en KANON frokost

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 10:51

Ram

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-03-04 11:28

Det regner jeg med, men med den NORSKE LINJE....