/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
proceslinje
Fra : lugo
Vist : 242 gange
60 point
Dato : 10-03-04 01:17

Hej jeg har et problem. Nå jeg starte win xp, starter den total mange progammer op, så som graphics/sound/ og så vider hvor kan jeg lave om på det hende????
jeg har måske 20 25 ikoner i proceslinjen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-04 01:20

Jeg tror du har gnavere, altså du har en mus tilsluttet, der laver rav i den.
Er det en bærbar, med fingerplade, så træk musen ud, start puteren, når Win er helt inlæst kan du igen tilslutte musen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:20

Start >> Kør skriv msconfig og gå ind under start fanebladet. her kan du afkrydse programmer du ikke vil have til at starte op! Bare en af mange metoder

Kommentar
Fra : lugo

Dato : 10-03-04 01:27

Det med msconfig er jeg kommet ing på, måske et dumt spg men hvad for progammer skal den state op?????? for der er MANGE

Kommentar
Fra : lugo

Dato : 10-03-04 01:30

det er ikke en Bærbar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:37

Ja nu er jeg jo ikke synsk, eller sidder foran din skærm, så du må lige nævne nogle.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:40

I princippet har du ikke brug for at programmer starter op sammen med windows, men der er altid nogle der er praktiske at ha til det!

Kommentar
Fra : lugo

Dato : 10-03-04 01:46

her er nogle. igxtray hkcmd soundman CMESys VDTask daemon og så vider......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:58

Siger mig ikke så meget Du kan prøve at fjerne fluebenet et af gangen og så reboote. Hvis der ikke kommer fejlmeddelser, og du ikke føler du har brug for programmet, så gør ligeså med det næste flueben. Det er dog altid godt at have en antivirusscanner kørende! Du kan osse prøve at dobbelklikke på iconet i startbakken og se hvad der sker? Hvis det er et program du kan undvære, så kan man som regel osse fjerne iconet under programmets options, ved at sige nej til at programmet skal starte op når windows starter!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-04 09:03

Hent Spybot - Search & Destroy 1.2 og gå ned i venstre side>værktøjer>
system(op)start der er alle de programmer som starter med windows og
det er kun de programmer som du selv har indstalleret og ikke system
filer og programmer/tjenester,der kan du fjerne fluebenet i boksen
ud for de forskællige programmer eller du kan slette disse oppe i
toppen hved at makere dem>slet,der er også info om programmerne men
i første omgang så nøj's med at fjerne fluebenene,du kan saktens
fjerne alle flue ben i/fra disse programmer.
Spybot - Search & Destroy 1.2
http://www.safer-networking.org/index.php?page=download
og så kan du fjerne spyware samtidigt,husk at opdatere programmet
vis du vil undersøge for spyware,to fluer med et smæk.
Manse9933

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 09:33

Hej lugo...

Gør følgende:

1. Gå ned i "start" og i "kør" og skriv "REGEDIT"...
2. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE
3. Gå til SOFTWARE
4. Gå til MICROSOFT
5. Gå til WINDOWS
6. Gå til CURRENTVERSION
7. Gå til RUN

Her kan du så se hvad der starter din op når dit windows starter!
tilføj eller fjern link som du har lyst! ...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 11:51

Jeg vil nu foreslå at anvende msconfig til at tjekke hvad der sker ved deaktivering for man skal kende filnavnene/registreringerne godt for bare at kunne slette. Når man så har lokaliseret kan man bruge den nævnte sti i regedit og fjerne tingene permanent.
Antivirusprogram overvågningen startes typisk i RUN!

Det lyder da også som om du vil kunne have glæde af at installere og køre AdAware så du kan få ryddet op.
http://www.lavasoft.de/software/adaware/
Bjarne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-04 12:01

man kan slette stien i regedit permanent i spybot,det er meget lettere
og der er info om de programmer der ligger i run og så er der ikke vist
tjenester i spyBot så han kan ikke komme til at slette vigtige system tjenester,marker>slet i spybot sletter nøglen i regedit,og han kan også
bare fjerne fluebenet ud for programmet indtil han ved han ikke
har behov for det,han skal selvfølig ikke slette disable antivirus og firewall,men der står den nøjaktige beskrivelse af programmerne i SB

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 12:36

Værktøjer - Systemopstart. Ikk'?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-04 12:39

yes

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-04 12:43

vis du markere/klikker på program linien og programmet er kendt så vil der komme et pop up med info om programmet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-04 12:48

man kan også sætte programmer til at starte der,som ikke selv har den mullighed indbygget,indsæt, oppe i toppen

Kommentar
Fra : lugo

Dato : 11-03-04 20:42

jeg har prøvet msconfig det viker også godt Men vis man så har haft et af progammerne åben. så når man åbener windows igen så starte det hele igen det er ikke helt det jeg skal bruge men ellers tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-04 20:45

Det er fordi du skal ind under programmets indstillinger og fjerne flueben i at programmet skal starte op sammen med windows (eller noget lignende)

Kommentar
Fra : lugo

Dato : 11-03-04 20:45

Gør følgende:

1. Gå ned i "start" og i "kør" og skriv "REGEDIT"...
2. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE
3. Gå til SOFTWARE
4. Gå til MICROSOFT
5. Gå til WINDOWS
6. Gå til CURRENTVERSION
7. Gå til RUN

når jeg har gjordt det, sker der ikke mere der er ikke en tilføj eller fjern link

Kommentar
Fra : lugo

Dato : 11-03-04 20:46

det prøver jeg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-04 21:02

SpyBot For H.......................

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:17

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:12

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 09:43

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 29-06-06 23:31

start/kør/msconfig og så kan du slå programmer fra