/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Nyt gevind på krumtap
Fra : bumsbabs
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 09-03-04 19:56

Hej... Jeg har dummet mig stort ved at smadre gevindet på min krumtap ved variatoren... Så jeg ville lige spørge om det kan drejes op igen?? Jeg har prøvet at dreje det op med en 10mm gevindskærer, men det gav ikke det store da tappen jo også er 10mm, så der er ikke rigtig noget at skære i... En 8mm kan jeg simpelthen ikke få krænget langt nok ind så den kan få bid... Er der nogen måder hvor det kan fikses, eller er det en ny krumtap der skal til???
På forhånd tak!
M.v.h Steffen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 20:03

Man kan få noget der ligner en feder man kan sætte i variogevindet men det hjælper jo nok ikke rigtigt hvis du har knusket krumtappen helt Mvh sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 20:04

Helt klart en ny.
Det andet vil kun give problemer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 20:05

Om man evt kan lægge noget emne på ved svejtsning uden at den slår sig skal jeg ikke ku sige men under alle omstændigheder skal den jo ud og så kan man jo ligeså godt skifte den Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 20:09

Det er det jeg mener. Du får alt for mange problemer ved at begynde at reparere den slags.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-03-04 20:15

Man kan godt reparere din krumtap så den er som ny igen, men det kræver at du skiller motoren ad og får krumtappen ud. Der bor en ekspert på dette område lige i nærheden af hvor jeg bor (Østfyn).
Hvor bor du henne?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-03-04 20:19

Jeg bor i Vejle... Hvad ville det koste at få ham til at reparere den??? Hvis det er over 6-700 kr kan det jo nærmest ikke betale sig da en ny standard krumtap jo ikke koster andet end omkr. 700....

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-03-04 20:19

Hvor på østfyn er det???

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-03-04 20:25

Det er PETRY MOTOR IMP. og holder til i Avnslev 6 km vest for Nyborg.

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-03-04 20:26

Ok... Men ved du hvad det nogenlunde vil koste???

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-04 20:29

Send mig en email så skal jeg give dig et telefon nummer du kan ringe til ham på.
Det er kun gevindet der er ødelagt? Krumtappen er ikke slået skæv/ude af balance?

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-03-04 20:32

Nej krumtappen er i fin stand... Det er kun gevindet der er slidt...
Min mail er bumsbabs@ofir.dk

Godkendelse af svar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-03-04 20:46

Mange tak for svaret pallenoc... Også tak til resten af banden for de mange gode svar!!!