/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cpan.dll
Fra : Breunski
Vist : 384 gange
80 point
Dato : 09-03-04 18:21

Jeg har har haft virus på min computer, og langt om længe fik jeg fjernet den, men det kostede min cpan.dll fil som lå i mappen system32. Nu er problemet at jeg gerne vil have installeret en ny cpan.dll. Er der nogen der kan hjælpe mig med det problem?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 18:30

Tror det er en del af den virus du fjernede! Hvorfor vil du installere den igen, kommer der en fejlmeddelse? Se evt. her http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.bookmarker.e.html Jeg kan anbefale dig at gå ind på www.spywarefri.dk og bruge deres online scannere tror ikke du har fjernet din virus fuldstændig

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 09-03-04 22:11

Jeg har været på de hjemmesider du skriver, og gjort som der stod. Jeg fulgte nogle af "Arlets" råd. Så den er cleanet, men nu har jeg problemer med at starte nogle andre programmer. Bl.a. Kazaa Lite ++ . Så jeg tænkte at det måske kunne være fordi jeg manglede cpan.dll.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-04 22:24

Du kan bare søge på google vis du ikke hved hvad
cpan.dll er
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF8&oe=UTF8&q=cpan.dll
den ser ud til at tilhøre en trojaner.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:09

Skulle ikke undre mig! Der er mange "freeware" programmer (særlig af den mere suspekte slags), der indlægger spyware og trojans hvis man bare klikker ja eller yes til alt! Nogle programmer kan slet ikke fungere uden disse "ekstra" programmer! Du kan jo prøve at installere Kazaa lite ++ igen, selv om jeg ikke vil anbefale det, så kan det være du installere trojanen igen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 08:46

Det er kun en god ting du ikke har "cpan.dll" mere!
Da det er en fil trojan-virusen genererer!

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.bookmarker.e.html

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-04 09:13

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 10-03-04 11:16

Jeg har prøvet at installere Kazaa igen, men den vil stadig ikke køre, men det kan da godt være at det er pga. af alle de spyware der ligger med i programmet, men dem plejer jeg at fjerne med Ad-aware, eller også sætter jeg en webwasher på. Men det er altså ikke cpan.dll der er problemet? Er der så ellers nogle som har en idé hvordan jeg får Kazaa til at køre igen. Men virussen kom umiddelbart ikke med Kazaa, da jeg har haft det i lang tid og virussen kom først meget senere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-04 11:41

Slet Kazaa igen kør en reg clean,indstaller det igen og hent nedestående program>
http://www.dietk.com/help/techinfo.html

http://www.dietk.com
Manse9933

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 10-03-04 18:36

Til Manse9933

Jeg går udfra at for at køre en reg clean, så skal jeg skrive "reg clean" ved "kør" under "start" ?

Det har jeg ihvertfald gjort, og så har jeg prøvet at installere Kazaa Lite ++ og Diet K, men programmerne svarer ikke, når de bliver åbnet.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 80 point
Dato : 11-03-04 08:28

Nej du skal køre et reg cleaner program,efter du har slettet kazaa,her er et
det betragter jeg som det bedste af slaksen,men der er er et lille problem og det er at du skal,sætte din pc klokke/dato tilbage til 2003,før det virker,der er en tids begrænsning indbygget i freeware programmet,men jeg har selv fået iden til at sætte årstallet tilbage fra manden der har lavet
programmet,du skal bare sørge for at du ikke åbner programmer som du har
en licens/reg nummer i mens årstallet er sat tilbage,for så kan det være
at du skal taste det ind i de programmer igen,når du har sat årstallet tilbage til 2003 så indstaller programmet og gå ind under registry tools
gå så op under tools>registry cleaner,klik så kommer der en boks frem
hvor du fjerner fluebenet i show ignored entries>continue>sæt flueben i alle
bokse>start,alt der kommer frem>gå op i toppen Select>all,gå ned i bunden>
remove,så har du lavet en reg clean sæt årstallet tilbage,prøv så at gendindstallere kazaa,husk når/vis du vil bruge programet igen at sætte årstallet tilbage til 2003,du dobbelt klikker på dit ur nede i systray
sæt årstal det er det letteste.
ftp://ftp.uni-koeln.de/pc/win32/misc/jv16pt.exe
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-04 08:31

sæt årstal>anvend

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 11-03-04 12:19

Nu har jeg også prøvet det. Min computer virker nu til at være lidt hurtigere, men jeg kan stadig ikke få Kazaa til at køre. Jeg værdsætter virkelig din hjælp, og det ægrer mig at det ikke vil køre. Jeg har sat 20 point mere på. Har du flere ideér? Jeg har vist virkelig fået lavet noget skidt et sted.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 11-03-04 12:27

Har du vel HUSKET at genstarte computer når du har ændret div.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-04 12:29

har kazaa adgang ud igennem din firewall?
du har vel ikke stoppet nogle tjenester i computeradministration

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 11-03-04 13:56

Jeg har umiddelbart ikke pillet ved computeradministrationen. Ikke hvad jeg ved af ihverfald. Men problemet er, at når jeg starter programmet så står det et par sekunder, og så svarer det ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-04 15:57

Ikke for noget, men er det oprindelige spørgsmål ikke blevet lidt afsporet?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 11-03-04 21:29

Jo det er det godt nok, men det blev ligesom en naturlig følge af problemet. Jeg har også overvejet om jeg ikke skulle starte med et nyt spørgsmål, men nu er jeg ved at få hjælp, så jeg håbede på at Manse9933 havde nogle flere ideér, men om ikke andet skal han nok få pointene, da hans hjælp godt nok har fået renset min computer i den helt store stil.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 12-03-04 00:25

Det ser ud til manse9933 har godt fat om problemet, så fortsæt bare held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 14-03-04 21:22

Tak for svaret Manse9933. Det lykkedes ikke helt, men jeg har fået ryddet ordentligt op på computeren og installeret winmx istedet, men under alle omstændigheder har du fortjent pointene.