/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Linux til Win XP
Fra : kaw203
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 09-03-04 18:20

Jeg skal installere XP på en PC der tidligere har været Linux på. Når jeg booter på XP installations CD, sker der ikke noget. Kan det tænkes at jeg skal bruge en XP startdiskette, og hvis, hvordan laver jeg sådan en

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 09-03-04 18:27

nej det kan være fordi at den computeren ikke er sat til at boote på cd-rom... det kan du gå ind og sætte den til inde i Bios' en... prøv det først.

Eller skriver du bare igen, så finder vi ud af det....

MVH Befan

Kommentar
Fra : kaw203

Dato : 09-03-04 20:41

Bios er sat til at boote fra cd-rom, og harddisken er formateret

Accepteret svar
Fra : Befan

Modtaget 50 point
Dato : 09-03-04 21:08

hvis du har mulighed for at komme til en anden computer med XP kan du lave en på denne måde:

Sådan oprettes en MS-DOS-startdiskette
Den MS-DOS-startdiskette, du opretter, giver dig mulighed for at starte i MS-DOS.

1 Indsæt en diskette i computerens diskettedrev.
2 Åbn Denne computer, og klik derefter på diskettedrevet for at vælge det.
3 Peg på navnet på diskettedrevet, og klik derefter på Formater i menuen Filer.
4 Klik på Oprette en MS-DOS-startdiskette under Formateringsindstillinger.
5 Klik på Start.

Forresten er det en original windows CD du har, for det lyder sådan, for den skal kunne boote op fra cden normalt??

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 09-03-04 22:16

Hej
Det kunne godt lyde som om det er en kopi. Hvis du ikke vil bruge den originale Cd du har i skabet (bange for at den skal blive ridset?) så installer et andet windowssystem først og opgrader til Win XP. Men hvad var der galt med Linux?
Du kan foriøvrigt ikke starte en XPinstallation fra en DOSdisk eller anden Windowsstartdisk der er en overbygning til det gamle DOS.
Mvh

Godkendelse af svar
Fra : kaw203

Dato : 10-03-04 00:17

Tak for svaret Befan.