/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mystisk opførsel
Fra : Smukke_Ole
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 09-03-04 18:14

Hej !
Jeg kører XP PRO og har gjort det et par år uden problemer.
Nu på det sidste sker der det mærkelige, at nogle gange, når jeg starter et program(ligemeget hvilket), så bliver det inaktivt med det samme, og reagerer ikke på musen. Nogle gange kan jeg redde situationen ved at dobbeltklikke på det pågældende program nederst på skærmen, hvorpå det minimeres. Derefter kan jeg så klikke igen, og så kører det bare. Andre gange er jeg nødt til at afslutte den pågældende proces i Windows Taskmanager og så starte igen.
For at komme nogle gode råd i forkøbet har jeg gjort følgende:
Windows er fuldt opdateret
NAV er fuldt opdateret
Kører AdAware daglig
Kører Spywarefri's online scan daglig
Kører Spybot daglig
Checket CPU'ens temperatur
Gendannet Windows fra den gang Ruder Konge var knægt, og problemet ikke var der.
Er der nogle kloge hoveder, som ved, hvad det kan skyldes ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 18:22

Ja det lyder jo ikke som et softwareproblem eller virus/spyware! Kunne vi få noget mere at vide om din PC opsætning rent hardwaremæssig? Prøv lige for en sikkerheds skyld at køre http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp, men ellers vend tilbage med hardwareopsætningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 18:28

Lyder lidt som en konflikt.
Prøv at se om du har nogle drivere der konflikter med hinanden.
Norton VED vi jo også kan give nogle sjove komputere (kun v. 2003)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-03-04 19:47

-> tedd
Som forventet fik jeg "a clean bill of health" fra Housecall.
Med hensyn til hardwareopsætningen kan jeg oplyse følgende:
AMD Athlon 1700+
512 MB DDR-RAM
Harddisk: Western Digital 40 GB
CD Drev: Atapi
Brænder: Lite ON LTR-241035
Bluetooth: Widcom
USB Disk: Medion 64 MB
Kamera: Logitech Quickcam
Netkort: Reaktek RTL8139 tilkoblet StofaNet
2 USB printere fra HP Deskjet 3320 og Deskjet 840C
1 parralelprinter HP LaserJet 5L
Scanner: Medion MD 6228
Håber det er nok, ellers så giv "lyd" fra dig. Den seneste ændring var installation af Bluetooth-dongle ved juletid, men da fandtes problemet allerede i mindre omfang.

-> refi Har lige kigget hele enhedhåndteringen igennem, om der er inge konflikter, i hvert tilfælde ingen synlige.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-03-04 19:48

-> refi

Min NAV er 2002

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 19:49

Gem hvad du vil gemme formater disken og geninstaller Så får du en helt ren puter og har du kørt i 2 år med den uden at geninstallerer er det da vist også på tide Det hjælper helt sikkert
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-03-04 19:51

-> Sunowich

Det har jeg hverken kræfter, tid eller energi til

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 19:51

Og du har selvfølgelig fjernet cookies og midlertideige internetfiler ik ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-03-04 19:52

-> Sune

Ja, det har jeg

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 20:04

Er det et ram modul eller 2? Man kunne jo prøve at experimentere lidt med ram først!

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-03-04 20:06

-> tedd

det er 2, men jeg tror nu ikke, det er dem, for jeg har kørt BurnIn test på dem uden at det viste noget

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 20:13

Jeg har ide om at det er dit cam eller printere der er problemet

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 09-03-04 20:14

det lyder helt præcist til at være windows styresystem

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-03-04 20:21

-> Sunowich

Hvorfor skulle det så lige komme nu ? Driveren til WebCam'et blev opdateret en gang i efteråret, efter at problemet opstod og medførte ingen ændring. Med hensyn til printer drivere, så er den ene (840C) med i WIN XP, medens den anden (3320) blev købt med driver på CD ROM. Denne driver er senere blevet opdateret via nettet. Kan ikke huske eksakt, hvornår det var.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 20:25

næh tror det heller ikke, men du kunne jo prøve at tage et modul ud og så ellers bytte om på dem og se om problemet stadig er der. Jeg har hørt underligere ting

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 21:03

Kan du huske der engang hængte sådan nogle hjerter alle steder hvorpå der stod "Giv dig tid " det bli du sku nok nødt til
God aften Mvh Sune

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 09-03-04 21:33

Hey Ole
De ærede kolleger har ret. Som du beskriver din PC og behandlingen div scan m.m. tror jeg mest på et hardware problem.
Prøv at hive dine ram, grafik,netkort og IDE kabler ud, og smid dem i igen. Rok godt med dem. Check din HD om den er fuld.
Af hensyn til windows swapfile, den skal have lidt plads at arbejde på. Kør en defragmentering af disken.
Med det du har været igennem+ovennævnte burde din maskine køre. Du kan dog også øge mængden af ram, som jeg forstår
har du mange drivere og evt. startprogrammer pga. al din hardware.
Ellers er der kun format C tilbage, også stille og roloigt bygge det hele op fra bunden, indtil du finder ud af hvad der ligger den ned.

Mvh Micjo

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-04 08:44

Du kan prøve følgende:

1. I opstart a' computer, tryk "DEL" for a' komme til BIOS, sæt den til standard!
2. Evt. udskift dine RAM for a' se om de fejler...
3. Evt. udskift din harddisk...

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 10-03-04 15:46

Tak for svaret dscoop80.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 16:03

Hvad hjalp ole ??????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 16:05

???

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-03-04 11:16

-> Sunowich

Der var ikke noget, der hjalp, men een eller anden skal jo have point, så jeg kan lukke spørgsmålet. Jeg tror, at jeg indtil videre vil leve med den mystiske opførsel.

Smukke_Ole