/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Operation af næseskillevæg - erfar med s~
Fra : Nikolaus
Vist : 1665 gange
150 point
Dato : 09-03-04 17:35

Hej ude i det ganske danske land.

Jeg er indstillet til en operation af typen som nævnt i overskiften. Pga. lang ventetid på de offentlige sygehuse, er jeg blevet henvist til privathospitalerne.

Er der nogen der har erfaringer med lige netop ovenstående operation på sygehusene?

Jeg ønsker at høre om (u)tilfredsheden med sygehus opholdet og resultatet.

Hvis nogen ønsker at lægge en kommentar om oplevelser af selve operationen, vil det være helt fint, da jeg ikke ved alt for meget om det.

Her er et udpluk af de sygehuse jeg er henvist til:

AuriClinic i Ballerup
Ballerup Privatklinik for plastikkirurgi og øre-næse-halssygdomme
Nygart Speciallægeklinik ApS
Privathospitalet Danmark
Privathospitalet Hamlet
Privatklinikken Absalon P/S
Søllerød Privathospital
Øre-, næse-, halslæge Luisa Grymer
Øreklinikken i Bagsværd
Ørestaden A/S

Vh
nikolaus

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-03-04 18:02

Jamen jeg har da kun gode erfaringer med den operation, hvorfor spørger du, er du lidt bange? Nå nej men det var jeg. Der var ikke så meget at være bange for. Dengang var man indlagt i tre dage, og sengeliggende i de to.Hvad mon du kan bruge det her til? Det var i 1952, dengang jeg var ung og chamerende - nu jae - nu er jeg bare charmerende! Det jeg husker allerbedst, fra det ophold er de mange søde sygeplejeelever, det var før der var mangel på sygeplejersker, det mindes jeg som en dejlig tid. Operationen, nåe ja den, jamen den har fungeret upåklageligt siden. I dag skal du nok ikke regne med så meget service, det skulle ikke undre mig, om det foregår ambulant. Ved valg af sygehus ville jeg kun se på ventetiden, få det overstået, alle de sygehuse der tilbyder den operation har også styr på det de laver, der er bare ventetiden - man er alligevel lidt nervøs ikke? Pøj - Pøj med det. Valde.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 150 point
Dato : 09-03-04 19:10

Hej Nikolaus

Jeg har fået fjernet drøblen og rettet næse skillevæg og rettet næsemuslinger på Ambulant undlæggelse på Glostrup Amtssygehus for 1,5 år siden.

Det ahr jeg ikek fortrut et eneste sekund.
Jeg blev indlagt kl 8:00 Bedøvet ca. 8:20
Vågnede da det var overstået og spiste mad og drak lys øl omkring 11:00 klokken ca. 12 var jeg på vej hjem.
!0 dage efter fik jeg fjernet stytte-silikonerør-rørne det tog med samtale og det hele under en 1/2 time fra jeg kom til jeg forlod stedet.
Alt dette har jeg kun positivt at sige om.
Jeg fik valget imellem 3 dages indlæggelse på Bisbebjerg (ventetid 1-2 år)
eller Glostrup Ambulant. Det fortryder jeg bestemt ikke.
Det den besdte oplevelse jeg har haft med sygehuse og behandling "EVER".
Så jeg syntes du skal presse på og få et ordnet Ambulant hos din læge. Men livskvalitet og energi er steget meget efter at jeg fik det ordnet, jeg får en bedre søvn om natten. Mine omgivelser er vist nok også tilfreds med at jeg ikke snorker.

Vil du vide mere skal du bare spørge ....

Held og Lykke
Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-04 19:16

Jeg glemte at skive hvad op.t i praksis bestod i...
- Drøblen blev snøret af med en tråd der selv forsvandt samme med det lille sår var tilbage efter denne blev skåret af.
- Næseskillevægen (brusk med tyndhud) blev skåret (i smig) så denne blev rette med lige meget luft i begge næsebor. Herefter bleve dette snit stabiliseret med de to silikonerør der blevet syet sammen igennem skillevægen med to tråde.
Disse tråde skulle så bare klippes og så kunne rørne tages ud 10 dage efter uden smerter overhovedet...
- Næsemuslingerne tror jeg bare de brændte dem havde jeg ikke nogen oplevelser omkring. Det hele blev ordnet igennem næsebor og hals uden udvendige sår
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 11-03-04 10:10

Tak for svaret Benjamin.Hansen.