/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til Kandu.dk's administration
Fra : bentjuul
Vist : 477 gange
200 point
Dato : 09-03-04 17:09

Kære Kandu.dk
Var det ikke en ide at få systemet til at køre ordentligt, evt. ved at lukke ned midlertidigt og få rettet det der skal rettes.
Vi sidder pt og venter meget længe på at navigere rundt. Det er træls og det virker som om det bliver værre og værre.
Kom med en forklaring, så bliver forståelsen måske bedre for problemerne.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 210 point
Dato : 09-03-04 17:30

Nu begynder jeg også snart at surmule! Forresten bent juul-hvad skal man svare for at have en changse for at få dine 10 points mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 09-03-04 17:31

J er helt enig, systemet virker ikke optimalt...Der må altså snart gøres noget...

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 09-03-04 17:34

Ps. Jeg er meget grisk hvad angår at få point, hvad skal der til???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 17:34

Den sidste uge har været slem..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 17:38

Pointene tilfalder kandu hvis de løser problemet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 17:58

Jamen det er jo rigtigt hvad refi skriver, at det bliver kandu der får point, derfor er jeg lidt fedtet, men de svarer sikkert ikke. Så kan det jo være at de bliver forhøjet og
bortloddet !!
Det er rigtigt valde, man sidder ligefrem og surmuler over systemet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 18:01

Den sidste ½ time er blevet bedre.
Har siddet de sidste 3 timer og eksperimenteret med flere browsere, og lige lidt hjælper det.
Alle sider kører perfekt (undtagen KANDU)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-03-04 18:13

Jo men hvis det hjælper med points ,så fofhøjer jeg gerne , bare ikke til Temberlake - han er grisk!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 18:13

Jeg syntes også stabilitetsproblemet er irriternde og selvfølgelig et helt andet problem end de latterlige provokatører der prøver at ødelægge Kandu konceptet.
Man skal bruge lang ventetid for at indlæse en side og det er ved at være reglen mere end undtagelsen at man skal kopiere det man skriver for ikke at skulle starte forfra når siden kommer med en fejlmeddelelse.
bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 18:22

"bjarneD"
Hvis du får en fejlmelding når du har sendt dit indlæg kan du i de fleste tilfælde blot trykke "opdater" så vil du opdage at det sandsynligvis er nået frem til kandu - du kan bare ikke se det.
Jeg har været udsat for at emailsene fra kandu er hurtigere end siderne - sådan at forstå at jeg får en mail selvom den endnu ikke er færdig med at indlæse.
Så det når godt nok frem til kandu. Jeg tror ikke det er problemet for dem.

Kommentar
Fra : Mithrandir74

Dato : 09-03-04 18:28

Der kommer måske sjældent eller aldrig nogen respons fra en administrator af siden her?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 19:06

Nåh, det ser ud til at ha' hjulpet efter denne lille afbrydelse så nu må vi håbe at det holder.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 19:07

Refi>> så skete det igen mit indlæg gik tabt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 19:14

Ja men det var vel fordi kandu gik ned.
Skriv bare igen -vi venter..............

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 19:21

nej, jeg har ikke mere at skulle have sagt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 19:22

Bare bli mopset

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 19:23

Så lige der var næsten 500 online - kan det være rigtigt..............

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 19:29

åbenbart

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 19:42

Ja, det er utroligt med så mange online at det nu kører normalt igen, men dejligt.

Jeg har også mistet et par indlæg i dag Bjarne, det sidste da kandu lukkede ned, pyt nu kører det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 19:49

Bare det kan holde, men har vi ikke tænkt det mange gange.
Dit forslag er nu ikke så dårligt Bent Juul, men det ville være dejligt med en e-mail advarsel om at i et bestemt tidsrum vil sitet være nede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 19:54

Mon ikke de har fået koblet nogle servere sammen.
Der har da aldrig tidligere været mere end ca 300
Men i øjeblikket kører det perfekt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 19:55

Helt enig Bjarne

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 09-03-04 20:01

jeg har læst jeres ovennævnte problemer og kan desværre nikke genkendene til dem alle!!!!
det er da bare pisse træls at der evig og altid er problemer på dette med garanti langsomste forum i DK.
i kender nok også denne her..."siden kan ikke findes.......kontakt kandu.dk hvis problemet fortsætter!!!!".
jeg har brokket mig flere gange via mails til kandu.dk....men hører man fra dem ...næeeee nej!!!!

nogle gange tror man sku at kandu ejerne er døde eller bare rejst ad helvede til.og det er vist mange år siden da deres megastore 300mhz server aldrig bliver opdateret???????????????????

gid at nogle proffer vil overtage dette ellers udemærkene koncept, og finde nogle sponsorere som vil spytte lidt til en større server.OK med de 200-300 brugere, hvoraf de 150 entlig tror at de er i et chatforum, er det vel ønsketænkning!!!.

kandu.dk ejere...tag jer sammen inden i dør helt!!!!
det er skuda klart at i har ca. 4 mia ubesvarede spørgesmål.de fleste danskere har kun lige tolmodighed til at oprette sig som bruger og skrive et par spørgesmål, hvorefter de enten keder sig ihjel eller dør af stress, altsammen kun fordi at i hænger i bremsen!!!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 20:15

Godt indlæg webgun. Nu hvor kandu.dk ikke kom på banen så jeg kunne give dem de 10 point, vil jeg hæve point.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 20:20

Den sidste time har det da været ok - eller er det lokalt.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 09-03-04 20:47

Hey Bent
Tja nu har du chance for at gengælde 400 Point på mit spørgsmål om grafikkort. Har iøvrigt løst problemet ved at bytte rundt på al indmad i mine PC'er.
Jøp vi kunne godt bruge lidt mere fart over feltet herinde, men der er nu stadig et SKI.. godt forum.

Mvh Micjo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 20:56

Hva' med lidt konstruktive forslag micjo for så kan det jo være Bent bliver gavmild

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:01

Bortset fra at det er irriterende når det er sløvt så er jeg alligevel imponeret over den mængde af information der bliver smidt ind oven i alt det andet, hver eneste dag, time. Det er jo ikke bare lager man kan søge og linke og når det kører normalt går det faktisk hurtigt, i hvert fald med bredbånd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 21:08

Jaaa - bare det er bredt nok

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:09

Fynsk humor, uha

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 21:12

Bjarne > Når det kører normalt som nu er det ok, men de sidste par dage har været drøje, nu må vi se hvor længe det holder.

//bent

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:16

vi X fingre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 21:18

Jeg har da fået svar tilbage en dag jeg skrev en mail hvor det også var temmeligt langsomt De ønskede at få nøjagtigt tidspunkt hvis det skete igen som de skrev og så handlede det også om at deres ene server var gået ned som de forklarede.
Så har jeg også erfaret at er det helt galt hjælper det at lukke browseren (som i mit tilfælde er Avant ) og genstarte så kører det igen et stykke tid. Hvis nogle skulle have lyst til at prøve Avant som er hurtigere end iexp kan mere er gratis og ikke fylder særligt meget er linket til den her samt til andre browsere http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=51
Nå og så er det lige før tid om spyware programmet i dr's kontant
Mvh Sune God Aften

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 21:20

Knap du bare øllerne op "sune" vi kommer nu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 21:26

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-03-04 21:28

Til alle
Lige nu er der en udsendelse i tv dr1 om spyware.

ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 21:52

En virkelig god udsendelse, og uhyggeligt hvor lidt folk er beskyttet og er klar over hvor meget spy de får ind på deres computere.

//bent

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:58

Ja og man nåede lige at se at den populære Hotbar er noget snavs.
Sidst jeg advarede om den var svaret: Den er da så sjov og den har jeg brugt længe uden problemer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-03-04 22:20

Nå, men nu syntes kandu at køre nogenlunde igen. Efterhåden lærer man at tage en kopi af hvad man har skrevet og andre opfordres til det samme.

Lidt briefing fra Kandu er meget ønskeligt, både hvad angår hastighed, men lige så meget hvornår "det nye" kandu bliver implimenteret.

Så vidt vides skulle det være umiddelbart efter nytår, men nu er der snart gået 2 1/2 måned, og det bliver mere og mere uholdbart.

Kandu bedes således komme med en status.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 22:22

Hørt!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 22:25

Gem din kopi og send den til dem Elleby
Ps Øllerne bliver dovne såe når i ikke kommer bæller jeg dem sku selv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 22:27

Ah - Det er i orden "sune" . Jeg har et par kasser (af de skattefri) i kælderen.
SKÅL.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 22:28

PS. MEN IKKE BÆLLE

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 22:28

Vi kunne jo alle efterlyse en status via en mail til kandu og så håbe at det vil give noget respons.
De har jo haft mulighed for at komme med en status her, men som vi har set før reagerer de ikke. Ærgeligt, for det var så nemt for dem !!

//bent

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-03-04 22:34

>Sunowich

Der er noget du ikke har forstået. Hvis vi alle gennem dette link retter henvendelse til kandu og beder dem om forklaringer og status, KAN det have en effekt, men hvis det som bl.a. du ønsker at gøre denne tråd til smalltalk, så får det i hvert fald ingen effekt.
Kort sagt, hold dig til emnet.

ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 22:57

Jeg har sendt følgende mail til kandu.dk, godt inspireret af ellebye's indlæg kl. 22.20.

Citat
Kære Kandu.dk

Der har i den seneste tid været mange problemer med hastigheden på sitet. Specielt i dag har det været meget slemt og i den forbindelse savner vi lidt briefing fra kandu.dk, både hvad angår hastighed, men lige så meget hvornår "det nye" kandu bliver implimenteret.

Så vidt vides skulle det være umiddelbart efter nytår, men nu er der snart gået 2 1/2 måned, og det bliver mere og mere uholdbart.

Kandu bedes således komme med en status.

Venlig hilsen
Bent Juul Hansen
Kaldenavn: bentjuul

Denne mail er lagt ud i http://www.kandu.dk/dk/spg/35175

//bent

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 23:07

Meget fint.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-03-04 23:11

Helt fint. Nu må vi så håbe på respons.

ellebye

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 08:23

Ellebye prøv at læse tidligere på denne side holde sig til emnet siger du
Ja det gør jeg skam da også at du så gentager at der kommer noget i fjerneren kan jo så undre det har jo ikke noget med emnet at gøre Tror du det er smalltalk og Ja det med øller er jo et svar til refi men det er jo nok ikke seriøst nok eller hvad

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-03-04 08:50

Du har ret Sune, først øl, så tv, så en masse andre ting, og nederst kandu.
Men pyt, nu har BJ taget aktion, så må vi se om kandu kommer med respons.

Det var mere møntet på, hvis kandu ville have sat et indlæg ind, hvilket de tilsyneladende ikke har haft TLL til.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 08:55

Jeg kan klart tilslutte mig bentjuuls anmodning til Kandu, men desværre viser erfaringen igen, at Kandu ganske koldt og kynisk sidder henvendelser overhørigt. Det burde ikke være nødvendigt at lave en tråd, der omhandler Kandu's problem med deres udstyr, og de burde i det mindste komme med en kommentar og evt. forklaring

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 08:57

>Sunowich

Ellebye's kommentar om TV kl 21:28 er bare en Ellebye klassiker. Når han blamer dig kl. 22.34, er det bare et udtryk for, at han ikke kan huske hvad han selv skriver en time og 6 min tidligere. Du ved nogle kan li en dobbelt profil og andre en dokumenteret dobbeltmoral

Ram

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 09:01

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-03-04 09:05

Det er slet ik' spor sjovt, har I aldrig fået blackout ?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-03-04 09:11

>Ellebye.

Nej jeg har ikke, prøvet et blackout og stor forståelse skal du have, hvis du har det sådan. Men i erkendelse af at du har det, burde du lige læse hvad du selv har skrevet tidligere, inden du poster noget nyt.

Ram

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 10:59

..og ifølge den ramme logik er det kun Ram2's protegéer der kan tillade sig at være inkonsekvente da den ramme logik går ud på at genere så mange som muligt og derfor er den altid rigtig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 11:11

Ak ja - en ny dag oprindt - men alt er ved det gamle.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-03-04 11:27

Jeg lider absolut ikke af blackout, men ja, lidt hukommelsesbesvær delvis stammende fra ulykken, men vel også aldersmæssigt.

Og det er typisk Ram at blande sig de forkerte tider og steder.

Min hukommelse er dog ikke værre end jeg godt kan huske hvad jeg har skrevet tidligere, og det er så det.

Men Ram du glemmer at dette ikke er smalltalk men et kandu-spørgsmål, og da man forventer kandu-teamet læser indslagene, ja så bør man vel også holde sig til emnet. Jo længere væk man kommer fra det, des mindre gider teamet læse det, og lige Ram´s så rammende bemærkninger er ikke med til at gøre tråden mere seriøs.

Aller nådigst
ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-03-04 19:03

Hej alle
Nys hjemkommet fra en forlænget weekend der var helt computerfri, har jeg modtaget mail fra kandu.dk den 12.03
Citat
Hej Bent Juul Hansen

Vi kan desværre ikke altid bestemme hvordan vores servere skal opføre sig, og vi havde desværre en process som hang på den ene af vores servere, og derved sløvede systemet, efter en genstart af denne server begynde systemet at køre normalt igen.

Med vores nye system vil der komme en nyhedssektion hvor vi fremover vil informere om fejl og ændringer.

Med hensyn til det nye system er tingende desværre ikke gået som forventet, og har derfor trukket ud med hensyn til tid, men jeg kan fortælle at der bliver knoklet hårdt for sagen, og den sidste melding er, at systemet skal udkomme i starten af april.

Med venlig hilsen / Best regards
Rasmus Andersen
Servicemedarbejder

Så vi kan jo alle glæde os til april. Tak Rasmus Andersen for svaret, som jeg ikke kan give point, men jeg må jo se at få trukket lod blandt indlæggene. Spørgsmålet får lov til at stå åbent lidt endnu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-04 19:21

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 19:29

Vi må håbe det ikke bliver den 1. april, for så er den gal igen 2. april.

Men trods alt fint at få respons.
Tak Kandu.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 19:37

Så kom der sku svar alligevel trods enkelte afstikkere fra seriøsiteten !!! det må jeg nok sige flot

Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 10:39

Tak for alles medvirken i dette spørgsmål, og tak for svaret valde.

//bentjuul

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 11:16

ok bentjuul selv tak!