/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Visum til Kina
Fra : loef
Vist : 1959 gange
100 point
Dato : 09-03-04 15:09

Kan nogen svare mig på, om man kan få et visum til Kina der gælder i 3-4 måneder.
Jeg skal måske med en veninde på shoppingtur til Kina, men ved endnu ikke hvornår vi kan tage afsted. Da det højst sandsynligt vil være med kort varsel, kan det jo ikke nytte at det tager 3-4 uger at få lavet et visum.
Hvad koster det at få lavet???

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 09-03-04 15:27

iflg. den danske ambassade i Kina, tager det typisk 5 dage, men det vil være en god ide at ansøge mindst 4 uger før det skal anvendes.

jeg tvivler på, at du uden videre kan få et visa der gælder 3-4 måneder, når du kun planlægger en kortvarig shoppingtur.
Du kan evt. selv kontakte den Kinesiske ambassade i Danmark... kontaktinfo her: http://www.dk-embassy-cn.org/S-Visa-Travel/M-visa_to_china.html

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-03-04 15:56

Det kan nemt gøres på 2 dage MEN, du får det ikke uden en hotelreservation i hånden.

Det er dog som regel muligt, at ændre datoen når visummet er i hus, og det har normalt en løbetid på 6 måneder.

Accepteret svar
Fra : Timberlake

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-04 16:30

Hej Loef! Dine spørgsmål vil jeg meget gerne svare på.
Sidst jeg rejste ned til kina var for lidt over et år siden. For at lave visum skal du henvende dig til den kinesiske ambassade, som typisk tager 1-2 uger for at lave. Angående prisen så ligger det på omkring 300 kr.
Ps. Husk du skal prutte prisen på varer, når du er på shoppingtur :)
GOD TUR!

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 09-03-04 16:36

Forresten her har du adressen og telefonnr. som selv kan tage kontakte til evt.
Øregårds Allé 25
DK-2900 Hellerup, Denmark
Tel.:39 46 08 89 Fax: (+45) 39 46 08 78
Åbningstider er man.- Fre. 9-12 & 14-19

Godkendelse af svar
Fra : loef

Dato : 10-03-04 09:26

Tak for svaret Timberlake.