/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Slankepulvere....-AD.... Eller hvad??
Fra : mizz86
Vist : 1540 gange
50 point
Dato : 09-03-04 14:15

Er der virkelig ikke nogle slankepulvere på markedet som ikke smager frygteligt?
Har prøvet NUPO, men synes godt nok at det er umuligt at få ned!!!

Og eftersom diverse pulvere er kanon dyre, har jeg ikke lyst til at smide flere penge ud af vinduet end højst nødvendigt.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-03-04 14:21

Herbalife er ganske populært og velsmagende... Hvis man kan lide den slags, det er jo altid et spørgsmål om smag og behag.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 09-03-04 14:34

Slim Fast er også et udmærket alternativ.
Lavet på ISKOLD mælk, med lidt knuste isterninger i er som en let milkshake.
Tabte 5- 6 kg på en måned, ved også at omlægge kostvanerne. Om det så er pulveret eller kostomlægningen der gjorde udslaget lader vi så stå hen i det uvisse:P

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 14:36

Så lav noget motion og smid kiloer i stedet for penge og smag på naturen
Mvh sune

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-03-04 14:43

Under alle omstændigheder er slankepulver jo kun anbefalelesesværdigt i en opstartsfase, varigt vægttab opnåes kun gennem fornuftige kostvaner, helt kort kan det jo siges, at hvis du indtager flere kalorier end du forbrænder, så vil du tage på.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-03-04 16:41

Jeg har hørt at slankepulvere er lavet af tapetklister, hvordan skulle man få det til at smage godt? Prøv at købe en lille pose tapetklister og sammenlign deklarationen - - Jeg bør nok tilføje: jeg mener det alvorligt!
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-03-04 16:44

Jeg har siddet ved pc,eren hele vinteren og taget 3-4 kilo på, det siger lidt om hvad man ikke skal!
Valde.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 09-03-04 23:17

Hej.
Vægtvogternes slankeprogram smager fortrinligt og så er det billigt.
Det handler om at tælle og spise points. Jeg startede med en vægt på 106.5 kg og er efter 12 uger blevet 11 kg. lettere. Du må spise alt men det koster points. Jeg startede med at SKULLE spise 32 points hver dag og samtidig drikke 3.5 liter vand pr. dag. Alt det mad, som man gerne vil spise, er sådan set tilladt. Selvfølgelig kan du ikke spise fritter, burgere og softice hele tiden, men en gang i mellem er dette også tilladt. Man skal lære at priortere, hvad man vil spise. Det kan jo ikke nytte at ville have en pizza til 36 point til aften, for så må man ikke have fået noget resten af dagen.
Prøv at tage kontakt til din lokale WeightWatchers-afdeling. Det er et virkeligt seriøst alternativ til alt det kunstige og usmagelige pulver, som ikke er ret meget andet end kunstige E-numre.

Held og lykke.

Peter.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 10-03-04 07:17

Hejsa

Uanset hvilket produkt du vælger må du forvente at det smager underligt, måske direkte ubehagligt og ihvertfald ikke godt. Det hænger sammen med at hvis et kosttilskud skal virke, er du nødt til at have meget protein i og samtidigt spare på kulhydrater. Det gør at der kun tilsættes det allermest nødvendige for at camuflere den "grimme smag".

Jeg kan godt som et hurtigt mellemmåltid finde på at tage Speasy snackbar, men det er kun som nødløsning, idet der er for mange kulhydrater i forhold til proteiner.

Hvis du vil vide mere om hvor vigtigt protein er kan du kigge på min hjemmeside http://slankigen.webbyen.dk hvor du kan få helt gratis råd og dåd om det at tabe sig på en hurtig og sikker måde, uden pulver eller piller.

Blot lige for en ordens skyld så har jeg tabt godt 50 kg på 7 måneder - og alt på min hjemmeside er naturligvis gratis.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 10-03-04 17:00

Hej.
Kik på dette link. Her er der ikke noget der er kunstigt eller smager grimt:

http://www.weightwatchers.dk

Og ydermere er det noget der virker. De giver endda garant på minimum 4 kg på de første tre uger.
Hvor får man ellers det?

Peter.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-03-04 17:29

Nu vil jeg ud og løbe. hej.

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 10-03-04 20:43

Hejsa...

Jeg vil ik råde dig til at tage pulverkure....Jeg har smagt dem der er efterhånden, og AD siger jeg bare... .......
det du skal gøre er, lav din kost om og motioner 30 time om dage til at starte med...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-03-04 21:59

tempraslamse øe, ja godt det kun er i begyndelsen pust støn!
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 10-03-04 22:19

Valde..

Der er jo ingen der siger man skal spurde... bare man går en go tur..
mvh Tempraslamse

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-03-04 22:27

tak

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 21-03-04 13:21

Vi vil ha' det hele hva ???? Vil vil tabe os i en ruf,det må ikke være dyrt,og det skal smage godt. HELT ÆRLIGT,så smager Nupo heller ikke værre. Det er udemærket som kickstarter. Så,ikke alt det jammer kære venner - der findes det der er værre at indtage!
Fortsat god søndag.

Helle

Kommentar
Fra : lortikassen

Dato : 30-03-04 20:41

Hej Valde!
Jeg synes også Herbalif er god, men den er meget dyrt. Prøv denne opskrift:
3dl mælk
2-3 spsk. sojaprotein (købes i Matas - 63 kr.)
5-7 frosne jorbær
Hermesetas flydende sødemiddel efter smag
Blendes med en blender.
Det er en stor fordel, at du selv kan bestemme hvilken frugter du vil blende i, og hvor sød du vil har det. Det er en pragfuld morgenmad.
Men husk du vil tabe dig hurtigere, hvis du får større krops muskulmasse. Derfor skal du også dyrke motion.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 30-03-04 22:35

Kom dog igang med at spise fornuftigt og se så og få noget motion. Så kommer vægttabet helt af sig selv. Ud i solen. Så stiger humøret også.

Peter.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 31-03-04 07:49

Hej Peter

Du skulle vel aldrig være normalvægtig?

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 31-03-04 23:11

Hej.
Nej jeg slåsser stadig med nogle overflødige kilo. Gik på kur med hjælp fra Vægtvogterne i uge 48 og har siden da tabt mig ca. 13 kg. Jeg satser 5 kg af gangen, for så er det ikke så uoverskueligt som at regne med at kunne tabe 26 kg. Jeg startede på 106.5 kg og første mål var at komme under de 100. Da det lykkedes, gjaldt det om at komme under de 95 og det er også lykkedes. Nu er det så de 90, det drejer sig om. Det er ikke totalt umuligt på denne måde.
Det gode ved WeightWatchers kur er, at det virker på alle og at de endda tør give garanti. Det er da seriøst. Ikke alt det kunstige pulverbiks eller andet halv- eller helgiftigt stads. Jeg ELSKER mad og får masser af det hver eneste dag. Hvert måltid er et sandt festmåltid. Alt er tilladt, blot skal det afregnes i points, som er bestemt efter ens egen vægt.

Kik på dette link: http://www.weightwatchers.dk

Jeg kan kun være en varm fortaler for dette. DET VIRKER.

Held og lykke til alle.

Peter.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 01-04-04 07:59

Hej Peter

Ja er det ikke fantastisk. Du kan skrive kom dog i gang, spis fornuftigt og få noget motion, så kommer vægttabet helt af sig selv. Jeg vil ikke forklejne dit resultat, men den beskedne overvægt du har gør at du ved en beskeden omlægning af kost, og måske lidt mere motion kan tabe dig det nødvendige med eller uden vægtvogterne. Hvis vægtvogterne hjælper dig er det fint, men en hvilken som helst social gruppe vil hjælpe dig på samme måde.

Hvis man virkelig er svært overvægtig, og f.eks. vejer 80 - 100 kg for meget, så hjælper det ikke at tage 5 kg ad gangen, for så taber man modet, så skal der en booster til. Netop i den slags tilfælde kan det være en god ting lige at starte op med en 1 - 2 uger pulverdiæt,hvor man erstatter nogen måltider med f.eks. NUPO.

Det kan også være et godt alternativ til f.eks. hurtige frokoster i byen eller som jeg et par gange har brugt det på ture ned af den Tyske motorvej.

Det er helt afgørende for succes med et vægttab at man har opbakning i dagligdagen. Hvis man ikke kan få det fra familie, venner, kolleger eller anden social gruppe så er vægtvogterne naturligvis et godt betalt alternativ, men der er ikke noget i vægtvogternes program, der i sig selv gør det lettere at tabe sig.

Mit råd er at finde sammen med ligesindede, støt hinanden og så naturligvis spis fornuftigt. Det med motionen kommer som regel lidt lettere fra hånden når man lige har smidt et par kilo. I mit tilfælde hjalp det virkelig da jeg havde smidt de første 30 kg.

Du skal være meget velkommen til at læse om mine ideer og mit vægttab på http://slankigen.webbyen.dk. Her vil du også kunne læse om hvordan en gruppe af 20 arbejdskolleger i løbet af få måneder har opnået fantastisk vægttab, netoåp fordi de står sammen som gruppe og hjælper hinanden.

Og blot lige for at holde os til det oprindelige spørgsmål, så er der ingen pulver der smager egentlig godt. Det skyldes at hvis pulveret skal virke, dvs. indeholde tilstrækkelige med proteiner uden for mange kulhydrater så kan man kun delvist camuflere de knap så velsmagende ingredienser.

Netop smagen betyder heller ikke noget, hvis det virkelig kan hjælpe en med stort problem, men hvis man blot skal smide 5 - 10 kg, så glem det, der er det i virkligheden det man har imellem ørene og så lidt motion der er skal gøre forskellen.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 01-04-04 22:55

Ja du m,å lige undskylde mig. Men er 26 kg en beskeden overvægt, når hjertet begynder at sige fra og man ikke kan komme op af sofaen, fordi kræfterne ikke rækker til at løfte de mange kg. Jeg tror der er noget, du misforstår. Hvis BMI- tallet ligger over 35, så er man faktisk i højrisikogruppen for diabetes, forhøjet kolesterol, hjertekarsygdomme og allerværst en blodprop. Jeg går også sammen med nogle mennesker der vejede 180-200 kg, da de startede og de er alle enige med mig i at det er det eneste, der virker. En af mine venner vejede 173 kg, da han startede og han er nu nede på 120 kg og har stadig mod på at komme længere ned. Hans mål er også 5 kg af gangen og slutmålet er under de 100 kg.

Jeg er ikke i tvivl.

Peter.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-01-05 21:43

Fik du ingen brugbare råd?

Kommentar
Fra : luluhj

Dato : 13-04-05 16:27

Hr Henning Borchert. Du er da godt nok meget alvidende. Det må da være skønt at vide så meget om mad og kure og og og..... Det er utroligt, at du så rent faktisk er gået hen og blevet så overvægtig så?! Det er bare en tanke...... Har du selv prøvet vægtvogterne? Jeg er på deres hold, og jeg ville ikke være i stand til at tabe mig, uden de retningslinier, de har givet mig. Jeg HAR opbakning på hjemmefronten, fra venner etc. - men det er bare ikke nok for mig..... Mennesker er altså forskellige.
Nå, det jeg ville sige, var egentligt, at det også kan være et problem at veje 10 kg for meget, og det kan være lige så svært at komme af med de 10 kg. Så fair nok med forskellige holdninger, men tænk lige over, at der rent faktisk er mennesker, der slås med en 10-kgs. overvægt, og for dem er de 10 kg også et stort problem.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 13-04-05 23:11

Kan kun sige.... prøv dig frem, og find det der er det rigtige for dig..

Lamse