/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter "Hoster" vil ikke starte
Fra : mezz
Vist : 1123 gange
50 point
Dato : 09-03-04 11:23

Hej jeg har en PGO PMX, som ikke vil starte.! Der er elstart på, og kick start. Selv efter maaange tramp. Kommer der kun et højt host!! Ud af udstødningen.
Er der nogen som kan fortælle mig hvad det kan være?
Jeg har renset tændrøret med en stålbørste. Og tømt kaburatoren for evt. vand.....
Men den vil ikke starte. Den har ellers altid kørt og startet uden problemer. Den kører virkelig godt og stabilt men her efter vinter perioden vil den bare ikke starte. Det virker som et højkomprimeret lufttryk som bliver presset ud af udstødningen.....?
(Den er tunet)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 13:01

Skift tændrøret det kan jo godt gå i udu det virker anderledes under tryk Og så er der en masse andre ting der kan være galt så som utætheder slidtage vand i benz osv Men det må du vente på at andre kommer med Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 09-03-04 14:26

Den lyder til at være forslugt, men du skal gå systamatisk frem.
Luk for benzin, tændrør af, kontroller at der er gnist når du lægger det mod stel, udluft den med gashåndtag i bund, sæt tændrør på og prøv uden at åbne for benzin. Senere åbner du og prøver igen.
Så kontroller du at der kommer benzin, ved at tage slangen af opppe ved benzintank eller karburator. Tag en sjat i et bæger, og smid det gennem tændrørshul eller bedre ind i karburatoråbningen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 00:15

Har du fået den til at virke???
Mvh sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:16

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:11

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : mezz

Dato : 27-08-04 09:22

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg er ikke så tit på www.kandu.dk - men ente med at sælge scooteren, så jeg ved ikke nærmere.

mvh. Mezz