/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ominstallation - kan JEG det ??
Fra : gamle61
Vist : 278 gange
100 point
Dato : 09-03-04 10:20

Har en gammel Amitech/500 mhz/10Gb/192mb SD ram - som jeg vil give til en begynder , altså mere begynder end mig selv - og nu kommer det vanskelige , den er fyldt med en masse rod fra gamle dage , det skal jeg have væk og så have sat 98SE i +skype + når jeg så leverer den på "jævleøen" skal jeg hjælpe hende med at sætte internet på, det jeg er mest nervøs for er at få den tømt og komme igang , er der en opskrift , som kan opfattes og udføres af en gl. og slidt chauffør-hjerne
I håb om et lille pip fra jer , på forhånd tak - mvh.gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 10:30

Formater harddisken (ikke kun slet)(hvis du er sikker på vedkommende ikke har meget forstand på det - er det nok)
Den med 98 er faktisk ikke lovligt med mindre du leverer original CDen med.
Så brand alle dine personlige ting over på en CD - så har du dem.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 09-03-04 10:36

refi - er der noget galt , når det er min gl. 98 og med gyldig pruduktnøgle , må jeg ikke forære den væk sammen med pc'en - mvh.gamle61
P.S. gider ikke lave noget der ikke er i orden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 10:43

Jo - men det jeg siger er at Originalen (ikke dig ) skal medfølge.
Hvis det er en Amitech er der så ikke en Recovery CD der sætter den op til fabriksindstillinger?

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 09-03-04 10:55

refi - jeg skal da over og sætte den igang - sød gl. dame der laver go' mad- ved ikke hvad der var i amien fra start - fik den af sønnen for 4år siden og da havde han sat 98 i og den har jeg endnu (man går vel ikke og smider væk) , men går igang , kan godt ske jeg vender grædende tilbage om et par timer - mvh gamle61

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-04 11:00

Du er velkommen.
og undskyld spøgen (kunne ikke lade være)

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-03-04 12:11

Hej gamle61...

Foreslår følgende vejledning:

1. Opret bootdiskette til "Win98 SE"...
2. Start computeren op med bootdisketten og formater den! (format c:)
3. Indsæt din "Win98 SE" cdrom, og boot op fra den...
4. Installer windows...
5. Installer "skype"...
6. Installer internet...

PS: Fornemt a' du oxo ligefrem installerer den for hende syns jeg! ...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 09-03-04 12:21

Gamle 61
Når du vil install et andet styresystem på en fabriks PC,skal du regne med at få ballade med drivere e.t.c.Især Amit-compaq-HP er slemme til at dølge deres hardware med følgende ærgelser til følge.Jeg

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 09-03-04 15:06

dscoop80 - tak for dit indlæg , du har bare ikke taget hensyn til at det er en pensioneret chauffør du skriver med , jeg fatter ikke en meter af alt det du skriver om boot og det andet (undskyld min dumhed eller alderdom )
ofa - er ikke kommet så langt endnu , men vær bare urolig , som du ser af ovennævnte skal jeg nok klynke når jeg kommer i knibe , men tak for dit indslag , jeg spidser ørene - mvh. gamle61

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 08:40

Hej Gamle61...

Klik her for at hente vejledning til bootdisk til Windows98-SE:
http://www.shaneo.com/bootdisks/diskimages/wboot98se.exe

Opret disketten via ovenstående program, og genstart med den i.
Når du kommer til sort skærm hvor du kan skrive, skriver du: FORMAT C:

Når processen er færdig lægger du Windows98-cdrom'en i drevet og genstarter!

Installer så Windows...

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 18-03-04 02:14

Tak for svaret refi.
er i orden og kører godt - kunne ikke rigtig finde ud af det med at formatere - for jeg kunne slet ikke komme i kontakt med det linusværk (både på udenbys'k og uforståelig)så jeg gjorde den til slave og tog den over i min og der fik jeg den formateret , derefter var installation uden prob.
maskinen er afleveret på "jævleøen" sat igang og jeg fik både flæskesteg og et kæmpeknus - alt ok -
mvh. gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 11:22

Selv tak
God mad tilberedt med sjæl er jo aldrig af vejen.