/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglende ikon på proceslinien
Fra : palleandersen
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 08-03-04 18:50

Jeg "mangler" et ikon på min proceslinie nederst til højre der viser, om jeg er online eller ej og via hvilken jeg kan afbryde forbindelsen til nettet.
Hvordan for jeg genskabt dette ikon.
Jeg bruger WinMe og Explorer 6, begge fuldt opdateret.
Med venlig hilsen
Palle Andersen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 18:54

Hmm! Prøv at gå ind under din forbindelse og højreklik. Gå ind under egenskaber og sæt flueben i vis icon på processlinien

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 08-03-04 18:55

gå i kontrolpanel, og vælg netværksforbindelser... vælg den forbindelse du bruger og vælg egenskaber... på første side af egenskaberne, kan du nederst vælge at vise forbindelse i proceslinien.... ved at markere boksen..

Mvh
basil

Kommentar
Fra : palleandersen

Dato : 08-03-04 19:03

I kontrolpanelet findes ingen "netværksforbindelser", kun "netværk" og "netværk via modem".
I ingen af dem er det muligt at sætte et flueben i "vis ikon på proceslinien (findes ikke).
Jeg har en ADSL forbindelse fra TDC.
Under funktioner - internetindstillinger - forbindelser, er feltet tomt og det er ikke muligt at "gøre noget".
Palle Andersen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 19:06

Du er vel altid online med adsl?

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 08-03-04 19:06

prøv at vælge mine netværksteder, fra startmenuen... derinde skulle der gerne komme en menu til venstre hvor du kan vælge dine forbindelser og på den måde komme ind i dem...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 19:10

Det er winME han har basil!

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 08-03-04 19:12

*duh* hehe.. sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 19:12

Højreklik Netværksteder.
Gå i Egenskaber.
Højreklik på din forbindelse
Gå i egenskaber
Forneden er der nu et flueben der kan aktiveres til "vis icon"

Kommentar
Fra : palleandersen

Dato : 08-03-04 19:15

tedd.
Ja, jeg er altid online, men jeg vil egentlig gerne have muligheden for IKKE at være online.
basil28.
Jeg har ikke "Mine netværkssteder" under "Start" (jeg kan have fjernet den, men jeg husker det ikke !)
Palle Andersen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 19:16

Har du dem ikke på skrivebordet ?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-04 19:19

Det du nok tænker på er fra den gang du havde forbindelse via modem! Med ADSL er du altid online med mindre du vil logge på routeren hvergang!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 19:27

XP viser da stadig et icon - Det har da ikke noget med modem at gøre.
ME burde da kunne det samme.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 19:30

Er aldrig faldet over det i winME, men måske!

Kommentar
Fra : palleandersen

Dato : 08-03-04 20:33

tedd.
Jeg troede egentlig at jeg først var "på", idet jeg første gang aktiverede Internet Explorer. Og så i øvrigt forblev online indtil jeg selv afbrød forbindelsen.
Men hvis jeg er "på" hele tiden, så må jeg jo indrømme, at mit spørgsmål ikke er særligt relevant !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 20:59

Uanset winversion er du da på så snart du tænder din pc.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-03-04 00:36

Hej Palle.
Der findes et program, der hedder Nitelogger... Jeg har kun erfaringer med det med stofanet... Men der virker det upåklageligt...

Hvis det eer kan jeg nok sende dig en Zip-fil ... Dog uden garanti for om det virker med tdc...

Lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-03-04 00:39

hej igen..
Min fejl.. Det fungerer jo ved at indlæse stofanets log-on/off side, og logge dig på... Sådan en bruger tdc jo ikke...
Bare glem ovenstående...
Og undskyld ulejligheden...

Lyhne1

Kommentar
Fra : palleandersen

Dato : 09-03-04 01:19

Jeg beklager alle de skønne spildte kræfter:

Fra : tedd Dato : 08-03-04 19:19
Det du nok tænker på er fra den gang du havde forbindelse via modem! Med ADSL er du altid online med mindre du vil logge på routeren hvergang!

Jeg tror derfor at tedd ramte hovedet på sømmet med sit indlæg.
Mvh.
Palle Andersen

Godkendelse af svar
Fra : palleandersen

Dato : 09-03-04 01:20

Tak for svaret tedd.