/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE6 problemer med at åbne sider.HJÆLP! (~
Fra : Tobster
Vist : 511 gange
200 point
Dato : 08-03-04 17:11

Hej!

Nu har jeg simpelthen brug for jeres hjælp. Troede ellers at jeg let jeg kunne klare det.

Jeg kan simpelthen ikke komme ind på www.bilbasen.dk
Jeg tænkte at der nok var noget på min pc som forkludrede det, så jeg formatterede maskinen. Og da maskinen var helt "ren" forsøgte jeg at komme ind på siden, men nej!!!
Og her var endda ingen firewall eller noget slået til...

Jeg har været inde på siden før op til flere gange, men i ca 1 måned har jeg ikke kunne komme ind på den.
Den kommer bare med en side der siger:
"Vi kan ikke finde "www.bilbasen.dk""

Jeg har internet via TDC kabel-tv. Der er sat 2 computere til kabel-modemet, og den anden pc kan uden problemer komme ind på hjemmesiden.

Hvad gør jeg????? Jeg er desperat... Hjælp mig!

(Forøvrigt benytter jeg WinXP SP1 og IE6, Den interne firewall er slået fra)

_________________
Mvh.
Torben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 17:39

Slet den fra din pc og prøv at søge og hente linket igen Mvh sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 17:43

Hvis det kun er den ene side du ikke kan komme på er der måske et eller andet ormeværk der redirecter siden et andet sted hen. Prøv at tjekke at adressen også virkelig er den "rigtige" adresse.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 17:47

Har du scannet for virus eller spam og sån ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 17:48

Bilbasen bruger ActiveX og det kunne jo tænkes at du havde fået nægtet adgang for dette.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 17:52
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 17:52

Du kunne måske prøve at kigge i Funktioner - Internetindstillingr - fanebladet Sikkerhed - Klik på Globus Internet, vælg brugerdefinerede indstillinger tjek om ActiveX og script er deaktiveret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 18:03

Bruger du Norton og har sat scriptblocking til?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 20:09

refi-> Det er dene eneste side jeg ikke kan komme ind på. Adressen står korrekt.

Sunowich-> Jeg scanner jævnligt min PC for spyware, virus osv. Jeg bruger Norton og SpySweeper. Jeg opdaterer mine definitioner ca. hver 3. dag. Har lige scannet og ingen virus fundet.

BjarneD-> Jeg kan se i mine instillinger at ActiveX og script er aktiveret.

tedd-> Jeg bruger Norton, men kan ikke finde det punkt hvor man kan aktivere/deaktivere det...

Jeg synes bare det er underligt. Da jeg havde formatteret og kun lagt WinXP SP1 ind, kunne den ikke engang komme ind på siden! Og det til trods for at jeg for ca. en måned siden fint kunne komme ind på siden...
Den kommer bare op med den side I ved nok, som når adressen ikke findes. Eller også komme MSN frem og siger at de ikke kan finde siden. De henviser så til selv samme side, men jeg kan stadig ikke komme ind....

Andre gode forslag? Det er ret deprimerende at være bil-interesseret og så ikke kunne komme ind på den side...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 20:22

Tja - umiddelbart lyder det som en aprilspøg, men det er vel for tidligt.
Kan så ikke lige gennemskue hvad MSN har med dette at gøre.
Prøv at deaktivere eller slet MSN.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 20:32

refi-> "slet MSN" ??? Hvordan det? Det msn jeg snakker om er bare den side som WinXP selv på en eller anden måde henter frem i browseren....

Jeg har også forsøgt at benytte "Avant Browser", men den kan heller ikke... Jeg forstår det bare ikke......!!!!!!!!!!! :ó(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 20:42

Ok - jeg troede det var messenger du mente.
Hvad hvis du bruger din søgemaskine til at finde www.bilbasen.dk og bruger det link?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 20:48

Det virker heller ikke.... :ó(
Søgemaskinerne finder fint siden, men jeg kan ikke komme ind på den...
Hva' faen kan det være...?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 20:53
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 20:55

..det er et gammelt link.
Hvad brugte du da du genopsatte maskinen? Helt clean?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 21:04

En lille mulighed.
Har andre adgang til din maskine og kan have lavet et nummer med dig.
Prøv at gå i INTERNETINSTILLINGER - BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER og klik nederst på rediger.
Nogen har måske skrevet bilbasen ind der.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 21:07

..i det hele taget gennemgå sikkerhedsindstillingerne i IE.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 21:08

Bjarne - det gamle link virker ikke

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 21:21

BjarneD-> Hvad mener du med "hvad brugte du"? Jeg formatterede bare maskinen. Installerede WinXP, og forsøgte så hjemmesiden uden held.

refi-> Det er kun mig selv der har adgang til maskinen. Jeg har tjekket og der står ikke noget i de instillinger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 21:23

Det jeg tænkte på var om du havde brugt overførsel af indstillinger, men det har du altså ikke.
Jeg kan ikke se nogen logisk forklaring og tilslutter mig den almindelige undren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 21:26

Tja - så bliver jeg dig midlertidig svar skyldig.
Fejlen er så banal at det er til at tude over.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 21:28

http://www.avantbrowser.com/download.html Prøv lige at hente denne og åbn siden der Mvh sune

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 21:31

Jeg har forsøgt Avant Browser. Den kan heller ikke...
Det eneste som jeg har kopieret over fra min gamle installering er "Foretrukne".

Ja, det er utroligt at det skal være så svært at få det til at virke.... Når nu det har virket engang.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 21:36

Har du tilfældigvis installeret andre firewalls eller anden form for programmer der kunne blokkere adgangen til bestemte sider?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 21:37

Avant er bare en plugin til IE med et smartere udseende og et par ekstra funktioner, men den bruger IE som platform så det er nok ikke den du skal bruge. Hvad med Mozilla.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 21:41

Prøv at fjerne dine foretrukne helt og start forfra med den

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 21:49

http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=51 ellers er der et par andre mulige browsere Mvh Sune

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 21:59

Jeg mener ikke der skulle være noget der kunne blokere. Jeg prøvede jo da maskinen var helt "ren".

Jeg downloader lige Mozilla og giver besked.

Forsøger også at fjerne mine 'Foretrukne'

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 22:09

Nu har jeg forsøgt Mozilla, men den siger: "The connection was refused when attempting to contact www.bilbasen.dk"

Kan TDC eller BilBasen på en eller anden måde have min IP registreret til ikke at skulle kunne få adgang til siden?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 22:13

Det er hørt før, men da du er TDC kunde er det nok ikke sandsynligt med mindre din Ip er blevet misbrugt, men den anden PC bruger jo samme IP så svaret må blive NEJ

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 22:16

Du bruger vel ikke den version af XP hvor der mangler java virtual machine http://www.testby.dk/msjavx86.exe

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 22:24

Den fil har jeg downloadet og installeret... Det virkede ikke...
Jeg benytter WinXP Pro SP1

Skulle jeg evt ringe til TDC og spørge? Det er sikkert noget, de har gjort fordi jeg ikke har penge til en ny bil ;)

Den anden PC kører da ikke på samme IP. Der er betalt for en ekstra dynamisk IP til denne maskine...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 22:29

Hvis du kan komme ind på den anden PC, kunne du jo spørge bilbasen. De har måske bandlyst dig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 22:34

Bliver den anden aldrig slukket for det plejer at være tilfældigt hvilken IP man får til rådighed fordi man bruger DHCP for at finde de dynamiske.Jeg tog det for givet at du havde router.
Ring til TDC, ikke support, der er for mange flabede knægte. Kundeservice eller endnu bedre salgsafdelingen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 22:36

Prøv lige at have avant åben her på Kandu højreklik på bilbasen og vælg Backwards links

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 22:41

I norton antivirus er der en funktion under option der hedder scriptblocking, det nok ikke det men prøv alligevel at slå den fra og så gå ind på siden.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 22:50

tedd-> Det virkede desværre ikke... Får stadig denne side: http://search.msn.dk/dnserror.aspx?FORM=DNSAS&q=www.bilbasen.dk
Men nu er jeg jo i tvivl om I kan se denne side.... He he.....

Sunowich-> Det er første gang jeg benytter Avant. Hvad er "Backwards links"?

BjarneD -> Jeg har ingen router. Begge computere bliver slukket jævnligt...

Men er det BilBasen eller TDC jeg så skal kontakte? Hvilke oplysninger skal de bruge?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 22:57

Når jeg peger på http://www.bilbasen.dk/ og højreklikker og vælger Backwards links kommer jeg ind i google der har en hel side med forskellige bilbaselinks prøv lige Mvh Sune

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-03-04 23:15

Hmm.... For det første bruger jeg den danske version. For det andet kan jeg ikke få det til at virke.
Jeg kan trykke "Åben alle links på denne side", men så er det en masse links til kandu.dk

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-03-04 10:46

Fjern dine antivirus-programmer/firewall-programmer helt fra maskinen, og prøv så a' gå ind på www.bilbasen.dk igen!
Virker dette, så har du fundet løsningen...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 09-03-04 15:39

DEt skal jeg da gerne prøve, men tror ikke det virker da jeg har prøvet det. Det gjorde jeg jo da jeg havde formatteret maskinen og udelukkende havde den rene installation af WinXP Pro SP1 installeret på maskinen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 15:48

Tobster jeg er bange for at dscoop80 ikke bibringer noget nyt. Han dukker op i rigtigt mange spørgsmål og forslår noget der typisk er forslået i starten af tråden.
Jeg tror at du skulle prøve at kontakte TDC med hensyn til IP adresserne.
Jeg er ked af at jeg ikke har andre forslag, men alle gode er tilsyneladende allerede bragt frem.
Bjarne

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 09-03-04 15:57

Jeg siger tusind tak for hjælpen til jer alle.... I har været yderst samarbejdsvillige.....!!!
Godt der findes personer som jer der vil hjælpe en stakkel som mig...

Jeg har skrevet til BilBasen, og de ber om min IP. Jeg vil også her én af dagene tage kontakt til TDC.

Det sidste jeg vil forsøge erm at lade den anden PC bruge det stik som jeg hiver mit internet fra. Det var jo den computer som sagtens kunne komme ind på siden. Så bliver det spændende at se om den kan med "min" forbindelse...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 16:14

Jeg har på fornemmelsen at netkortet vi forsøge at bruge den sidst kendte IP og så fortæller det jo ikke ret meget, men absolut et godt forsøg. Måske.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 16:39

Min mistanke går på at du har et eller andet program der kan blocke IP addresser, som du enten har glemt alt om du har, eller ved en fejltagelse har blocket www.bilbasen.dk/ men lad os se hvad der sker

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 17:59

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/default.asp Prøv lige dette her det er hentet som før omtalt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 09-03-04 20:57

tedd-> Jeg har jo formatteret min maskine, så der burde ikke være nogen program der blocker siden...

Sunowich-> Det virkede desværre heller ikke.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:03

IP, eneste logiske forklaring efter disse mange glimrende forslag

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 21:51
Kommentar
Fra : reafx

Dato : 10-03-04 01:31

Jeg har haft det samme problem, men det blev løst efter at have installeret den nye Java software

http://www.java.com/en/index.jsp

Spør mig ikke hvorfor...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:36

næh men bilbasens IP bliver jo blokeret siger du! Det kan sågar osse være et program de har! Så jeg siger osse IP problem! Så godt du har skrevet både til TDC (næsten) og bilbasen!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-03-04 16:35

Det er en underlig verden vi lever i!

Jeg havde også problemer med at min PC ikke ville slukke, men kun nåede til "Windows lukkes..."
Så sagde en kammerat at det kunne være pga jeg har sat USB enheder til. Så idag da jeg kom hjem fra arbejdet fjernede jeg lige mine usb-enheder inden jeg startede maskinen.
Da den så var startet ville jeg lige for sjovt tjekke www.bilbasen.dk - og nu virker det sgu!!!!!
Jeg ved ikke om der er sket noget i dagens løb med min IP, eller min usb bare har ødelagt tingene for mig. Eller også har bilbasens folk rettet noget efter de har fået min IP...

Jeg har så efterfølgende prøvet at sætte mit usb-udstyr til igen, men det lader nu ikke til at have nogen indvirkning på www.bilbasen.dk

Langt om længe virker skidtet igen :)

Nu skal jeg bare have besvaret nogle spørgsmål om min USB, men det er jo i et helt andet forum....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 16:41

Tillykke med det! Jeg kan ikke se hvad USB skulle betyde for een bestemt website så vi må nok konstatere at det må have haft noget med din IP at gøe på den ene eller anden måde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 16:43

Ak ja - man behøver ikke at kede sig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 16:48

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-04 02:22

Tobster Du må jo nok gemme det der er vigtigt slette og geninstallerer så
Vh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-03-04 10:23

Du har godt nok nogle elegante løsninger Sune!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 11-03-04 11:58

Sunowich-> Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal slette og geninstallere igen, da det ser ud til at virke nu... :D

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-03-04 12:07

Tobster, du kan jo kigge ind her så forstår du måske bedre: http://www.kandu.dk/dk/spg/35322