/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail reklamer ??
Fra : CLAN
Vist : 396 gange
267 point
Dato : 08-03-04 13:39

Hvordan laves den slags e-mail man af og til modtager? De ligner en web-side i stedet for tekst, og er som regel udsendt som reklame for et eller andet produkt, eller som et nyhedsbrev.
Skal der benyttes et specielt program - hvis hvad hedder det, og hvor kan man få det... eller hvordan gør man - help!
Håber jeg har forklaret "den slags" e-mail uddybende nok - ellers spørg løs
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-04 13:43

Du mener vel ikke spam, vel Clan?

Vi modtager af og til nyhedsbreve og den slags. De er lavet i alm Word.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 277 point
Dato : 08-03-04 13:43

Den er simpelthen lavet i HTML format, det vil sige at du kan f.eks lave den som en hjemmeside

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-03-04 13:45

Der behøver jo ikke være tale om spam, der er da masser af mennesker der abbonnerer på forskellige nyhedsbreve

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-03-04 13:52

Better... du har ret, det er ikke spam.
Kaster man så hele html-filen og tilhørende folder med gif-billeder osv. ind på mailen??
How to do... me know noooothing (her er jeg på bar bund).
Skriv lige en "opskrift" - How to do for dummies

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-04 13:54

I know! Det ved Clan!

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 13:55

Hvis du har lavet et htlm dok hvor du har billeder og tekst i kopiere du bare dette over i mailen som var det et billede du ville kopiere over, ved hjælp af kopier - sæt ind.
Dit dokument skal altså være visuelt og ikke som et hyperlink!!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-03-04 13:55

Principielt kan du komponere den direkte i Outlook.

Du åbner en ny mail, og så indsætter du simeplthen de billeder og øvrige kompnenter der skal lægges ved.

Hvis du benytter mailprogrammet Incredimail, eller kender nogen der gør det, så har du givetvis fra dem fået mails med dimser der flyver rundt, og specielt brevpapir og hvad har vi... Det er sådan set samme type skabelon.

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 13:59

Kopier sæt ind er nemmest. Det virker i alle mailprogrammer. Så skal du ikke til at sætte dig ind i forskellige typer af mailprogrammer. Du kan bare nøjes med at anvende din favorit html editor......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-03-04 14:04

Hmmm! Er stadig lidt usikker på fremgangsmåden
Jeg benytter Outlook Express. Der er tale om et indscannet JPG-dokument (har det også som PDF). Når modtageren åbner i den anden ende (får mailen), så skal dokumentet stå som en flot side, ingen redigeringsmuligheder, og så skal jeg evt. tilføje tekst under dokumentet.

Hold da ferie hvor er Kandu langsom i dag, eller også er det bare min forbindelse der "koger" over

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-04 14:05

Næh, kandu har vist et alvorligt problem med frosset håndbremsekabel!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-03-04 14:06

Kaster lige 100 mere ind som grams - jeg er svagtfattende i dag

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 14:08

Du åbnet jpg billedet så du kan se det. Så markerer du dette og vælger kopier ved at trykke på højre museknap.
Når du så er i dit mailprogram trykker du igen på højre museknap og vælger sæt ind.
Nu står billedet i din mail. Derefter kan du bare tilføje din tekst under billedet eller over...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 14:12

Clan prøv at finde en enkel web side (uden navigationsramme eller andre specielle funktioner) et eller sted på nettet og så gå i Filer Send - Side med e-mail.
Du kan jo sende den til dig selv og du vil se at det på mange måder ligner de der nyhedsbreve.
I nyhedsbrevene laver man bare links til websteder hvor man så kan uddybe emnet.
Better_Performance gav dig svaret i al sin enkelthed

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 08-03-04 14:24

Tak for svaret Better_Performance. Det var dig der kom med løsningen først - som sagt, så er jeg lidt "hjernesvag" i dag - sikkert fordi jeg har 117 bolde oppe i luften lige p.t.
Takker for hjælpen
Søren