/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Verdens værste kliché overhovedet?
Fra : IDEAN
Vist : 760 gange
50 point
Dato : 08-03-04 10:47

Jeg har i den seneste tid, lagt mærke til hvordan folk kaster om sig med dårlige klichéer.

"Hvad sagde jeg?!" (Jeg snakker slet ikke med dig, så det ved jeg ikke),
"Kast ikke med sten, hvis du selv bor i et glashus" (Jeg har slet ikke råd til et glashus, så jeg kaster de sten jeg vil)
"Ja, så fik vi også mad idag!" (Ligesom vi gjorde igår, og dagen før det, og dagen før det......)

osv. Hvad er egentlig den dårligste kliché af dem alle?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-04 10:48

Ingen kender dagen før det sidste værtshus er lukket....

Livet er ikke lutter lagkage, det er også en dans på roser...

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-03-04 11:01

Så er den skid slået..

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-03-04 11:06

- synes udtalelsen "havde jeg nær sagt" er åndssvag især da den altid falder på det tidspunkt hvor man rent faktisk ikke kan sige "havde jeg nær sagt" - fordi man har sagt det man var lige ved ikke at sige - DOH!!

Ja ja der er mange af de ting vi bruger i det daglige sprog der ved en genemgang er det reneste vrøvl!!

Karina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-04 11:11

..og.....

...er granseløs irriterende når ungerne jager den op under ens næse.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-04 11:12

..eller jyske: " Hvad så, hvordan går det? Har du det godt?" og tilhørende svar: "Gode mennesker har det altid godt"

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-03-04 11:54

>>3773

jeps DEN er irriterende (gode mennesker har det altid godt!!!)

Karina

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-03-04 12:05

eller når man møder nogen man kender: "Nå, du er også her?" (Ja for f***, det kan du vel se!)

eller "Hav en fortsat god dag" (du ved da ikke om min dag har været god indtil nu...)

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 08-03-04 12:05

"intelligente mennesker keder sig aldrig"

Jo, vi gør

frieda

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 12:09

Det sagde hun også i går Og det gjorde hun

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 12:12

Man ska ikke være bange for at løbe ind i en mur .Hvem sir at muren holder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 12:14

Man ska ikke være bange for at løbe hovedet ind i en mur .Hvem sir at muren holder

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 08-03-04 12:16

berpox:

Overgir mig. "Hav en fortsat go' dag" , er den værste
Når man står der; er lige blevet fyret, manden vil skilles, skal opereres for et eller andet ubehageligt, hunden har bidt en .....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-04 12:50

1) Det var ikke mig ! Det var de andre der...
2) Det virkede lige før...
3) Hvis det havde været mig ? Så...

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-04 12:54

freida -> Da jeg var hjemløs, sagde en socialmedarbejder på et værested til mig, da jeg skulle gå: " Kom godt hjem ! "

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 08-03-04 13:08

Tra la la la, hvor er jeg glad om 100 år er alting glemt....

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 08-03-04 13:17

Du får ret og jeg får fred!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-04 13:25

Intet nyt under solen..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-04 13:27

Den VÆRSTE af alle :

Citat
Enhver er sin egen lykkes smed !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-04 13:31

Ps. Ovenstående er en inter-galaktisk løgn af dimensioner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IDEAN

Dato : 08-03-04 13:53

Lige et par stykker mere, som jeg syntes burde ligge i top10:

"I tidernes morgen...." (Du ser godt nok sådan ud, men du var her sgu ikke dengang!)

"Da jeg var barn....." (Ja ja!! Gem dit lort til en Piet Van Deurs udsendelse...Han syntes du er spændende!)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-04 14:08

Hvorom alt er.. kommer tid; kommer råd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-03-04 14:25

Kommer tid, kommer råd. den er da go.. og enda sand

Godkendelse af svar
Fra : IDEAN

Dato : 08-03-04 14:47

Jeg lå flad af grin! Det må sgu være en af de dårligste klichéer...hvertfald i det tilfælde Tak for svaret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-04 15:01

Tak skal du have IDEAN. Nej vel..., jeg fandt den også temmelig malplaceret på daværende tidspunkt

</MOLOKYLE>