/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nokia 3310 flere sms ad gangen
Fra : SACA2
Vist : 556 gange
120 point
Dato : 27-04-02 11:32

Hjæælp!!!!

Min nye nokia 3310 kan sende blere sms ad gangen, jeg kan bare ikke finde ud af det.Når jeg forsøger sender den kun den første. Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 13:47

SACA2 <SACA2.news@kandu.dk> tastede:

> Min nye nokia 3310 kan sende blere sms ad gangen, jeg kan bare ikke
> finde ud af det.Når jeg forsøger sender den kun den første. Hvad gør
> jeg forkert?

Snakker vi om en lang (altså flere end en) til samme modtager, eller om
samme sms til flere forskellige.
Er der det første, skal du bare skrive og sende, så kører det...
Er det det andet skal du vælge send til flere (eller sådan noget) og så
vælge den første modtager, derefter den næste etc.

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...
Tag et kig på http://kommunalbastards.org/oe/svtilre.html
-Leder du efter brugte fagbøger? Kig på www.pensum.dk

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 27-04-02 15:09

ja det er det første, altså sende en lang bested til en, men men, modtageren modtager stdig kun den en alm bested og får altså ikke resten med. Så helt svar på, hvad instillingen skal være, fik jeg ikke. Så jeg er stadig lige vidt.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 27-04-02 15:13

Hej SACA2

Det er bare okay

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 28-04-02 09:25

Jam det er jo ikke det der er problemet. Jeg kan sagtens læse de tal og forstå hvad de står for. Det er den stakkels afsender der kun modtager 1 sms, og ikke 2 som i 298/2. Måske du kunne fortælle hvad og hvordan jeg skal indstille min mobil til det?????, det er ligesom der, min spørgsmål går. Det er ikke nok, at jeg skriver send, nr osv.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 28-04-02 09:28

Vrøvl det er selvfølgelig MODTAGEREN der kun modtager 1 sms, når jeg tror jeg f.eks. sender 2 eller 3 på engang? Mit spørgsmål går på hvad gør jeg forkert?????

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 29-04-02 07:39

Mvilken Mobiltelefon har modtageren?
Nogle gamle modeller kan kun modtage 120 tegn.
Der er, ikke noget du kan indstille.
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : LHdk

Dato : 08-05-02 20:05

der findes ikke nogen indstilling til det..telefonen burde det gøre det helt af sig selv. Det kunne lyde som en fejl i telefonen måske. Desuden burde det ikke gøre nogen forskel hvilken telefon man sender til da den lange beksked kommer i 2 eller 3 dele, som individuelle bekeder, hvis det ikke er en nyere nokia telefon man sender til. Hvis det er en 3310 eller 3330 e.lign. man sender til opdaterer den, den lange besked efterhånden som den modtager de enkelte dele.

Kommentar
Fra : LHdk

Dato : 08-05-02 20:07

...Du gør altså ikke noget forkert, men der er nok en fejl i ´fonen.

Accepteret svar
Fra : mancom

Modtaget 120 point
Dato : 10-05-02 22:44

Din Nokia telefon er ikke særlig avanceret og mange af de funktioner der har med SMS og gører styres fra SIM kortet, så for at hjælpe dig med at finde fejlen kunne jeg tænke mig at få lidt ekstra informationer
1) Hvem er din operatør (teleselskab) ?
2) Har du taletid eller abonnement ?
3) Hvor gammelt er dit SIM kort
4) Har du prøvet at sende til flere forskellige, så du er sikker på at fejlen ikke er hos modtageren ?

// Ovenstående skulle kunne hjælpe med til at finde fejlen, jeg tror nemlig ikke på at der er fejl på telefoen, den type software fejl er ikke kendt i Nokia's knowledge database.

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 11-05-02 17:57

Tak for svaret mancom.
   Tak til alle dem, der har forsøgt at hjælpe- Mancom kom dog med de "vise sten" nemlig at forsøge at sende til andre mobiltelefoner. Og YES min nokia 3310 gør sin "pligt" og sender flere sms ad gangen.
Tusind tak for hjælpen!!!!! Kærligst SACA2