/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
tysk
Fra : scandinavia
Vist : 367 gange
10 point
Dato : 08-03-04 08:43

Er der nogen der ved hvor på nettet man kan finde en gratis "oversætter" fra dansk til tysk?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 20 point
Dato : 08-03-04 08:45
Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 08-03-04 08:55

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 08-03-04 08:59

Jeg meget skeptisk overfor elektroniske oversættelser i det hele taget. Og jeg er ikke den eneste.
Jeg har arbejdet med oversættelse inden for De Europæiske Fællesskaber, hvor man naturligt nok er meget interresserede i teknisk oversættelse.
Det kan altså bare ikke lade sig gøre, undtagen inden for meget specifikke fastsatte termer.
Mange ord har forskellige betydninger, hvilket en maskine (stadigvæk) er ude af stand til at fortolke.
Det kan der komme mange meget morsomme "skæve" oversættelser ud af. Jeg kan ikke lige finde nogle på stående fod (jeg vil kigge i mine arkiver), men et meget simpelt eksempel kan jeg da give.

The blue lady:
kan både betyde, at damen rent faktisk er blå (et maleri)
eller at damen er ked af det.

frieda

Som jeg skrev i et svar til et spørgdsmål omkring elektronisk obersættelse

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 08-03-04 09:07

Hej Frieda

Jeg giver dig helt ret i et man skal være skeptisk overfor sådanne oversættere.
-men det er nu ikke ordenes betydning jeg skal bruge det til, men mere grammatisk check.