/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
små pile på ikoner på skrivebord
Fra : grynsnapper
Vist : 1666 gange
50 point
Dato : 27-04-02 10:53

Jeg har engang læst, at man kunne fjerne de små små pile, der på skrivebordet viser, at ikonet er en genvej; men jeg har glemt, hvordan man gør. Kan nogen hjælpe mig?
Venligst Peder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 10:05

grynsnapper skrev: (messageID: <news:TCty8.6007$HZ2.460755
@news000.worldonline.dk>)

> Jeg har engang læst, at man kunne fjerne de små små pile, der på
> skrivebordet viser, at ikonet er en genvej; men jeg har glemt, hvordan
> man gør. Kan nogen hjælpe mig?
> Venligst Peder
>

Det kan gøres med TweakUI, der følger med Power Toys for WindowsXP:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Power Toys findes også til ældre versioner af Windows - søg på Microsofts
side.

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/
- endelig kom v. 3! :)

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-02 13:01

Hej grynsnapper

Genvejsikoner bliver skæmmet af en lille pil i nederste venstre hjørne af ikonet.

Man kan fjerne pilen på følgende måde :

Start registreringseditoren som ovenfor beskrevet

Klik på plusset ud for:

HKEY_CLASSES_ROOT

Flyt nedad til du finder inkfile:

Klik på:

INKFILE

Højreklik på:

ISSHORTCUT

I højre kolonne

Vælg slet

Flyt venstre kolonne længere ned til du finder:

PIFFILE

Vælg slet

Slet også isshortcut

Højreklik på

ISSHORTCUT

Vælg slet

Næste gang du starter din PC'er vil genvejsikonerne ikke længere have den lille pil.

Du kan stadig se om der ved en ikon skulle være tale om en genvejsikon.

Det gøres ved at holde ALT nede mens der dobbeltklikkes på ikonen.

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 27-04-02 13:06

Hej igen

Åbner registreringseditoren på følgende måde :

Klik på:

Start

vælg:

Kør

skriv:

REGEDIT

i åbn-feltet og klik på:

OK

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 12:24

grynsnapper wrote:
> Jeg har engang læst, at man kunne fjerne de små små pile, der på
> skrivebordet viser, at ikonet er en genvej; men jeg har glemt, hvordan
> man gør. Kan nogen hjælpe mig?
> Venligst Peder

Nu skriver du ike hvilke Win du bruger, men i Win 98 har jeg tidligere
brugt følgende.

I registreringsdatabasen under HDEY_CLASSES_ROOT findes nøglen

lnkfile (første bogstav lille L). Den har en strengværdi ved navn IsShortcut.

Omdøb IsShortcut til noget andet, f.eks. IsShortcutSlåFra.

Næste gang Windows startes er de små pile i genvejsikonerne væk.

Bemærk. Det får samtidig den konsekvens at tildelte

(i hvert fald egne) genvejs taster ikke virker.

Idag bruger jeg TweakUI.
--
Med venlig hilsen
Pico

Kommentar
Fra : grynsnapper

Dato : 27-04-02 23:57

Jeg brugte besvarelsen/erne fra Ishoey. Virker perfekt. Da det er første gang jeg får svar på et spørgsmål, ced jeg ikke, om svaret er bedre end gennemsnittet eller hvad, så eftersom det virker, burde det måske have 5 stjerner. Under alle omstændigheder tusind tak for hjælpen.
Grynsnapper

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 28-04-02 07:48

Hej Grynsnapper

Selv tak

Hilsen
Ishoey