/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
FORMATERE COMP I XP
Fra : doktor_feelgood
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 08-03-04 07:26

Hvordan skal jeg formattere min computer i XP?? Tidligere brugte jeg MS_DOS prompten, men XP er åbenbart uden MS-DOS. Når jeg forsøger at formatere mit eneste drev (c:), skal alle aktive programmer lukkes ned inden jeg kan benytte mig af dette, og XP er jo aktivt! Kan man installere MS-DOS oveni XP og i så fald hvor kan man finde det??

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-04 07:32

Du smækker cd rommen i,og gør hvad pcén siger ,den spørger om det skal være en nyinstall og om du vil slette alt inden installation

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 08:09

Du kan også bruge en diskette og komme i promten på gammeldags maner og har du ikke en kan den laves her http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=62
Mvh sune

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 08-03-04 09:02

du kan også gå ind i Køre og skrive: command
efter bet kommer dos

og der skriver du så: format c:

:D

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 08-03-04 09:40

Hej

smid din xp cd-rom i maskinen, boot op fra den. vælg "installer windows xp" og så kører det bare derud af.
vær opmærksom på at du mister alt hvad du har på dit c drev.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-03-04 08:57

Hej doktor_feelgood...

1.
Opret en bootdisk på diskette ved at højreklikke på A-drevet i "Denne Computer"
og vælge formater og vælg at lægge systemfiler med på disken...

2.
Genstart computeren med disketten og skriv:
format c: i prompten...

3.
Installer din MS-DOS som du gjorde før i tiden...

4.
Indsæt din Windows XP skive, genstart og installer...

Nu har du både MS-DOS og Windows XP du kan vælge fra opstartsmenu!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 09:01

Do you feel good Har du gang i noget af det ????
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : doktor_feelgood

Dato : 09-03-04 10:53

Tak for svaret ofa.