/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hvad er et subdomæne?
Fra : ticka
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 07-03-04 21:54

Banalt spørgsmål - egentlig......har selv leget med hjemmesider i lang tid. Hos min udbyder ved jeg, at jeg kan oprette flere subdomæner, men har aldrig benyttet mig af det.
Hvordan udnyttes det i praksis?
Hvad bliver webadressen på et subdomæne: www.mitdomaene.dk/???? eller hvad???

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 07-03-04 21:58

subdomænet bliver efter min bedste overbevisning:

subdomæne.ditdomæne.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-04 21:59

Adressen bliver http://nytnavn.mitdomaene.dk eller www.mitdomaine.dk/nytnavn
Det er webhotellet der opretter det for dig, men indenfor den plads du har til rådighed.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 07-03-04 22:12

okay. Vil det så sige, at hvis jeg har plads til det, så kan jeg oprette flere websteder?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-04 22:15

Ja, jeg har på mit domæne, subdomæner for mine børnebørn.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-03-04 22:16

Ja, hvis du f.eks kigger på tv2, så har de jo eksempelvis million.tv2.dk jeopardy.tv2.dk station2.tv2.dk

Godkendelse af svar
Fra : ticka

Dato : 29-03-04 09:56

Tak for svaret Better_Performance. og sorry at jeg først får lukket spørgsmålet nu......havde vist glemt at jeg stillede det....