/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Grand Prix... HJÆLLLP
Fra : kalleq
Vist : 1043 gange
184 point
Dato : 07-03-04 21:51

min puch grang prix lamer og skratter vildt når man skifter gear.. hva kan der være galt og hva koster det at få det lavet hos en forhandler???(gearskifteren er også lidt løs hvis det kan hjæpe)

tænker på at købe en monza motor... er det præsist den samme som i en puch grand prix motor og er det lovligt?

//Casper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 22:03

Ja der er helt klart gået noget i koblingen eller gearkassen Koster??mellem 300- 1000 blir det sku nok hurtigt alt efter om det er kobling eller gear og jeg tror nok du kan bruge en monza motor er den ikke større i kubik sku der vist ik være noget i vejen for det dog skal de nye numre jo ændres i papirer Mvh sune

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 194 point
Dato : 07-03-04 22:08

Du skal jo bruge den rigtige Puch-olie i gearkassen, og så er der måske ingen problemer, det du mener er nok at den børster tænder, men det skyldes nok manglende olie, men ellers kan man jo ikke sige hvad det koster, men et sted mellem 800-2000kr.
Men hvis du eller en anden har mod på det, kan i jo selv, men du skal have dig et gratis katalog fra www.thansen.dk
Motorene er de samme, men med 3 eller 4 gear, og de sidste Monza har kun 2 gear, da lovgivningen ændredes i 1977.
Gearskifteren kan spændes, ellers køb en ny.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smut

Dato : 07-03-04 22:08

du kan sagtens bruge en monzamotor det er nøjagtig det samme der er dog lavet forskellige motorblokke som kun har noget og gøre med udseende cylinder.stempel osv er fuldstændig ens så du får ikke vrøvl med politiet over det

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 07-03-04 22:11

hvor fås puch olie?

ellers tak for de mange svar og seriøse svar... :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 22:38

Det kan du også få hos t.Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 22:40

Ps hvis der ikke er olie på må den jo formentlig tabe det Ellers er det jo ikke det prøv at løsne olieskruen og se om der er noget på Mvh sune

Kommentar
Fra : scooter_boy1615

Dato : 07-03-04 23:30

hejza
jeg har selv en puch maxi 2 gear

da den gjorde det samme......... Så skiftede jeg hele koblingen
det er jo den samme motor næsten....... så prøv den men pas på det er svært at samle den igen

mvh steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 23:34

Der skal ikke ændres i papirer, for at skifte motor, hvad for papirer skulle det være? Det er kun stelnummer der bruges af politi ved eftersøgning, og også ved forsikring.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 07-03-04 23:44

-->pallebhansen

kan det have nogle betydning at gearskifteren ikke er stram?

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 07-03-04 23:45

skal man bare bruge puch maxi olie?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-04 01:05

Ja jeg vil anbefale Puch maxi olie, køb en liter, så er der til flere gange.
Det har ingen betydning for støjen at selve pedalen ikke sidder helt fast.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=221536793&n=282534926&pn=282534983
http://www.thansen.dk/product.asp?c=221536793&n=282534926&pn=282534962
Men efterhånden bliver den hel løs og det er ikke smart, at den flytter sig på akselen.
Der er ikke de store ben i at skifte de ting der er på denne side, og fejlen ligger i en eller flere af disse ting:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=221536793&n=282534753#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 08-03-04 09:27

-------->pallebhansen<--------

er du meget sikker på at det er en af de dele der skal skiftes?

ikke fordi at jeg ikke tror på dig, men efter som at du har svaret på mange spørgsmål, vil jeg gerne hvor din viden kommer fra?

//Casper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-04 15:33

Jeg har selv en Grand Prix, yamaha FS1, puch Maxi, Ciao, Yamaha DT50, Yamaha 80cc crosser, Gilera Stalker, 4 biler, mm. Det er yderst sjældent at jeg har fået lavet noget ved mekaniker. Men jeg kan da ikke sige 100% at en af disse ting fejler noget, det kan man først se når man får tingene skilt ad. Men som jeg har skrevet før, det kan også være at alt er ok, hvis den har manglet olie, det er jo en vådkobling, hvor lejer mm skal have olie.
Det kan da også bare være at du skal stramme koblingskabel eller lign. for at koble ordentligt ud, men koblingshåndtaget skal jo have få mm. frigang, for ikke at ødelægge udrykkerlejet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : kalleq

Dato : 11-03-04 19:23

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-07-04 15:56

Når Du afmonter koblings huset, vil Du kunne se en kraftig run fjeder nederst til venstre. Hvis den mangler skal du lige snakke med den forrige ejer. Da Han/Hun har glemt at montere den. Den fjeder er ganske enkel Geararms fjederen . Hvis den mangler eller er monteret forkert, da vil gear kassen snakke til Dig. Og gear armen vil også være slap ’Slasket’ da den ikke søger ind til midter position.

M.V.
rpje

Kommentar
Fra : FuGaEFB

Dato : 21-10-05 02:10

nogen der kan sige mig hvor man kan få puch grand prix 3 gear dele henne som Thansen.dk ikke har??hilsen FuGa