/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
ulead dvd moviefactory 2 igen
Fra : grausen
Vist : 357 gange
200 point
Dato : 07-03-04 21:44

Hejsa
jeg har konverteret nogle danske film med ulead.( fra avi/mpg til dvd) På flere af dem er der noget galt, nemlig at talen kommer lang tid før, de egentligt siger sætningen, så det slet ikke passer sammen, har nogen en forklaring på hvad der er galt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 21:51

Ja. Din brænderhastighed er for høj.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 21:52

Jeg mener endda vi har snakket om dette tidligere, men det var måske ikke dig.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 07-03-04 21:54

vi har snakket, om ulead, men det var filen der fyldte for meget til at kunne være på en skive.........................
Jeg tvivler på det er brændehastigheden der er for høj, for så har jeg da et problem, jeg brænder i 1x hastighed

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 07-03-04 21:56

og nogle gange i 2x hastighed, men højere kan min brænder ikke gå op.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 22:08

Ja så burde ikke være det.
Var filmene ok inden brændingen? (konverteringen)

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 07-03-04 22:10

det ved jeg faktisk ikke, jeg har ike set dem inden de blev konverteret, men jeg har oplevet det med flere nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 22:15

Prøv for en sikkerhedsskyld at tjekke den originale avi/mpg fil.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 07-03-04 22:24

ja, det må jeg prøve så, selv om jeg ikke har den vilde lyst til at se en hel fil på computeren, men det er da et forsøg værd, for det er vel den eneste mulighed for at tjekke den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 22:27

Du behøver jo ikke se hele filmen.
Bare spol hen til der hvor du ved der er et problem på den konverterede udgave.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 07-03-04 22:30

det vil jeg forsøge i morgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 22:35

Bare i orden.....

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 13:02

den gør det også på filen, kan det have noget at gøre med codec?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-04 13:24

Nej - fejlen er sket tidligere.
Hvis det er en downloadet fil er der ikke meget at gøre.
Er det en du selv har lagt på harddisken er dit "bufferlager" sikkert for lille.
Det sidste kan der rettes på.
Hvordan er filmen kommet på harddisken?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 13:53

den er downloaded, men det er jo bare trist , men jeg syens godt nok også ulead opfører sig lidt underligt, den skrev nu at filmen ville fylde 4gb, men da den var converteret fyldte den alligevel 4,5 gb og kunne ikke være på en skive, har du oplevet det?
sidst den lavede det nummer skrev den det da inden den converterede..........
Men jeg har også stadig problemer med mine skiver for der står på dem der kan være 4,7 gb men der kan kun være 4,4 er du ude for det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 11-03-04 14:02

Næ - det har jeg godt nok ikke været udsat for.
Kan være at du lige skulle chekke alle instillinger i Ulead og sikre dig de er rigtige.
Din "buffer" instilling behøver du så ikke at røre ved hvis det normalt kører godt nok.
Men 4,5 GB burde du godt kunne have alligevel selvom den skriver noget andet. Pladsen er der jo - så det bliver bare en slags "overburning".
Men de downloade er der ikke noget at gøre ved - det må du leve med.

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 14:05

Tak for svaret refi.
Jeg lukker denne tråd nu, men har oprettet ne ny ang det med skiverne så kan jeg måske slippe for at konvertere i et andet program,men brænde den i nero, jeg ser hvad der sker
1000 tak for din hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-04 14:07

selv tak