/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Nedvejning af CV
Fra : campnord
Vist : 592 gange
30 point
Dato : 07-03-04 20:32

Jeg har behov for at få min LMC ned fra Totalvægt 1500 til 1450kg.... Derved kan jeg slippe for at ta BE kort. Men er der nogen som ved om det kan lade sig gøre at "veje" en CV ned????

Campnord

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 07-03-04 21:31

Det burde der ikke være nogle problemer i når ikke det er mere. Der burde i dit tilfælde være rigeligt med frivægt.
Du skal bare henvende dig til synshallen for dette. Jeg går ud fra at din bil vejer 1400 kg egenvægt siden du kan slippe for at tage BE-kortet.
Held og lykke
michael Holm

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 08-03-04 07:43

Hej Campnord

For mit vedkommende med samme problem, blev der ringet til bilforhandlen, af det bestemte mærke.
De sendte en fax til mig, som skulle bruges til synet.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 08-03-04 17:33

Hej Danlampe123 !

Faxen du fik var muligvis en typegodkendelsesattest, som skal bruges i forbindelse med omvejning af biler og campingvogne, denne fås normalt hos importøren af det pågældende mærke eller evt. forhandleren.
Hvis du er i tvivl så ring til synskontoret eller prøv nedenstående link/tlf.nummer.
Udklip fra www.faerdselssikkerhed.dk
"Har du spørgsmål om typegodkendelse og periodisk syn af din bil? Eller reglerne for synsfri sammenkobling af en bil og en påhængs- eller campingvogn skal du kontakte:
Færdselsstyrelsen (tel. 3391 9200, fstyr.dk) "

Med venlig hilsen
Michael Holm

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 08-03-04 20:14

Michaelholm

Tak for info

M.V.H.

Dan.