/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
problem med compaq
Fra : jjn31
Vist : 452 gange
200 point
Dato : 07-03-04 19:43

Hej

Jeg har en bekendt som lige har formateret hans compaq presario 7479, men nu kan han bla. ikke komme på néttet via bredbånd. Han kører win 98. I enhedshåndtering er der 3 gule spørgsmålstegn ved:
PCI Bridge
PCI Ethernet controller
PCI Multimedia audio device

Jeg har været inde på compaqs hjemmeside for at se efter driver opdateringer, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget. Og kan det passe at der ikke er nogen driver på win98 cd'en der kan bruges? Kan i hjælpe?

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 19:46
Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-03-04 19:48

Nu ved jeg godt at mærkevareproducenter ikke smider om sig med drivere o.l. men alligevel: Er der ikke en bundkort-CD med nogle ting på, som skal køres for at få PCI'en til at virke ? Måske ligger det på en eller anden "retablerings-CD"?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 07-03-04 19:49

Det er godt nok drivere der mangler.
Du kunne jo installere Aida som kan fortælle om harwaren.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 og installer
og du kan sikkert finde driverne her:
http://www.driverguide.com/indexddc.htm
Det er gratis at registrere, men det er muligt at Aida henviser til websted hvor drivere kan hentes.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 07-03-04 19:49

Dem er konen skredet med*GG*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 19:50

Prøv at downloade Aida, på en anden computer med brænder da den er for stor til en diskkette.
http://www.aida32.hu/aida32-download.php (download enterprise exe versionen
Installer den på compaq'en og kør programmet. Når du så går ind under PC og opsumering er der link til eller oplysninger om hvilken drivere du mangler! Ethernetkontrolleren er nok det første du skal hente hjem, da det er den du bruger til internettet!

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 07-03-04 19:51

BjarneD> dit øverste link virker ikke hos mig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 19:51

Hold da op. Fire indlæg mens jeg skrev mit! *L*

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-03-04 19:51

OK - skidt nok!
Har du prøvet Compaq's hjemmeside. Jeg fandt engang noget tilsvarende på IBM's hjemmeside efter lang og ihærdig søgen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 19:52

Mit virker jjn31 det er til samme program

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-03-04 19:54

ring til compaq på tlf 45904545 de er meget flinke til at hjælpe og fortælle hvor du kan finde div driver
mvh Granslam

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-03-04 19:55

Har lige prøvet det samme og måtte sætte et nyt netkort i ,det var umuligt at finde noget der passede,en kyndig fortalte mig at Compaq var nogle af de værste at have med at gøre,hvis man ikke havde deres recóvery cdér

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-04 20:01
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-04 20:03

Driverguide har også et filfinderværktøj, men det skal nok også brændes for at blive flyttet

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-03-04 20:11

ofa jeg har kun haft positive erfaringer med dem hvis jeg ikke har forsøgt at lægge et ny operativsystem ind på en eks win xp på en født win 98 der ville de ikke supporterer mig det måtte de af gode grunde ikke
mvh Granslam

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-03-04 20:12

Det var nøjagtig det samme jeg var ude for

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-03-04 20:13

det er også mulig at købe nye cd recovery skiver hos compaq
mvh Granslam

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 07-03-04 20:20
Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 07-03-04 21:30

skal jeg opdatere motherboardet? Jeg kan ikke rigtigt se at aida viser jeg mangler drivere.

mvh Jesper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 21:33

Aida oplyser dig som regel om hvilke hardwareenheder der er på puteren! Så hvis den gir dig et navn på ethernetdriveren kan man komme videre derfra!

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 07-03-04 21:35

jeg kan ikke se at der står ethernet nogle steder i aida

mvh jesper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 21:35

compaq har det med at skjule sit hardware for omverdenen, men hvis aida siger at det er et bestemt fabrikat af f.eks lydkort kan du være rimelig sikker og så hente driveren andre steder på nettet! Har reddet flere compaq PC'er på via Aida!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 22:12

ethernet er dit netværkskort prøv at se under det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-04 22:18

kig under netværk - Windows Netværk og nederst skulle der stå noget om dit netkort

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-03-04 22:31

JJN
Et nyt netkort m/driver koster 49 kr,så er du ude over det,jeg ved ikke hvorfor alle er så vilde med at opdatere ved en hver given lejlighed,gu ved om de selv gør det for et netkort,den med bundkortet kommer hver gang

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 08-03-04 07:25

I enhedshåndtering står mit netkort godt nok uden nogen problemer, det er et 3com.
Men det er måske stadig den driver jeg skal lede efter, hvis det ikke er den rigtige.

Og Ofa, det er jo ikke de 49,- ,men måske også lidt sporten i at få det til at virke, og man lærer vel også lidt hver gang.
Men det kan jo blive en udvej med det nye netkort*GG*

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 08-03-04 07:44

Min erfaring med compaq og nyinstallationer er,at compaq skjuler deres hardware for ikke compaq folk,dernæst når man får vredet navnet ud af en indviet,kan man ikke finde driveren,min erfaring er at compaq laver et nummer med deres færdigprodukter.Hardwaren kalder de noget andet end det i virkligheden er,så man forgæves leder efter et navn der er konstrueret.Meen på en eller anden vis kan det selvfølgelig lade sig gøre,så held og lykke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 16:55

så prøv at downloade en driver til 3com, er der ikke et blåt link udfor hvor der står driver download eller lignende, når du fører musen hen over?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:24

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 14-03-04 14:46

Tak for svarene alle sammen.
Der var desværre ingen af svarene der hjalp, så ´BjarneD du får for det hurtigste.
Det er lidt irriterende man ikke kan dele pointene ud mellem jer. Det ville vist være mest rimeligt.
Jeg har vel downloadet 101 forskellige drivere, lige lidt hjalp det.
Så opgraderede jeg til Win ME. Det hjalp..

Mvh Jesper