/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Bruger og password login
Fra : Martin_c
Vist : 392 gange
69 point
Dato : 07-03-04 17:15

Hej!

Jeg søger en som kan lave finde en side hvor jeg kan få en avanceret login formular. Ikke bare sådan så at det man skriver er side navnet som det er på www.dejligbjerg.dk

Det skal være en som er lidt svære

Accepteret svar
Fra : Anli

Modtaget 79 point
Dato : 07-03-04 17:40

Hej.. prøv dette script

Hvordan beskytter jeg en side med kodeord?
Der er generelt to metoder til at beskytte en webside med et kodeord. Det kan gøres
igennem klienten (client-side) eller igennem serveren (server-side).

Client-side
Den mest brugte metode på klientsiden er ved brug af ECMAScript
(tidligere kaldet JavaScript). Indsæt følgende på siden:

<FORM ACTION="fejl.html" onSubmit="location.href = this.kode.value +
'.html'; return false">
Kodeord: <INPUT TYPE=TEXT SIZE=20 NAME="kode">
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Kom ind!" onClick="location.href =
this.form.kode.value +'.html'; return false">
</FORM>

Det skulle gerne resultere i, at den følgende formular kommer frem:
Kodeord:

Ovenstående fungerer ved at browseren sættes til at hente siden <kodeord>.html, når læseren
skriver dette kodeord og vælger "Kom ind!". Du skal altså blot kalde din hemmelige side for
<kodeord>.html (hvor <kodeord> udskiftes med et eller andet, der er svært at gætte), og du
har en virkende passwordmekanisme.

Det er vigtigt at der er en index-fil i samme mappe som filen <kodeord>.html. Hvis der ikke
er, vil en læser nogle gange kunne se en oversigt over de tilgængelige filer i mappen.

Ligger der en sådan index-fil, vil det ikke være muligt at se en oversigt. Nogle personer
invender af såkladte offline-browsere er i stand til at finde skjulte filer, men dette er
ikke korrekt. Offline browsere har ikke udvidede beføjelser og kan ikke gøre mere end en
almindelig browser. det har været diskutteret i dk.edb.internet.webdesign flere gange og
konklusionen har altid været den samme.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 07-03-04 18:12

Den virker ikke, især ikke FP som jeg bruger

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 07-03-04 21:18

Prøv dette script, det virker i FP 2000 hos mig.

<SCRIPT>
function passWord() {
var testV = 1;
var pass1 = prompt('Please Enter Your Password',' ');
while (testV < 3) {
if (!pass1)
history.go(-1);
if (pass1.toLowerCase() == "password") {
alert('You Got it Right!');
window.open('xxx.htm');
break;
}
testV+=1;
var pass1 =
prompt('Access Denied - Password Incorrect, Please Try Again.','Password');
}
if (pass1.toLowerCase()!="password" & testV ==3)
history.go(-1);
return " ";
}
</SCRIPT>
-------------------------------------------------------------------------------
<CENTER>
<FORM>
<input type="button" value=" Indtast Password " onClick="passWord()">
</FORM>
</CENTER>

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 08-03-04 07:18

Hej

Hvad skal jeg sætte det ind i mellem for hvis jeg bare sætter det ind så virker det ikke.

SES

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 08-03-04 07:32

Hej Martin
Ok.. selvfølgelig burde jeg have forklaret nærmere hvad det går ud på.

Send din mail adesse til mig jona@jensen.mail.dk og jeg vil sende nogle .html sider til dig
som du kan benytte.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 11-03-04 08:52

du skal markere og kopiere hele scriptet - også det nedenunder den stiplede linje.
Lav en ny side i FP - lad os sige at du kalder den for login.htm
Under webkomponenter eller avanceret, alt efter hvilken version du kører, vælger du indsæt html. Indsæt scriptet. Før du klikker på OK, skal du have rettet et par ting:

i linje 8 = if (pass1.toLowerCase() == "password") {

"password" =imellem anførselstegnene skriver du det password du vil bruge til siden.

To linjer længere nede skal du rette xxx.htm til hele adressen på den side, der skal åbne, når password er rigtigt.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 11:54

tjek www.hotscripts.com ...

Der skal du bare søge efter f.eks. "Password" eller "Login"...

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Martin_c

Dato : 21-05-04 12:34

Tak for svaret Anli.