/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TVTool + Svhs Converter + Asusv7100
Fra : wan18992
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 26-04-02 20:40

Hej Alle
Jeg bruger TvTool 6.0, har et Asus V7100 m Tv out(Svhs og Composit udgange) og jeg har en Svhs til Composit konverter fra AV-Supply(udstyret med omskifter fra inout til output). Jeg går fra Svhs udgangen på grafikkortet til min konverter og derpå ind i mit tv, jeg starter TvTool op, trykker på TV-mode og finder AV1 kanalen på mit fjernsyn.
Nu er problemmet bare at jeg intet kan se på mit tv. Grunden til at jeg anvender konverter er at mit tv ikke kan modtage et Svhs signal.
Hjælp mig for F....., jeg aner ikke mine levende råd, har en gang tidligere haft hul igennem, men aner ikke hvordan

Tak

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 27-04-02 00:01

Nu er det ikke fordi den sat til at køre på auto inde i opsætningen for den skal stå til sammensat så den søger på begge

Warboy

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-02 03:15

Hej Wan!

der er forskellige indstillinger på dit kort, dem skal du selvfølgelig prøve, ellers er jeg helt sikker på, at du kan få hjælp i følgende nyhedsgruppe:

dk.edb.hardware.grafikkort

Der har jeg læst mange glimrende besvarelser vedrørende Tv-out problemer.

Du kan oprette og abbonnere på nyhedsgrupper i de fleste mail-programmer.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-04-02 11:48

kære wan18992

det formodede svar fra Bjarne H løser IKKE dit problem umiddelbart, så spar dine point
til der kommer et ordentligt svar.

Ovenstående svar er absolut IKKE de point værd. Det Bjarne H. leverer er simpelthen
fro tyndt til at være et svar.

Jeg har desværre ikke omtalte program og kan derfor ikke hjælpe dig umiddelbart,
men du skal have held og lykke til.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-04-02 14:52

Hej Zonker!

Hvad mener du med det! - Du er da mere end nævenyttig!

Spar dine smarte kommentarer Zonker!

Men jeg vil da gerne her prøve at vise nogle af de skrevne guldkorn:

Efterfølgende er citeret fra føromtalte nyhedsgruppe og der er mange mange flere, derfor vil jeg hellere give folk en overordnet hjælp, jeg er da godt klar over, er derer nogle der bliver sure, fordi så kan de jo ikke tjene point.

Jeg har skevet det tidligere -. jeg svarer ikke for at tjene point - men for at prøve og hjælpe - så gør med point hvad I har lyst til.

Mvh
Bjarne H

EFTERFØLGENDE ER CITATER!

"csa" <csa@wck.dk> skrev i en meddelelse
news:UeWx8.3481$HZ2.342316@news000.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg har lige erhvervet mig ovenstående kort, men kan ikke få TV out delen
> til at virke. Under "Device Selection" i avancerede egenskaber kan jeg
ikke
> få lov at vælge TV. Og det er som om den heller ikke detecter noget når
jeg
> klikker på "Detect Displays" fjernsynes flimrer bare et kort sekundt. Jeg
> har både prøvet med de medfølgende drivere (v12.60) samt de nyeste fra
> asus.com (v14.62) men det er samme resultat.
>

Prøv Detonator 21.83 og se om det hjælper. Det gjorde det med mit kort, da
jeg forsøgte at bruge composite udgangen.

Mvh Michael

Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc8219b$0$11943$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har for et lille stykke tid siden købt mig et Palit Daytona Geeforce 3
> TI 200 med 128 mb ram.
>
> Jeg har jo glædet mig sådan til at se film på mit fjernsyn, men når jeg
> sætter TVOUT til, er der kun et sort/hvid billede på skærmen. Jeg har
> efterhånden prøvet at ændre på samtlige indstillinger jeg overhovedet
kunne
> ændre på, men ligemeget hjælper det.
>
Det er efterhånden blevet beskrevet flere gnagne, men dit tv understøtter
sikker ikke S-VHS gennem scart (jeg går ud fra, at du bruger scart stikket
på dit tv).
Derfor skal du bruge sådan en:
http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10, som omformer S-VHS signalet
til composite. Dette er en KONVERTER, ikke en ADAPTER, som du måske allerede
har (og som er magen til).

Se evt indlægget: Hjæælp GF3 Palit Daytona 128 mb TV-UOT fra d. 23/4

Mvh Michael

Morten Pedersen" <muggebarfod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aa3kvt$hkr$1@sunsite.dk...
> Hejsa Gruppe..
>
> Jeg har fulgt lidt med det sidste stykke tid, omkring palitdaytona. Nu har
> jeg så endelig fået mit men jeg har problemer med tv-out.. ved ikke om det
> er fjernsynet, eller det kabel jeg har fået fat i eller om det er et
> konfigurations spørgsmål på computeren...
> Problemet ligger i at jeg kun får S/H ikke så fandens sjovt..
>

Dit Tv understøtter ikke S-VHS

> Kabel: Jeg har fået et kabel hvor der er scart i den ende til fjernsynet.
i
> den anden ende er der s-vhs og et phone stik til audio...
> Fjernsyn: Jeg har et lille NAD fjernsyn hvor kablet er sat i et af scart
> stikkene..
> Drivere til kortet: jeg har hentet driverne fra palitdaytona egen side så
> dem kan jeg ikke lige forstå hvis det er dem den er galt med..
>
> Kan det være fordi fjernsynet ikke kan tage formatet svhs selvom det
bliver
> puttet ind med scart.. ?

Ja

Byt dit kabel, hvis det er muligt, og køb følgende:

http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10 En scart KONVERTER (ikke
adapter).
http://www.av-supply.dk/produkter.php?ID=1 Et S-VHS kabel i den ønskede
længde.
http://www.av-supply.dk/main.php?index=3 Et kabel med et tykt composite
kabel (og et tyndt composite kabel, sidst jeg købte). Køber du et af den i
den rette længde har du nok til overførsel af lyd, dog med to tykkelser
kabler (forudsat der stadig følger det tynde kabel med, prøv at spørg).
Ønsker du samme tykkelse, så køb to stk.

Nu har du billedforbindelse fra tv til grafikkort, og lydforbindelse næsten
hele vejen til lydkortet. Du mangler bare et "3.5mm stereo jack - 2 phono
hunstik".
Billede kan ses på:
http://www.elektronik-lavpris.dk/katsite.asp?page=5&id=14 (anden nederste
punkt).

Håber det hjælper.

Mvh Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 14:12

"wan18992" <wan18992.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:k7hy8.5892$HZ2.429023@news000.worldonline.dk...
> Hej Alle
> Jeg bruger TvTool 6.0, har et Asus V7100 m Tv out(Svhs og Composit
> udgange) og jeg har en Svhs til Composit konverter fra
> AV-Supply(udstyret med omskifter fra inout til output). Jeg går fra Svhs
> udgangen på grafikkortet til min konverter og derpå ind i mit tv, jeg
> starter TvTool op, trykker på TV-mode og finder AV1 kanalen på mit
> fjernsyn.
> Nu er problemmet bare at jeg intet kan se på mit tv. Grunden til at jeg
> anvender konverter er at mit tv ikke kan modtage et Svhs signal.
> Hjælp mig for F....., jeg aner ikke mine levende råd, har en gang
> tidligere haft hul igennem, men aner ikke hvordan

Jeg er i samme situation - og desperat.........
Tilfældig så jeg lige på edb.hardware.skærm en aktuel tråd
om tv-out uden farver.
Jeg synes selv jeg fik lidt nyt input at arbejde med,
så det var måske værd at kaste et blik derover.

mvh
Kurt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-02 00:21

"wan18992" <wan18992.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:k7hy8.5892$HZ2.429023@news000.worldonline.dk...
> Hej Alle
> Jeg bruger TvTool 6.0, har et Asus V7100 m Tv out(Svhs og Composit
> udgange) og jeg har en Svhs til Composit konverter fra
> AV-Supply(udstyret med omskifter fra inout til output). Jeg går fra Svhs
> udgangen på grafikkortet til min konverter og derpå ind i mit tv, jeg
> starter TvTool op, trykker på TV-mode og finder AV1 kanalen på mit
> fjernsyn.
> Nu er problemmet bare at jeg intet kan se på mit tv. Grunden til at jeg
> anvender konverter er at mit tv ikke kan modtage et Svhs signal.
> Hjælp mig for F....., jeg aner ikke mine levende råd, har en gang
> tidligere haft hul igennem, men aner ikke hvordan
> Tak

hvis du har et kort med composit udgang og et tv med
composit indgang, hvorfor så denne converter ?

har du ikke en video med composit eller svhs ingang
du kan prøve at sende signalet igennem

jeg køre selv svhs ind i video'en og Scart(RGB) fra video til tv

Jan Rasmussen

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 28-04-02 08:35

Hej Bjarne

Godt gået, det er efterhånden blevet sådan at Zonker tror at det han skriver,
er det eneste rigtige, og det alle vi andre skriver herinde det dur ikke!!!!!

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-02 19:16

Prøv AV2 eller AV3
"Jan Rasmussen" <jan0rasmussen@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3ccb327b$0$61952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "wan18992" <wan18992.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:k7hy8.5892$HZ2.429023@news000.worldonline.dk...
> > Hej Alle
> > Jeg bruger TvTool 6.0, har et Asus V7100 m Tv out(Svhs og Composit
> > udgange) og jeg har en Svhs til Composit konverter fra
> > AV-Supply(udstyret med omskifter fra inout til output). Jeg går fra Svhs
> > udgangen på grafikkortet til min konverter og derpå ind i mit tv, jeg
> > starter TvTool op, trykker på TV-mode og finder AV1 kanalen på mit
> > fjernsyn.
> > Nu er problemmet bare at jeg intet kan se på mit tv. Grunden til at jeg
> > anvender konverter er at mit tv ikke kan modtage et Svhs signal.
> > Hjælp mig for F....., jeg aner ikke mine levende råd, har en gang
> > tidligere haft hul igennem, men aner ikke hvordan
> > Tak
>
> hvis du har et kort med composit udgang og et tv med
> composit indgang, hvorfor så denne converter ?
>
> har du ikke en video med composit eller svhs ingang
> du kan prøve at sende signalet igennem
>
> jeg køre selv svhs ind i video'en og Scart(RGB) fra video til tv
>
> Jan Rasmussen
>

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-04-02 04:00

Hej Ishoey og øvrige!

Tak - jeg manglede endvidere at skrive, at det står enhver i at svare på stillede spørgsmål med det vedkommende mener er nødvendigt for at spørgeren kan bruge svaret.

Derefter må det være op til spørgsmålsstilleren at vurdere om svaret kan accepteres.

Man kan jo bare afvise svaret og derefter bede om yderligere oplysninger.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-05-02 10:52

Kablet må ikke være over 5 Meter, så forsvinder farverne

"wan18992" <wan18992.news@kandu.dk> wrote in message
news:k7hy8.5892$HZ2.429023@news000.worldonline.dk...
> Hej Alle
> Jeg bruger TvTool 6.0, har et Asus V7100 m Tv out(Svhs og Composit
> udgange) og jeg har en Svhs til Composit konverter fra
> AV-Supply(udstyret med omskifter fra inout til output). Jeg går fra Svhs
> udgangen på grafikkortet til min konverter og derpå ind i mit tv, jeg
> starter TvTool op, trykker på TV-mode og finder AV1 kanalen på mit
> fjernsyn.
> Nu er problemmet bare at jeg intet kan se på mit tv. Grunden til at jeg
> anvender konverter er at mit tv ikke kan modtage et Svhs signal.
> Hjælp mig for F....., jeg aner ikke mine levende råd, har en gang
> tidligere haft hul igennem, men aner ikke hvordan
>
> Tak
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-05-02 00:24

"Søren V Andersen" <villum@iname.com> skrev i en
meddelelse news:3ccfba3b$0$11942$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Kablet må ikke være over 5 Meter, så forsvinder farverne

sludder , Composit køre 30m , SVHS 20m
PCmonitor(rgb) også 30m uden sønderligt tab.

bruger alle 3 former på arbejde

Jan Rasmussen

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-05-02 15:44

LOL