/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virtual ram
Fra : mnbjenden2
Vist : 412 gange
150 point
Dato : 07-03-04 12:12

hjælppp når mon pige vil starte et børne spil fx. pixeline eller et andet for den sags skyld kommer advarsel : this program requires at least 3MB free virtual memory to run .
for så at lukke ned. nu har jeg søgt efter lignende problemmeer men ikke blevet kloger . køre med 900 procsser m. 768 mb ram xp. prof. ge.fors 4 grafikkort
har prøvet at ændre på swapfilen fra 100 til 1152 (min) 0g 100- 3456 (max) og efer utallige genstart har jeg nu snart opgivet men . tror nu på at det burde kunne løsses . kan det vil jeg være taknemlig

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 07-03-04 12:53

hej mnbjenden2 - her er nogle muligheder for at downloade et par programmer, som måske kan afhjælpe dit problem
Download RealOne Player
RealNetworks Realplayer er blandt de mest brugte programmer til multimedie på nettet. Programmet kræver en pc med minimum Windows 95, 120 MHz pentiumprocessor, 16 MB ram. Mac-brugere: PowerPC 604, OS 8.1 eller nyere, 32 MB ram, 64 MB virtual memory.
http://www.real.com/realoneplayer.html?pp=choice&src=120302r1choice_c1

Download Windows Media Player
Windows Media Player er Microsofts multimedieprogram. Programmet kræver en pc med minimum Windows 98, 166 MHz pentiumprocessor, 32 MB ram. Mac-brugere: PowerPC 601, OS 7.6.1 eller nyere, 32 MB ram
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/en/download/default.asp

mvh krakgt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 13:14

Kan ikke rigtigt se hvad Real Player og Media Player har med det her at gøre.
Prøv at køre spillet i Win98 kompatibel tilstand.
Luk alle unødige programmer mens spillet kører.
Er det et meget gammelt spil?

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:17

hej krakgt hvad skal jeg bruge en medie player til når det er i børne spil jeg får advarselen i ? jeg har windows m.p. 9,0 samt et par stykker andre .

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:20

hej refi har prøver at køre det i 95 og 98 kompatibel . spilene er fra 98 også en nyer spil virker ikke

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 13:22

Jeg giver dig ret <refi.
Jeg tror nu at spillet er så gammelt, at det er imkompatibelt med xp.
Mange af disse spil blev udviklet helt tilbage til dos 3.1 og så kan de ikke bruges under xp.

Du kan prøve som >refi foreslår, men hvis det stadig ikke hjælper er der kun en ting at gøre, nemlig at anskaffe en harddisk mere og lægge eks. win98 eller lavere version ind som styresytem, da disse styresystemer er dos-baserede.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 13:25

krakgt: Tror du ikke du har svaret på et andet spørgsmål?
mnbjenden2: Du har for mange programmer, enda måske viruslign. ting kørende i hukommelsen, som sluger ram, det er ikke nok at sætte flere i maskinen (Du har også nok), det er fordi der er en begrænsning på hvordan Windows styrer sit forbrug.
Altså, luk nogle programmer, bl.a. dem du kan se nede i højre hjørne, ved siden af uret. Ligeledes kan du se at der ligger programmer i start/alle programmer/start De sluger også resurser.
Men hvis du trykker ctrl+alt+delete kan du se "åbne", programmer der kører, nogle af dem er unødvendige, andre nødvendige, men hvis du afslutter de rigtige, får du mere ram fri. De er dog tilbage næste gang du starter din comp.
Sørg også få at få den sidste DirectX fra nettet til din Windows og på dansk.
Endvidere skan din comp. for spyware med en opdateret feks. Ad-Adware og ligeledes med et opdateret virusprogram.
I Windows XP kan du højreklikke på genvejen til spillet og vælge at det skal køre med 256 farver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:27

jeg har en anden pc med 2 styre systemmer xp og win98 men det piner mig lidt for de har virket . den gang der kun var 512 mb ram satte så yderliger 256 mere i

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 13:32

Når nu du skriver du har kunnet køre spillet, var det så fra xp du mener eller win98??

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:33

xp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 13:34

Ja de "gamle" spil har det med kun at ville køre "alene".
Så snart et eller andet starter i baggrunden - lukker de ned.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:37

der er ikke andet der køre samtidig

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:48

hej palle har prøver og gjort det du foreslår men ikke noget har hjulpet

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 13:49

Så må jeg lige spørge, hvordan har du sammensat dine ram, siden du komme op på 768 ?

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:51

3* 256 mb ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 13:53

ok det er en 512 + 256

Det kan være muligt at dine ram ikke kan samarbejde. Prøv at tage de 256 ud og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 13:57

Har du beskrivelsen over bundkortet?, nogle accepterer ikke 3 men 1, 2 eller 4, samt hvis det er muligt at den sidste ram sidder det rigtige sted.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 13:57

skulle der så ikke være andre steder det vil give problemer hvis de ikke kunne køre sammen det er kingston ram pc133

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 14:03

bundkortet er et soltek sl-75kav-x med 3 dimm slots til 168 pin sdram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 14:05

Muligt, men det du beskriver er jo netop et ram-problem, så ingen ting kan udelukkes.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 14:09

jo men hva kan jeg gøre

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 14:15

det skulle være meget mærklig at det det skulle være ram problemer på 2 pc

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 14:15

Prøv først at fjerne den ene ramblok så der kun sidder ram i 0 og 1.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 14:17

Så er der lige, hvornår har du ryddet op i din pc, fjernet cookies foretaget en disk frag ol.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 14:38

Hvor stor er din harddisk?, nemlig med hensyn til diskfrag, hvis nu swap-filen ikke er sammenhængende nu hvor du har sat den op til 3456.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 16:53

ryder tit cookies har disk frag. hd.er på 60 gb

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 18:42

Hvis du trykke Ctr+Alt + Del, hvor meget alokeret ram kan du så se der er tilbage??

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 19:07

allokeret hukom. samlet 208588 grænse 1923372 top 321216

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 07-03-04 19:11

Jeg mener al den snak om ram er ved siden af. Der er alt rigeligt. Jeg vilel gætte på at Pixeline er et Dos-program og her er XP noget inkonsistent. Jeg har selv oplevet at WP 5.1 kan virke en tid og så pludselig kan den ikke forstå tastaturinput og man må tvangslukke vinduet. Jeg ville bestemt mene det er her problemet ligger. Du skriver at programmet har virket tidligere, men det gør WP altså også nogle gange og andre ikke, så jeg menet at den rigtige sti at følge er dem der råder dig til at køre det under et dosbaseret styresystem. Alt det her gælder selvfølgelig kun hvis Pixeline er et dosspil. XP er ganske enkelt ikke kompatibel med DOS.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 19:19

>sferling

Jeg er helt enig med dig, men det er lidt svært når spørgeren skriver at det har tidligere kørt under xp.

Så >mnbjenden2 jeg står af her, jeg kan ikke komme på mere end jeg tidligere har skrevet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 19:25

ok takker for du gad at prøve og hjælpe mig . jeg vil blive færdig med det prg som køre på den med de 2 oprativ systemmer og se efter om de så virker på win98 . men det hjælper mig nu ikke så meget da det ikke så tit at den er på win98 men tjækker lige lidt senere

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 19:28

Måske er problemet, at du har flyttet spillet, det skal jo installeres, så grafikkort og XP får lov at lave indstillingerne.
Så afinstaller spillet i kontrolpanelets tilføj/fjern, og så geninstaller det, for der skulle ikke være noget der modsiger at det kan køre under XP, da jeg selv har haft det installeret, og da kørte det fint.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 19:45

>pallebhansen

Det var dog en meget vigende forklaring du kommer med nu, set i forhold til dit tidligere indlæg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 19:57

Lad os lige slå lidt fast.
De helt gamle Pixelinespil giver problemer på XP
De nyere kører udmærket.
Det kan man nok ikke gøre alverdens ved.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 20:04

hej palle jeg har prøver at afinst. og inst. på begge pc under xp ( den ene home og den anden prof. ) nop det virker bare ikke .
har testet det på win 98 jo der virker det samt de andre børnespil . meeeen .. xp shitt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 21:40

Jamen så højreklik på genvejen, og i egenskaber siger du kør som 98 (prøv også bagefter desuden at vælge at det skal køre med 256 farver.) Prøv samtidig at deaktivere antivirus mm.
Men uden tvivl skal du have nok fri plads på din harddisk, og yderligere skal din virtual memory indstilling kontrolleres sådan:

Start /kontrolpanel /system/ fanen avanceret/ og under ydeevne trykker du indstillinger og under fanen avanceret skal der nederst under viretuel hukommelse stå at den samlede størrelse er ? din skal mindst være 700MB Ellers trykkes skift, her står min ved start 768MB og max=1536MB

Ja ellebye, man har et standpunkt til man tager et nyt, som Krag sagde. Nej jeg er stadig overbevist om manglende ram i hukommelsen, men det er et spørgsmål hvordan den enkelte comp. administrere den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 07-03-04 21:49

hej refi ja det er jeg også lige kommet til da jeg var inde på pixeline.dk og læse at man åbentbart skal have byttet sine spil . ups det kunne nok gå hen at blive et prob. men nu var det nu ikke lige kun pixeline . tøsen har fået en cd fra mac donald . jo jo selfølig skulle hun da spille det da vi kom hjem. men nej for samme medelse kom frem der ikke nok free ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 22:01

Ja - da de jo deler gratis ud er der ikke meget support i det.
Det er et evigt tilbagevendende problem med gamle dos spil.
De fleste er efterhånden lavet om til XP men langt fra alle, og har man gamle spil og programmer er der normalt ikke meget andet at gøre end at have en gammel computer stående til den slags.
Kan barnet lide Pixeline er der 3 pixelinespil i Komputer for Alle hver måned.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 07-03-04 22:03

Giv hende en gammel dos - win98 komputer at spille på.
Dem kan du næsten få forærende. Kig i den Blå Avis.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 08-03-04 07:58

ja jeg kommer nok ikke ret meget nærmer havde nu nok håbet at det måske bare var noget instilling eller hva´ved jeg men takker for hjælpen . har en gl. bærbar m.win98 hun må spille på . har sq. ikke plads til en 3. pc
mvh michael

Godkendelse af svar
Fra : mnbjenden2

Dato : 08-03-04 08:00

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 12:34

selv tak
Hun vil alligevel snart have sin egen