/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
norsk skovkat
Fra : zuperzuzan
Vist : 581 gange
10 point
Dato : 26-04-02 18:20

jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad prisen er på en norsk skovkat???

med venlig hilsen
susan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 18:12

Det kommer helt an på om du skal bruge katten til avl el. blot som kælemis.

/ Inger

"zuperzuzan" <zuperzuzan.news@kandu.dk> wrote in message
news:_3fy8.5637$HZ2.423607@news000.worldonline.dk...
> jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad prisen er på en norsk
> skovkat???
>
> med venlig hilsen
> susan
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 26-04-02 18:35

> jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad prisen er på en norsk
> skovkat???

Hej Susan

Jeg vil tro, at de fleste tager 2500-3000 for en killing.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
Killinger ventes omkring 20. maj!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 19:47

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc98fd3$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad prisen er på en norsk
> > skovkat???
>
> Hej Susan
>
> Jeg vil tro, at de fleste tager 2500-3000 for en killing.
>
> MVH Grit
>
> --
> Ginkgo Norske Skovkatte
> http://www.dk-ginkgo.dk/
> Killinger ventes omkring 20. maj!
>

---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 19-04-2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 19:59

Hovsa,- min tekst forsvandt
Men jeg siger det samme som Gritt, at priserne vel ligger fra 2500,- og op
efter alt efter hvad det er man søger.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
news:aac7as$spv$1@sunsite.dk...
>
> "Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cc98fd3$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad prisen er på en norsk
> > > skovkat???
> >
> > Hej Susan
> >
> > Jeg vil tro, at de fleste tager 2500-3000 for en killing.
> >
> > MVH Grit
> >
> > --
> > Ginkgo Norske Skovkatte
> > http://www.dk-ginkgo.dk/
> > Killinger ventes omkring 20. maj!
> >
>
> ---
> DK. True Trust
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 19-04-2002
>

---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 19-04-2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 20:02

Hej Inger.

Det kommer absolut an på, hvor du køber katten! Her i huset har vi
indstillingen at katten koster os det samme, hvad enten den skal til kæl
eller avl - så hvorfor skulle prisen være forskellig??

Mvh. Lars
DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Inger Kaya <Tumling@gmx.net> skrev i
news:3cc98ba0$0$97318$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Det kommer helt an på om du skal bruge katten til avl el. blot som
kælemis.
>
> / Inger
>
> "zuperzuzan" <zuperzuzan.news@kandu.dk> wrote in message
> news:_3fy8.5637$HZ2.423607@news000.worldonline.dk...
> > jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad prisen er på en norsk
> > skovkat???
> >
> > med venlig hilsen
> > susan
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Godkendelse af svar
Fra : zuperzuzan

Dato : 26-04-02 21:23

Tak for svaret Grit Wessel..

nu ved jeg hvad jeg sådan ca. skal af med.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 20:18

Hej Lars
Det ville også være lettest at tage ens pris.
Men fungere det fint i praksis?
Jeg vil indrømme at vi har flere udgifter på en kælekat end på en avlskat,
da vi neutralisere kæle hankattene før de rejser hjemmefra som 16 uger.
Så er vi altid sikker på, at vores killinger ikke mixes med andre racer og
aldrig opnår homonale forandringer som kan genere nye katteejer.
Samtidig påduttes nye købere ingen udgifter via vaccination eller kastration
på vores killinger.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:aac85g$1o2$1@sunsite.dk...
> Hej Inger.

> Det kommer absolut an på, hvor du køber katten! Her i huset har vi
> indstillingen at katten koster os det samme, hvad enten den skal til kæl
> eller avl - så hvorfor skulle prisen være forskellig??
> Mvh. Lars
> DK von Friberg
> http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 19-04-2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 06:54

Hej Birgitte.

Tjah... Om det virker i praksis, ved vi egentlig ikke endnu. Vi er så nye i
den organiserede katteverden, at det kuld vi har pt. er vores første, så det
vil vise sig hen ad vejen.
Du nævner at I neutraliserer kæle-hankatte, hvad så med hunkatte?? Der er jo
stadig muligheden for naboens "Sorte Søren" og så står man alligevel med et
racemix. Vi har valgt, ikke at spørge om katten er til det ene eller det
andet (selvom vi alligevel får det at vide, når spørgsmålet kommer: Koster
den også så meget, når den bare er til kæl?), da vi gerne står inde for
vores kattes plusser og minusser. Kan vi ikke det, vil katten blive solgt
med lukket stamtavle og krav om neutralisering inden den fylder et år - og
selvfølgelig for en lavere pris end dens søskende, da vi jo på den måde
påtvinger køberen en udgift. Vi "reklamerer" jo også med at vi primært
satser på kælekatte (temperamentet er altafgørende hos forældrene), så skal
man bruge en avlskat, er vi nok ikke de første, man tager fat i...

Mvh Lars Dahl
DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Birgitte <birgitte@truetrust.dk> skrev i news:aac960$5dl$1@sunsite.dk
> Hej Lars
> Det ville også være lettest at tage ens pris.
> Men fungere det fint i praksis?
> Jeg vil indrømme at vi har flere udgifter på en kælekat end på en avlskat,
> da vi neutralisere kæle hankattene før de rejser hjemmefra som 16 uger.
> Så er vi altid sikker på, at vores killinger ikke mixes med andre racer og
> aldrig opnår homonale forandringer som kan genere nye katteejer.
> Samtidig påduttes nye købere ingen udgifter via vaccination eller
kastration
> på vores killinger.
> Missehilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk
>
> "Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:aac85g$1o2$1@sunsite.dk...
> > Hej Inger.
>
> > Det kommer absolut an på, hvor du køber katten! Her i huset har vi
> > indstillingen at katten koster os det samme, hvad enten den skal til kæl
> > eller avl - så hvorfor skulle prisen være forskellig??
> > Mvh. Lars
> > DK von Friberg
> > http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/
>
> ---
> DK. True Trust
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 19-04-2002
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 08:03

Hej Lars

>vil katten blive solgt
> med lukket stamtavle og krav om neutralisering inden den fylder et år - og
> selvfølgelig for en lavere pris end dens søskende, da vi jo på den måde
> påtvinger køberen en udgift. Vi "reklamerer" jo også med at vi primært
> satser på kælekatte (temperamentet er altafgørende hos forældrene), så
skal
> man bruge en avlskat, er vi nok ikke de første, man tager fat i...

Her skriver du jo at du også sælger til lavere pris, hvis killingen ikke
lever op til Jeres krav eller efter standarden.
Det er jo det samme som at have en kælekatspris og en avlspris.
Her i huset bliver også hunkatte neutraliseret hvis køber ønsker det.
Vi sælger en kælekat hunkat på to måder:

a)... fuld pris og stemplet stamtavle med avlsforbud, hvis så katten
udvikles i den rette retning, eller hvis køber ønsker at avle, betaler jeg
åbningsgebyret for stamtavlen. Jeg vælger på den her måde kun at fjerne
avlsforbudet, såfremt køber bestemmer sig inden kattens 2 års fødselsdag, da
hunkatten ikke skal gå på p.piller hele livet.
b)...kr 2500,- og så er killingen færdigvaccinaret og neutraliseret ind
flytning som 16 uger, men jeg har erfarret at det er for lidt, så jeg vil
hæve denne pris til 3000,- så den er ens for både han- og hunkatte.

En show/avl killing tager vi kr. 4000,- for uden klausuler incl. begge
vaccinationer, ormekur, Felis Danica stamtavle, og sundhedsattest.

Men det ville bestemt være mere rigtig om man sagde ens pris, en racekat er
jo en racekat uanset om den skal bruges i avl, show, eller være så heldig at
få et kærligt kælekatte liv uden tanke for det ene eller andet.
Måske det var en ide, at få debateret igennem os opdrætter imellem, så vi
alle sælger til samme pris.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

"Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:aadeae$1u$1@sunsite.dk...
> Hej Birgitte.
> Tjah... Om det virker i praksis, ved vi egentlig ikke endnu. Vi er så nye
i
> den organiserede katteverden, at det kuld vi har pt. er vores første, så
det
> vil vise sig hen ad vejen.
> Du nævner at I neutraliserer kæle-hankatte, hvad så med hunkatte?? Der er
jo
> stadig muligheden for naboens "Sorte Søren" og så står man alligevel med
et
> racemix. Vi har valgt, ikke at spørge om katten er til det ene eller det
> andet (selvom vi alligevel får det at vide, når spørgsmålet kommer: Koster
> den også så meget, når den bare er til kæl?), da vi gerne står inde for
> vores kattes plusser og minusser. Kan vi ikke det, vil katten blive solgt
> med lukket stamtavle og krav om neutralisering inden den fylder et år - og
> selvfølgelig for en lavere pris end dens søskende, da vi jo på den måde
> påtvinger køberen en udgift. Vi "reklamerer" jo også med at vi primært
> satser på kælekatte (temperamentet er altafgørende hos forældrene), så
skal
> man bruge en avlskat, er vi nok ikke de første, man tager fat i...
> Mvh Lars Dahl
> DK von Friberg
> http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

> Birgitte <birgitte@truetrust.dk> skrev i news:aac960$5dl$1@sunsite.dk
> > Hej Lars
> > Det ville også være lettest at tage ens pris.
> > Men fungere det fint i praksis?
> > Jeg vil indrømme at vi har flere udgifter på en kælekat end på en
avlskat,
> > da vi neutralisere kæle hankattene før de rejser hjemmefra som 16 uger.
> > Så er vi altid sikker på, at vores killinger ikke mixes med andre racer
og
> > aldrig opnår homonale forandringer som kan genere nye katteejer.
> > Samtidig påduttes nye købere ingen udgifter via vaccination eller
> kastration
> > på vores killinger.
> > Missehilsner fra Birgitte
> > www.truetrust.dk

> > "Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:aac85g$1o2$1@sunsite.dk...
> > > Hej Inger.
> > > Det kommer absolut an på, hvor du køber katten! Her i huset har vi
> > > indstillingen at katten koster os det samme, hvad enten den skal til
kæl
> > > eller avl - så hvorfor skulle prisen være forskellig??
> > > Mvh. Lars
> > > DK von Friberg
> > > http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 19-04-2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 11:41

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> b)...kr 2500,- og så er killingen færdigvaccinaret og neutraliseret ind
> flytning som 16 uger, men jeg har erfarret at det er for lidt, så jeg vil
> hæve denne pris til 3000,- så den er ens for både han- og hunkatte.

3000 er også en rimelig pris for sådan en kælepakke, fiks og færdig
til at opdrage sine kommende slaver *ggg*

> En show/avl killing tager vi kr. 4000,- for uden klausuler incl. begge
> vaccinationer, ormekur, Felis Danica stamtavle, og sundhedsattest.

Også rimeligt trods alt vil der være en "kvalitetsforskel"

> Men det ville bestemt være mere rigtig om man sagde ens pris, en racekat er
> jo en racekat uanset om den skal bruges i avl, show, eller være så heldig at
> få et kærligt kælekatte liv uden tanke for det ene eller andet.
> Måske det var en ide, at få debateret igennem os opdrætter imellem, så vi
> alle sælger til samme pris.

njaae, for der kunne argumenteres med de udgifter som er til avl/show
som en årsag til en sænkning af prisen. Men ok, det er jo kælekatte
uanset om de skal til udstilling eller ej..

> Mvh
> Birgitte
> www.truetrust.dk

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 14:28

Hej Birgitte.

Den lavere pris jeg taler om, er et nedslag svarende til prisen for
neutralisering, så katten kommer i sidste ende til at koste køber det samme.
Så forskellen i pris er egentlig ret akademisk. Det er mest et spørgsmål om
at holde dyr væk fra avlen, som ellers ville kunne videregive alt for mange
minusser, da vi ikke er interesseret i at være "dem som lader hvad som helst
gå i avl". Der skal såmænd nok alligevel være nogle, der ikke mener at de to
fra vores nuværende kuld som muligvis skal i avl, burde ha' lov til det -
men vi kan jo lige så godt konstatere, at der altid vil være delte meninger
om, hvad der bør avles på...

Mvh. Lars
DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Birgitte <birgitte@truetrust.dk> skrev i news:aadif4$82p$1@sunsite.dk
> Hej Lars
>
> >vil katten blive solgt
> > med lukket stamtavle og krav om neutralisering inden den fylder et år -
og
> > selvfølgelig for en lavere pris end dens søskende, da vi jo på den måde
> > påtvinger køberen en udgift. Vi "reklamerer" jo også med at vi primært
> > satser på kælekatte (temperamentet er altafgørende hos forældrene), så
> skal
> > man bruge en avlskat, er vi nok ikke de første, man tager fat i...
>
> Her skriver du jo at du også sælger til lavere pris, hvis killingen ikke
> lever op til Jeres krav eller efter standarden.
> Det er jo det samme som at have en kælekatspris og en avlspris.
> Her i huset bliver også hunkatte neutraliseret hvis køber ønsker det.
> Vi sælger en kælekat hunkat på to måder:
>
> a)... fuld pris og stemplet stamtavle med avlsforbud, hvis så katten
> udvikles i den rette retning, eller hvis køber ønsker at avle, betaler jeg
> åbningsgebyret for stamtavlen. Jeg vælger på den her måde kun at fjerne
> avlsforbudet, såfremt køber bestemmer sig inden kattens 2 års fødselsdag,
da
> hunkatten ikke skal gå på p.piller hele livet.
> b)...kr 2500,- og så er killingen færdigvaccinaret og neutraliseret ind
> flytning som 16 uger, men jeg har erfarret at det er for lidt, så jeg vil
> hæve denne pris til 3000,- så den er ens for både han- og hunkatte.
>
> En show/avl killing tager vi kr. 4000,- for uden klausuler incl. begge
> vaccinationer, ormekur, Felis Danica stamtavle, og sundhedsattest.
>
> Men det ville bestemt være mere rigtig om man sagde ens pris, en racekat
er
> jo en racekat uanset om den skal bruges i avl, show, eller være så heldig
at
> få et kærligt kælekatte liv uden tanke for det ene eller andet.
> Måske det var en ide, at få debateret igennem os opdrætter imellem, så vi
> alle sælger til samme pris.
> Mvh
> Birgitte
> www.truetrust.dk
>