/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stål-køleskab
Fra : sigmatau
Vist : 2964 gange
100 point
Dato : 07-03-04 11:31

Hvordan vedligeholder jeg bedst et køleskab af 'børstet stål'? Vi har fået at vide at vi ikke må benytte stålrens, da det vil slibe for meget.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-04 11:39

Du køber en sprayflaske der hedder stålpleje. Vi bruger dem i køkkenet på det Hotel hvor jeg arbejder, det skinner og fjerner fedtfingre.
Kan også fås på flaske til forstøver

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 07-03-04 11:40

Ja, det er rigtigt, Du kan købe rens midler til det. Henvend dig til vvs

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-04 11:49

Du kan også købe Borup Stålrens http://www.borupkemi.dk/log/brochurer/st%C3%A5lrens.pdf

mvh ans

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-03-04 11:54

Jeg arbejder i et rengørings firma og vi bruger " Chromol" fra Henkel som er et rigtig godt produkt.
På flasken står der:
rengør, plejer og beskytter i en arbejdsgang. Fjerner snavs uden at ridse. Danner en beskyttende, vandskyende overflade, der forhindre genbesmudsning.

Jeg bruger det selv og syntes det giver et godt resultat.

Mvh:Monsen.

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-04 12:42

Jeg købte en sprayflaske hos Skousen, hvor jeg købte køleskabene. Jeg tror, at alle hvidevareforretninger har det stålpleje på sprayflaske.... Nej vent lidt. Det var Blombergs reparatør, som vi købte det af. Men derfor må forretningerne også have det. Det er rigtigt, at fedtfingre og ander forsvinder, så det ser ud som nyt. Sørg dog for, at stålet er renset for direkte pletter i form af madrester og lign..

Ulle

Godkendelse af svar
Fra : sigmatau

Dato : 07-03-04 12:56

Tak for svaret ulleulle - jeg vil kontakte min forhandler igen

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 15-01-05 01:56

Hej,
Jeg repræsenterer et Firma i Tyskland, som hedder CB Chemie, - de fremstiller et produkt, som hedder Inox Top. Produktet er meget nemt at bruge, og egterlader en tør overflade, som har en evne til, at mindske risikoen for fingeraftryk m.m.

Jeg leverer det til enkelte HTH Køkkencenter (Aabenraa og Kolding) og til Skovsen i Aabenraa og Sønderborg.
Jeg arbejder på, at udbrede kendskabet til det, men konsentrerer mig om større virksomheder. Jeg har f.eks. fået køleskabsproducenten Derby A/S, og Wittenborg A/S som kunder.
Hvis du vil læse om CB Chemie, kan du klikke ind på hjemmesiden:

www.cb-chemie.de

MVH
Jan Reichstein