/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar Fujitsu-Siemens Amilo D 6820
Fra : braveheart
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 07-03-04 07:46

Hej.. er det muligt at opgradere denne bærbar med et bedre grafikkort.. ??
en der ikke er onboard, hvilket denne bærbar har, et 32 mb ram onboard...
Den indeholder 128 mb ram..

Kan nogen forklare ydelses-forskellen på et onboard og et ikke onboard grafikkort i en bærbar... ??

Jeg skal nemlig bruge den bærbare til grafiske programmer (fx autodesk inventor)

- B

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-04 11:27

Det er ikke grafikkortet der bliver dit store problem.
Onboard grafikkort kan være lige så gode som almindelige, men det er sjældent at der monteres større grafikkort chips i bærbare fordi det vil give problemer med både strøm og køling. Desuden er LCD og TFT skærme ikke de bedste til grafiske visninger og hurtige bevægelser så det vil være spildt at sætte større grafikkort i.
Det du har brug for er masser af RAM og det er der muligvis ikke plads til alt efter maskinens alder.
Jeg har aldrig hørt om at der skulle kunne sættes andet grafikkort i en bærbar.

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 09-03-04 22:50

Hej
Nej det er ikke muligt at opgradere.
Mvh