/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musen kører selv
Fra : fqbjs
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 06-03-04 20:18

Kører XP Home Edition.
Musen er trådløs. - Opfører sig mærkeligt. - Pludseligt kører den bare fra side til side hel "uden hjælp".
Hvad er der galt ?
Er der nogen der kender svaret til en løsning ?

mvh Bjarne

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 06-03-04 20:22

Har du installeret driver til musen?
Har du kalibreret?

Et forslag er, at du reinstallere softwaren og ser om det virker.

vh
nikolaus

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 06-03-04 20:23

Hej Bjarne

En anden bruger har tidligere haft problemer med sin mus, og det viste sig at være spy.
Du kan læse tråden her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/27718

Måske du kan bruge noget derfra

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 06-03-04 20:25

Det er også muligt, at lidt ny firmware kan afhjlæpe dit problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 20:39

Strømmangel kan også få musen til at opføre sig mærkelig.
Har sågar været ude for at fjernbetjeningen til vores dvd fik musen til at flytte sig

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-03-04 21:38

Jeg kender et tilsvarende problem fra en stribe bærbare PC'er.

I perioder bevæger markøren sig tværs over skærmen og det kan den fortsætte med i længere tid. Herefter falder den evt. til ro eller også bevæger den sig den modsatte vej i længere tid.

Problemet opstår sporadisk - d.v.s. der er f.eks. ingen problemer i flere uger, men pludselig opstår problemet og holder sig i et par timer.

På nogle maskiner har producenten udskiftet tastaturet og mig bekendt har det løst problemet.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-03-04 00:05

Til fqbjs
Kort og godt,skift batteri,sådan.
Mv.
swarn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 00:23

Det sagde vi for 3½ time siden, men han har måske ikke set det.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-03-04 00:26

Til refi
Hvem sagede hvad?????????????
Mv.
swarn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 00:29

20:39 Strømmangel

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 07-03-04 00:31

Fjerner lige fluebenet inden der går for meget smalltalk i denne tråd

Kommentar
Fra : plb

Dato : 07-03-04 00:49

jeg havde også en gang samme problem efter jeg havde været til netparty... fordi der var for mange der havde trådløs, så gik de forskellige sendere ind og ødelage mussene... men det gik væk efter jeg "indkodedet" min mus i min sender igen. det kan måske være det
der burde være sådan en lille knap man kan trykke på så den bliver kodet ind igen.

Kommentar
Fra : 9221

Dato : 01-04-04 08:07

Jeg hade samme problenm dette skyldes at jeg ikke hade noget under lag
så en musse mått hjalp mig.
mvh 9221