/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
I-Worm/Netsby.B
Fra : abbn
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 06-03-04 18:02

Mit virusprogram AVG kommer op med at der er en Orm
Den skriver:C:\SystemVolume Information\restore(2763176B-CDDB-4E73-9DD0-FD247B5BD965)\RP87\A0022279.pif
Men når jeg kører programmet kan det ikke finde noget.
Hvad gør jeg.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-04 18:11

Opdaterer AVG.
Jeg har selv været udsat for det samme. En scanning fandt intet. (heller ikke med andre antivirusprogrammer) Efter en opdatering kommer den ikke mere. Det er en fejlmelding fordi din AVG ikke er nyeste build. Du kan opdatere på deres hjemmeside.
Husk at den opdatering du downloader SKAL ligge i UPDATE-biblioteket under programmet.

Dette er kun hvis du har version 6.0 Freeware

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 06-03-04 18:29

Hejsa,

Ja opdater eller download et tool til at fjerne netsby.b her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxNetsky.exe.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 06-03-04 18:31
Kommentar
Fra : abbn

Dato : 06-03-04 18:40

Jeg har været på symatec og den siger der ikke er noget.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 06-03-04 18:43

Hvis du har hente det fix tool som jeg skrev og den ikke finder noget med det har du ikke netsky.b virus, men en anden version.

Opdater AVG og scan igen.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 18:46

Nej - han har ikke virus.
Det er en fejlmelding.
Opdater AVG som beskrevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 18:49

Fejlmeldingen kommer fordi dir antivirysbibliotek ER opdateret, men PROGRAMMET kan ikke finde ud af det.
Den har fjernet virussen PROGRAMMET kan bare se det.
Derfor skal du have nyeste build.
Den skal 6.0.614

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 18:52

Stavefejlene må du gææte dig til.
Mit keyboard trænger åbenbart til nye batterier.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 06-03-04 19:47

abbn :
pudsigt jeg har været ude for nøjagtig det samme og har brugt et par til , historie kort norton fandt intet ,demonterede samme dl. agv free editon den fandt noget af det men minputer blev ved at melde om orme og vira så gjorde jeg flg. dl. spybot søg og destruere.den fandt dæleme det manglende det viste sig at være 10 stk div udgaver af vira .samt hold fast 300 ca. der muligvis var inficeret så de blev også sat i skammekrogen

je er nu klar til at bruge min puter til noget fornuftigt igen

jeg håber i alle får en god weekend
have a nice day

ib.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 19:50

Har du været en tur på kazaa.
De leverer GRATIS

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 06-03-04 19:52

LOL

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 06-03-04 19:53

nej ikke de sidste 3 mdr.
men ellers meget funny

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-03-04 12:37

1. Højreklik på denne computer, vælg egenskaber...
2. Vælg systemgendannelse, og vælg det fra...
3. Genstart...
4. Kør antivirus-program igen...
4. Genstart....

...

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : abbn

Dato : 12-03-04 15:28

Tak for svaret refi.
Problemet blev løst da jeg smed AVG ud og installerede det igen.
Den må gemme nogle oplysninger den ikke selv kan finde ud af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 15:33

Selv tak.
Det har du så ganske ret i.
Men sørg for at holde den opdateret hele tiden (også nyeste version).
Som sagt har jeg heller ikke været udsat for det siden, så det kan jo være præcis det build der har været dårlig.