/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skurrende lyd fra bremser bag.
Fra : Bragesvej
Vist : 1232 gange
10 point
Dato : 06-03-04 13:30

Når jeg trækker min håndbremse lidt hårdt skurre det lidt derfra, men der er intet galt når jeg bremser normalt med fodbremsen, der bremser den helt fint, for 6 måneder siden fik jeg nyt håndbremse kabel, ved den lejlighed blev bakkerne set efter og de var ikke slidt....nogen grund til bekymring

Opel Astra

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 13:38

Nej det er bare pga at kablet trækker lidt anderledes end trykket gfra hjulcylinderen så bakkerne trykkes lidt skævt ud i bakkerne så de rammer med en kant først og derved laver en skurren Mvh Sune Ps. det vil forsvinde hvis du bremser lidt med håndbremsebn medens du kører

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 13:39

Ud i tromlen sku der stå

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 20 point
Dato : 06-03-04 13:44

Jeg ville være lidt bekymret, 6 måneder er lang tid for et sæt bremsebakker, særligt hvis du en enkelt gang har glemt at løsne håndbremsen helt. Bremsebakkerne kan vel også have løsnet sig en smule.
Når man bremser med fodbremsen, er det stort set kun forbremsen der bliver aktiveret, især hvis bagbremsen er slidt, og så vil du ikke høre noget fra bagbremsen, lad mekanikkeren kigge på det!
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 14:24

Prøv at lave en blokering på en vej hvor der ikke er nogle der kommer til skade ved det bak og se om du har spor fra alle dæk så kan du se om den bremser på de bagerste også. Og så vil jeg da lige hører dig om du har bemærket at den "hang" i hjulene da du lige havde fået nye belægninger hvis ikke kan du nok udelukke at de skulle være slidt ned allerede Mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 14:32

Når du stiller spørgsmålet her har du nok ingen forudsætninger for at vurdere bremserne, og så er der kun en ting at gøre hen på et værksted.
Dine efterladte vil formentlig tænke på din nærighed hvis du sparer på sikkerhedsvedligeholdelsen af bilen og med den trafik vi har i dag er det marginalerne der kan afgøre forskel på liv og død.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-03-04 14:41

Tak for svaret valde..