/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Beretta s682 gold E
Fra : tom34
Vist : 853 gange
300 point
Dato : 06-03-04 13:03

hejsa alle
er der nogle som har prøvet eller har dette haglgevær beretta gold s682, jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hvordan den er at have med på jagten og skydebanen.
tænker meget over at købe en brugt
Mvh Tom

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 310 point
Dato : 06-03-04 14:23

hej tom34
Jeg forstår ikke rigtig dit spørgsmål--hvad er det præcis du vil vide??
Jeg har arvet et sådant rør (kunne ikke drømme om selv at købe grundet prisen) men den skyder hverken bedre eller værre end nogen af mine andre våben (Brno og Miroku).
Fordelen er måske de udskiftelige chokes, til gengæld er bruneringen ikke gode venner med havluft, så jeg bruger den kun på skydebanen i godt vejr.
Brno'en bruger jeg til havjagt og Miroku'en på landjagt.
Efter min opfattelse er den for dyr, men det er jo en anden sag.
Det vigtigste må vel være, at du får et gevær med den boring, der passer til din skydning og at kolben iøvrigt bliver tilpasset til netop dig.
Hvis disse ting er opfyldt er resten efter min opfattelse mindre vigtig (med undtagelse af prisen)

knæk og bræk
dabj

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 06-03-04 15:59

Hej
Det er nok de færreste Kandu brugere der kan svare på det spørgsmål.
Der findes hjemmesider med jagt f.eks. www.jagtformidling.dk og en som hedder dansk jagtformidling. De har dels et debatforum, dels mulighed for køb og salg af jagtudstyr, våben mm. Så jeg foreslår at du prøver der.

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 06-03-04 16:01

Hej dabj
øhh ja spørgsmålet er nok ikke så godt udtryt, men det jeg gerne vel vide er om den er god at skyde med på skydebane og kan leve op til det den skal når man har den med på jagt,
og det er rigtig at prisen er høj men jeg kunne ikke stå for tilbudet som jeg fik så den er købt, den står nu ved forhandleren til mit jagttegn er i hus.
Mvh Tom

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-03-04 10:03

->Tom
Tillykke med det, men min mening er stadig at haglene er ligeglade med hvilket rør de kommer ud af, det afgørende er at bøssen passer til dig, det er jo det der afgør om den opfylder dine forventninger.
Gør dig selv den tjeneste, at gå til en dygtig bøssemager og få tilpasset kolben, det vil du aldrig fortryde.
Held og lykke med "tegnet", den prøvelse har jeg aldrig været igennem, det brugte man ikke for snart 50 år siden he-he

knæk og bræk fremover

mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 07-03-04 11:47

Tak for svaret dabj
Og det med bøssemageren skal jeg nok få gjort dabj når den tid kommmer
H Tom