/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med genvejen
Fra : 2100
Vist : 709 gange
50 point
Dato : 06-03-04 12:24

Efter at havde channet med Ad-aware 6.0 får jeg denne meddelse ved opstart af PCer.
Jeg bruger win 2000 pro.
Efter at havde channet med Ad-aware 6.0 får jeg denne meddelse hvergang jeg starter PCen.
Meddelsen lyder sådan:

Der er et problem med genvejen.
Det drev eller den netværksforbindelse, som genvejen `GStartup.ink`refererer til, er ikke tilgængelig. Kontrollerer, at disken er sat rigtig i, eller at netværksressoucen er tilgængelig, og prøv igen. Derefter kan man trykke på ok.

Når jeg har trykket på OK virker at som det skal. Hvad har dette af betydning.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 06-03-04 12:27

Jeg tror at Ad adware har slettet et program. Derfor er det en genvej som ikke mere er tilgængelig!

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 60 point
Dato : 06-03-04 12:32

Hejsa

GStartup.Ink er en dårlig ting. Den tilhører Gator som er spyware. G står for Gator. Mon det ikke var en idé at vi rensede din computer online?

Du skal installere et lille programm på din computer. Det hedder Spybot. Dette program finder du under værktøjer på Spywarefri. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Direkte link til Spybot: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot, og fjerne alt det snavs, som det eventuelt finder.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 12:35

kvolsgaard: Det vil jeg prøve at gøre og du hører fra mig igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 12:38

Du kan åbne registreringdatabasen ved at skrive regedit i kør og der skal du finde denne streng:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Hvis du finder en nøgle der indeholder GStartup skal du slette nøglen hvilket gøres ved at højreklikke på den og vælge slet. Så burde være sluppet af med fejlmeddelelsen, og eller skal du gøre som som kvolsgaard anbefaler.
Spybot kører fint i spænd med AdAware, der jo kun kan køre manuelt. Brug begge programmer og brug opdateringsfunktionen jævnligt.

Bjarne

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 06-03-04 12:42

Yeap. Bjarnes metode virker formodentlig også. Men lov mig lige at tage en backup af registreringdatabasen inden du sletter noget.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 12:46

Er det Spybot Search & Destroy 1.2 jeg skal hente

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 12:51

Den er fin

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 06-03-04 12:54

Yeaps.

Du kan hente den fra min HP. www.kvolsgaard.dk/download/spybotsd12.exe

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 12:55

Du kunne samtidig hente og installere dette:
http://www.docsdownloads.com/regclean.htm
Med det program kan du få overblik og du kan slettte startup registreringer, med back up så du kan omgøre det hvis du har slettet noget forkert.
Programmet kan stilles til at køre på dansk. Meget nyttigt, men skal anvendes med sund fornuft.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 13:10

BjarneD. Har lige været inde og kikke om der lå noget med GStartup i registeringdatabasen som du henviste til, hverken under navn eller data, så jeg samler mig lige mod til om jeg tør køre Spybot, har hentet denne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 13:18

Du skal ikke være bange for at køre Spybot. Det er stort set lige som AdAware bare mindre effektiv, men den kan holde en del af skidtet fra dørene.
Det er muligt at Gstartup bliver startet op et andet sted, men det kan du nemmere finde ud af med den regcleaner jeg forslog.
Regcleaner er ikke et program der skal køres som spywareprogrammerne, men er et godt oprydningsværktøj, som man bør lære at kende før man bruger det til alt muligt.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 13:40

Pyha har kørt Spybot nu. Første gang jeg startede PCen op kom den med en masse ting som skulle læses ind. Har prøvet at starte igen og nu virker det hele som det skal. Der var 43 filer som Spybot fandt. Vil lige prøve de andre programmer af og så genstarte igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 13:42

Og du huskede at afhjælpe valgte problemer?
Du kan jo immunisere også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 13:42

Kan du ikke få den fjernet på andre måder så søg blot på .ink filer i stifinder og slet den. Det er jo kun en genvejsfil.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 14:13

Har nu lige prøvet at køre Ad-ware bagefter. Nu er der kun 8 tilbage, men ved ikke om jeg må slette dem. De hedder:

Obj. Vendor Type Kategori
1 New.Net Regkey Misc
1 New:Net Regkey Misc
1 SahAgent Regkey Data Miner
1 Other Fil Data Miner
1 New:Net Mappe Misc
1 New.Net Fil Misc
1 SahAgent Fil Data Miner

Kan jeg bare slette disse ???

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 14:15

Mit problem som spørgsmål i indledning er løst, skylder faktisk både kvolsgaard og Bjarne proint, ved ikke lige hvordan jeg klarer dette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 14:20

Jeg "nøjes" fint med et almindeligt tak. Jeg ligger så højt i placering, at jeg er et konkurrence mål og det slipper jeg kun for ved ikke at få point.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 14:25

Så takker jeg dig mange gange Bjarne og hvis jeg får et andet problem vender jeg tilbage. Det sidste vedr. spørgsmål finder jeg nu nok ud af.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 14:28

Du kan godt slette og du har for øvrigt også backup på bde AdAware og Spybot.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 06-03-04 14:31

Tak for svaret kvolsgaard. + Bjarne