/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Lovligt at bruge mellemnavn?
Fra : BadBoyBobby
Vist : 684 gange
120 point
Dato : 06-03-04 12:09

Er det lovligt hvis jeg vil bruge mit mellemnavn i stedet fot mit efternavn på en husleje kontrakt?
Med lovligt mener jeg også, om man SKAL skrive hele sit navn eller om der ER nok med mellemnavn?

samme spørgesmål gælder også en ansættelses kontrakt, og i det hele taget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 12:13

Hvis der står trykt Fulde Navn skal det være fulde navn ellers kan du som du lyster mvh sune

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 130 point
Dato : 06-03-04 12:24

Du skal bruge dit sidste navn, med mindre andet er anført. Hvis du generelt ikke bruger dit efternavn, kan du få det slettet på kirkekontoret,så dit mellemnavn bliver dit efternavn. Det er gratis.

mvh ans

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-03-04 12:30

Du kan ikke slette dit efternavn, hvis mellemnavnet er beskyttet.

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 06-03-04 12:32

Hvis der på underskrifts linien eller i kontraktes står Fuldenavn har du pligt til at skrive dette.
Hvis du ønsker kun at benytte dit mellem navn kan du kontakte kirkekontoret i den kirke du er blevet døbt og bede om at få slettet efternavnet.

Dog er der nogle begrænsninger med hensyn til og dit efternavn kan slettes og du må benytte dit mellemnavn som efternavn. Men disse oplysninger får du bedst på kirkekontoret.

NB: Kirkekontoret har vist også åbent i morgen søndag

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-03-04 13:33

Tooncompany

kirken er i hvertigfælde åben i morgen.

per

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:21

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : BadBoyBobby

Dato : 22-03-04 00:17

Tak for svaret ans.