/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
undervisningsmaterialer til ordblinde
Fra : pedellen
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 06-03-04 11:07

Jeg har engang læst eller hørt et eller andet sted, at man som privatperson kan købe de pc-programmer, som skolerne bruger i støttecentrene til ordblinde.

Jeg håber, at nogen her kan fortælle mig, hvor man kan købe dem. På skolen siger de, at det kan man ikke købe som privatperson, meeen det synes jeg nu, at jeg har hørt man kan.

Med venlig hilsen
Pedellen

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-04 11:32

Hej Pedel

Det er lidt forskelligt, men et sted du kan købe (gode og meget brugte) programmer er på

www.mikrov.dk/skoleaftale/elevlicencer.asp

og

www.uni-c.dk/produkter/uvmidler/bestilling/licens.html#1

og der er sikkert flere

God fornøjelse

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-03-04 11:35

Prøv for øvrigt lige denne side fra ProgramDatateket

www.pd.acskive.dk/information/teknik/licenser.htm

Her er der samlet nogle forskellige steder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-04 11:42

Ret henvendelse til din kommune. Det er muligt at du kan få det som et hjælpemiddel.

http://www.ncs01ext.ribeamt.dk/web/hmc/HMC.nsf/0/151d21d80c52f53341256e3600310f59?OpenDocument

Linket er fra Ribe amt, men loven burde være gældende i hele landet, det er så den enkelte kommune der skal afgøre ansøgningen.

mvh ans

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 12:16

Måske kunne dette program også hjælpe selv om det ikke direkte er beregnet for ordblinde
http://www.123abc.dk/Serier/Dansk_Grammatik_123abc.html

Godkendelse af svar
Fra : pedellen

Dato : 07-03-04 11:23

Tak for svaret myg.

mvh Pedellen