/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Alarmsystem!
Fra : diceman1
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 06-03-04 11:00

Hejsa!

Jeg står og skal finde en eller anden form for alarmsystem til min fireblade.
Jeg har ikke være inde at undersøge området før nu, så jeg ville bare lige vide om der var nogen der havde nogle erfaringer med nogle forskellige alarmsystemer... Gode og dårlige, priser, forhandlingssteder osv.

Håber at få noget feedback!

Mvh
diceman1

Accepteret svar
Fra : palleandersen

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-04 17:41

Hej diceman,
jeg har selv haft Spyball i nogle år. Og det er noget HØ.
Den virker sådan set udmærket (kombineret tyverialarm og motorspærre), men fjernbetjeningen holder kun ca. 1 års tid.
Og den koster 500,- pr. gang.
Nu har jeg fået monteret en startspærre (uden tyverialarm) ved navn Sesam. Den koster ca. 1.750,- + montering.
Den aktiveres v.h.a. en "dims" til at have i nøgleringen med en indbygget chip, som skal holdes hen på den monterede
modtager på Mcèn. Intet kan gå i stykker og ingen batterier.
Hos Aagesen har jeg fået at vide, at stort set alle tyverialarmer er noget hø, bortset fra Sesam (jeg ved ikke om de får procenter .
Mvh.
Palle Andersen

Kommentar
Fra : HouDy

Dato : 06-03-04 21:25

Hej diceman1
Alternativet til at købe en alarm/startspærre er at montere en skjult lille kontakt der afbryder for en vital strøm - jeg kender flere der har dette. Nemt og billigt.
Iøvrigt så har en kammerat været udsat for tyveriforsøg hvor den ikke blev stjålet pga af "dødmandsknappen" var slået til Ejeren fandt den 200m væk i - Tyven må have tabt pusten

MVH
HouDy -

Godkendelse af svar
Fra : diceman1

Dato : 07-03-04 15:46

Tak for svaret... Jeg har faktisk også kun hørt dårlige ting om spyball'en,m så det blir helt sikkert ikke den. Jeg tror også det blir en sesam, bare en skam de ikke laver en kombineret alarm/startspærre. Kan man evt. ikke kombinere det med en skivelås med indbygget alarm?
Snakkede forøvrigt med sayjes motor, de ville få nogle engelske alarmsystemer hjem, dem vil jeg lige checke ud også. Ellers check www.sayjes.dk - 59310017.

Hvis du har flere små fif, vil jeg meget gerne høre mere fra dig.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 07-03-04 20:00

Du kan også vælge en billig løsning:
Knallert/Scooter alarm
   DKK 145,00
Beskytter din knallert eller scooter imod tyveri eller hærværk. Kredsløbet indholder en vibrationsføler, der starter alarmen ved den mindste forstyrrelse. Følsomheden er justerbar. Relæets kontakter kan benyttes til at starte en sirene so...

www.pchonline.dk
/nilsg