/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
outlook express - flytte pcér
Fra : holbaek
Vist : 1235 gange
50 point
Dato : 06-03-04 09:21

Jeg har flyttet outlook express fra en pc til en anden.
Opkald sker med modem og er bragt i orden med opkald til internetudbyder på ny pc.
Samme brugeradgang og password som før.
Spørgsmål : jeg skal nu have den "gamle" mailadresse til at fungere på ny pc og ikke bare etablere en ny email konto.
Med andre ord : alt gl. mail skal nu kunne ses og bruges fra ny pc, inclusiv alt ny mail skal komme ind på denne konto.
hvordan gøres dette.

MVH Holbaek

Kommentar
Fra : baksen

Dato : 06-03-04 10:23

Åbn Outlook Express.
Fra menulinien vælges "funktioner" og derefter "konti" og "tilføj".
Vælg nu "post" - herefter bliver du guidet gennem det videre forløb - du skal blot have de nødvendige "konto-oplysninger" ...
God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-04 11:33

Hvis begge kører samme version af OutlookExpress så:
Funktioner - Konti - Fanebladet Post, marker din konteo, vælg eksporter, find det sted du vil gemme filen , f. eks. diskette A:\ - Klik på Gem og filen bliver gemt det valgte sted.

På den nye maskine gør du det samme, men vælger importer i stedet og skal så finde det valgte sted (disketten) og kontoen skulle være klar til brug.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 06-03-04 11:46

JEG PRØVER TINGENE AF OG VENDER TILBAGE
HOLBAEK

Kommentar
Fra : baksen

Dato : 07-03-04 15:36

HVIS BjarneD's forslag også omfatter "konto-oplysninger" skal du selvfølgelig prøve den fremgangsmåde først - jeg troede eksportmuligheden kun omfattede mapperne med post - da du så slipper for indtasning af postkontooplysninger (selvom det jo ikke er noget stort arbejde).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-04 15:42

baksen>> prøv selv det lille nummer med at eksportere kontoen for det kan jo også bruges til at gemme en backup af indstillingerne til kontoen., og når man sådan flytter rundt på indholdet fordi man skifter maskine kunne man jo lige gemme sine Foretrukne og Cookies fra InternetExplorer ved at åbne InternetExplorer - Filer - Importer og Exporter - næste - Eksporter Foretrukne. Følg anvisninger og man kan såmænd eksportere til diskette fordi filen ikke fylder ret meget.

Kommentar
Fra : baksen

Dato : 07-03-04 17:13

BjarneD > Tak for hintet. Ja, jeg benytter også eksport af foretrukne som du beskriver og vil fra her-og-nu også bruge eksport af mailkonto/post ... *S*

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 08-03-04 17:59

Hejsa !

Så har jeg flytter min postadresse over på diskette gennem at exportere og derefter importere fra diskette. Ingen problemer i det - tak for det.
Desværre går det ikke så let med ind,ud+ afsendt post. Disse mappers indhold ville jeg også gerne have flytter over i anden pcér. Når jeg vælger at importere o.s.v. så får jeg kun muligheden for at exportere over i andet mail pogram men stadig på samme pcér.
Holbaek

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 08-03-04 17:59

Hejsa !

Så har jeg flytter min postadresse over på diskette gennem at exportere og derefter importere fra diskette. Ingen problemer i det - tak for det.
Desværre går det ikke så let med ind,ud+ afsendt post. Disse mappers indhold ville jeg også gerne have flytter over i anden pcér. Når jeg vælger at importere o.s.v. så får jeg kun muligheden for at exportere over i andet mail pogram men stadig på samme pcér.
Holbaek

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 18:03

Du skal gemme hele mappen, men jeg skal lige vide hvilket styresysteem du har for at jeg kan guide dig videre.
Der er ingen export funktioner og derfor skal du have gemt de dbx filer der rummer din post hele mappen skal gemmes, men fortæl om hvilken Windows version de skal flyttes fra.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 08-03-04 18:34

BjarneD

Mapperne befinder sig på en Windows 98 i en outlook 4-5 stykker.
De skulle gerne over på en W2000 Prof med en outlook 6
Holbaek

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-04 18:48

Det skulle ikke være det store problem hvis du har mulighed for at overflytte med kabel eller cd-brænder.
Du skal først finde din post mappe på win 98.
C:\Windows\Application Data\Identities\(række tal og bogstaver)\Microsoft\OutlookExpress
Du kopierer hele mappen OutlookExpress hen hvor du kan overføre den til den anden PC
På den anden PC (Win 2000) åbner du OutlookExpress - Filer - Importer - Meddelelser
Du skal så finde og vælge den mappe (OutlookExpress hentet fra anden PC) Du skal jo også vælge den type OE som du har anvendt.
Så skulle du kunne importere. Hvis det af en eller anden grund glipper kan du placere mappen et passende sted og så via OutlookExpress skal du i Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Knappen Lagringsmappe - Skift og så skal du finde mappen med mails - OK.......... Luk OE og åbn den igen og du skal huske at sige ja til at bruge de nye postmappe.
Dine kontaktpersoner gemmes nemmest med Filer eksporter tekstfil og importer som andet adressekartotek
Håber ikke det blev for forvirrende.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 08-03-04 18:53

Nej, det lyder ok.
Jeg prøver det og vender tilbage.
Holbaek

Godkendelse af svar
Fra : holbaek

Dato : 09-03-04 21:26

Så er der post.
Tak for hjælpen.
holbaek

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:30

Super!!