/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køleskabsdør klemmer
Fra : Erik2802
Vist : 820 gange
50 point
Dato : 06-03-04 08:32

Hej. Når jeg lige har haft skabsdøren åbnet, lukker den så tæt igen, at det kan tage op til 1 minut før jeg kan åbne den igen. Vaccum lukker. Er der nogen der har en god ide - hvad jeg kan gøre for at afhjælpe dette. Konen er rigtig sur når hun er igang med mad lavningen.
Hilsen Erik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 08:38

Smør listen med lidt madolie på et stykke køkkenrulle Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-03-04 08:38

På nogle skabe trykker man på en pedal for at
udligne undertrykket.
Lav noget tilsvarende.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 08:40

Er det rigtigt slemt kan du liste en lille stump tynd plastslange ind mellem liste og skab som derved udligner trykket mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-03-04 08:42

Men ta lige og se om drænrøret er lukket.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 06-03-04 08:47

Er det ikke fryserdøren du mener ??,fryseren skal have ca 1 minut til at udligne trykket

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 09:01

Spørgsmålet drejer sig da vist om et køleskab som der står i overskriften gør det ikke ???

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-03-04 09:14

Du kan godt liste en plasticslange in d som Sune skriver, men så lukker du også kulde ud.
Hvis det er et stort kølesskab gælder det samme som for frysere der går et stykke tid før trykket er udlignet.
Det er et bevis på at din liste lukker tæt.
Er det et nyt køleskab løser problemet sig selv ret hurtigt (har prøvet det).
Ellers prøv som skrevet ovenfor afløbet. Smøre listen tvivler jeg på at det hjælper.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-03-04 10:30

Tjek lige det, som teil skriver. det tyder på, afløbet fra den automatiske afrimning er tilstoppet. Sommetider kan man åbne det med en piberenser, men man risikerer bare at skubbe proppen længere ned. Så skub den hellre hele vejen igennem med noget langt og bøjeligt. Jeg mindes, at sidste gang trak jeg kobberet ud af et stykke installationsledning og skubbede hele vejen ned ned plastkappen, som har en fin kombination af fasthed og fleksibilitet. Har du noget andet, som er en halv meter langt og kan skubbes igennem, er det også fint. Drænhullet sidder i skabets bagvæg (ikke bagside, du skal ikke hive skabet ud fra væggen!) ved bunden af den V-formede "tagrende", der sidder ved underkanten af skabets fordamper (den der flade på bagvæggen, som suger varmen ud af skabet. Med gennemtræk her kan du igen åbne uden vold.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-03-04 13:19

Hvis ingen af de andre forslag virker. "Kandu" i hængselsiden klæbe et stykke tændstik fast med et stykke tape. Det vil løse problemet.
Det første råd vil vist kun gøre problemet større. Madolie er noget klisterri at bruge som smøremidel, Det er kun til mad.
På gamle køleskabe var der små huller i gummikanten bag ved magnetbåndet til at løse problemet.
Men du skal nok være opmærksom på at der er altide vil være lidt "følelse af Vakum" da man jo bruger lidt kraft til at få magnet båndet til at slippe.
Du kan jo også se om afløbet er stoppet ved at hælde lidt vand igennem dette hvis det løber væk er der hul igennem.
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : ivan153

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-04 14:00

Konen må sørge for at tage det ud som hun skal bruge på en gang,så er det problem løst.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 18:45

Har du fået en løsning på problemet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:20

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Erik2802

Dato : 13-03-04 17:49

Tak for svaret ivan153.